.

.

.

January 30, 2009

ဘ၀တစ္ေကြ႔မွ ေတာ္လွန္ေရး အမွတ္အသားမ်ား - အပုိင္း(၁)

နအဖနဲ႔ အေပါင္းအပါ DKBA တို႔ကို တိုက္ခိုက္ရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႔တုိက္ပြဲျဖစ္စဥ္မ်ား

ေပးပို႔သူ- ကိုမိုးေအး

KNU တပ္မဟာ(၆) တပ္ရင္းတြင္ တပ္စုမွဴးအျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ကိုမိုးေအးရဲ ႔ တိုက္ပြဲ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို ေပးပို႔လာရာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ဗဟုသုတ ရရိွေစရန္ ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖိုးတရုတ္မွ ဒီကေန႔ တင္ျပ ေပးလိုက္ ပါတယ္။ ယခုလို ေပးပို႔လာတဲ့ ကိုမိုးေအးအား ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖိုးတရုတ္မွ အထူး ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း စည္းလံုးျခင္းရဲ ႔ အင္အား ဘာေလာဂ္မွာ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါတယ္။

သရက္ပင္ စခန္းတုိက္ပြဲကို KNUတပ္မဟာ (၆) အထူး တပ္ရင္း အျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံုကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ ့ စခန္းက ေတာ့ ေက်ာက္ခတ္မွာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာက္ခတ္စခန္းကေနၿပီး တုိက္ကင္းထြက္တဲ့ အခါမွာ သာအုတ္ထရြာမွာ စခန္းခ်ရတယ္။ ယာယီစခန္းေပ့ါ။ အဲဒီက တဆင့္ ေတာလမ္းကေနၿပီး က်ားသစ္ဂူတုိ႔ သရက္ပင္စခန္းနားတို႔ကို ေရာက္တယ္။

သရက္ပင္စခန္းက ခမရ (၁၀၈) ထိုင္တဲ့ တပ္ခဲြစခန္းေပ့ါ။ အခ်ိန္ကေတာ့ သၾကၤန္ကာလ April လျဖစ္တယ္ ။ ၁၉၉၉-၂၀၀၀ မွာ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီမွာ ရိကၡာ သြားသယ္တယ္။ ရြာကိုေတာ့ မသြားဘူး။ အဲဒီနားမွာ သစ္စက္ေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ နအဖရဲ ႔ ညံ့ကြက္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ခံလိုက္ရတာကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အဲဒီေတာင္ ႏွစ္လံုးၾကားက ျဖတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ ေသနတ္သံ တစ္ခ်က္ ၾကားလိုက္တယ္။ သူတို႔စခန္းက ေတာင္ကုန္းေလး ေဘးမွာ ေနၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က အဲဒီလမ္းၾကားထဲက ျဖတ္ၾကတယ္။ စခန္းရွိမွန္းလည္း မသိဘူး။ အဲဒီ ၾကားလမ္းေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာင္ထိပ္ေပၚက ေသနတ္သံ တစ္ခ်က္ ၾကားရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အေရွ႔ မွာ ရန္သူရွိလား မသိဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ တပ္စု တက္ၾကည့္တယ္။ စုစုေပါင္း (၇) ေယာက္ဘဲ ရွိတယ္။

အဲဒီေတာင္ကုန္းကေတာ့ သိပ္မျမင့့္ပါဘူး။ (၅) မိနစ္ ေလာက္ပဲ သြားရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ နအဖ ဘက္က လူ (၇) ေယာက္ (၈) ေယာက္ေလာက္ ေတ႔ြေတာ့တာဘဲ။ တစ္ေယာက္က ကင္းတဲမွာ ထုိင္ေနတယ္။ တစ္ေယာက္က ေရခပ္ဆင္းေနတယ္။ တစ္ေယာက္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေဘးနားက ျဖတ္သြားတယ္။ က်န္တဲ့ (၃) ေယာက္က ပုခက္ထဲမွာ ထိုင္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္လည္း ေတ႔ြတယ္။

အမ်ိဳးသမီးက ရြာသားလား.. သူတို႔ရဲ ႔အမ်ိဳးသမီးလားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္းမသိဘူး။ ကြ်န္ေတ့ာ္ စိတ္ထဲမွာ ေတာ့ သူ႔မိန္းမဘဲ ထင္တယ္။ သူတုိ႔ ေျပာေနၾကတာကေတာ့ တပ္ၾကပ္တစ္ေယာက္ရဲ ႔ မိန္းမလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီသၾကၤန္ မဲေဆာက္ တက္သြားမယ္။ သြားလည္မယ္လို႔ ေျပာေနသံကို ၾကားရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ (၇) ေယာက္က ေနရာယူလိုက္တယ္။ ၀ိုင္းလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ တပ္ၾကပ္ ေစာေဌးဆုိတာ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္တပ္ကုိ သူကေနၿပီး စပစ္တာေပ့ါ။ တုိက္ပြဲက ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲဆိုေတာ့ (၁၂) မိနစ္ေလာက္ ၾကာတယ္။ အဲဒီမွာ နအဖ ဘက္က (၅) ေယာက္ က်သြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘက္က MA - 4, MA - 1 တစ္လက္ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ လက္နက္ယူၿပီး အတင္းျပန္ဆုတ္ဆင္းလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အင္အား မရွိဘူး။ (၇) ေယာက္ဘဲ ရွိတယ္ေလ။ (၇) ေယာက္နဲ႔ဘဲ တိုက္တာ။ ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ့ ရက္ (၂၀) ေလာက္ အကြာမွာ နာရီ၀က္ေလာက္ တုိက္ပြဲျဖစ္တယ္။

သရက္ပင္စခန္း ေနရာမွာေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ ေနရာမွာ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က သာအုပ္ထ ရြာဘက္က ေနၿပီး ေ၀လီေ၀လင္းမွာ ေက်ာက္ခတ္ဘက္ကို အဆင္းမွာ ေတာလမ္းေလ စမ္းေခ်ာင္းလမ္းေလး တန္းတန္းဆင္း သြားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က (၅) မိနစ္ေလာက္ ႀကိဳေရာက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္မွာ ကေတာ့ သူတို႔ စခန္း ခိ်န္းတဲ့ တပ္ခြဲက နယ္ေျမလိုက္ျပေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ျပီး သူတုိ႔ ေနာက္က လိုက္လာေနမွန္းလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ မသိဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရွ ႔က သြားမွန္းလည္း သူတို႔ မသိဘူး။ အဲဒီေနရာ ေရာက္ေတာ့ ေတာင္ကုန္း တစ္ကုန္း ရွိတယ္။ အဲဒီနားမွာ ကြမ္းသီးပင္ ေလးငါးဆယ္ပင္လည္း ရွိတယ္။ ကြမ္းသီးေျခာက္ ေတ႔ြေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေကာက္ေရာ.. ေနာက္ဘက္က ကြ်န္ေတာ့္ လူႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ေတြ မင္းတုိ႔ ေတာင္ကုန္းေပၚ တခ်က္ တက္ၾကည့္လိုက္... ဒါ ရန္သူစခန္းေဟာင္း ေနရာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာျပီး သူတု႔ိ အေပၚ တက္သြားၾကတယ္။ တက္ၿပီး ျပန္အဆင္း ရန္သူနဲ႔ (၁၀) ကိုက္ ေလာက္အကြာမွာ ေတ႔ြၾကပါေလေရာ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိပ္တိုက္ကို ေတြ႔ၾကတာ။ ဟုိကလည္း ေၾကာက္ေနတယ္။ ဒီကလည္း ေၾကာင္ေနတယ္။ မပစ္ဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘက္က လူက စေျပာတယ္။ ခဏေနဦး ခဏေနဦး ျပန္ဆုတ္ ျပန္ဆုတ္လို႔ ေျပာျပီး ေျပးဆုတ္ရင္း ေနရာယူတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဟုိဘက္က ႏွစ္ရစ္နဲ႔ ေကာင္က အဲဒီ မင္း ပေထြးေတြ ပစ္ပစ္ လို႔ သူ႔လူေတြကို ေအာ္ေတာ့တာဘဲ။ သူတုိ႔ဘက္က ေသနတ္ ႏွစ္ခ်က္ အရင္ေဖာက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ေျပာတယ္။ ဘယ္ေကာင္ ပစ္တာလဲေပ့ါ။ အဲဒါ ဘယ္ေကာင္မွ မဟုတ္ဘူး။ ရန္သူပစ္ေနတာလို႔ သိတာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္္တုိ႔လည္း ေနရာယူၾကတယ္။ လက္နက္ႀကီးေတြ ၿပိဳင္ပစ္ၾကတယ္။ အနီးကပ္ တိုက္ပြဲေလးပဲ၊စုစုေပါင္း ေပ ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္ဘဲ ကြာတယ္။ သူတုိ႔က ငွက္ေပ်ာေတာမွာ ေနရာရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က သစ္ပင္ေတြ ၾကားထဲမွာ ေနရာယူတယ္။ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က RPJ 7, M40 တို႔နဲ႔ သံုးတာေပ့ါ။ ျပီးေတာ့ စက္လတ္ ႏွစ္လက္ပါတယ္။ MA-4 နဲ႔ M40 တြဲထားတဲ့ဟာကေတာ့ သံုးလက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ အဖြဲ႔ အားလံုး (၁၄) ေယာက္ရွိတယ္။

အဲဒီလို ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေတာ့ သူတို႔ဘက္က နာရီ၀က္ေလာက္ ထိပ္တုိက္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔က စစ္ကူ လွမ္းေတာင္းၿပီး သရက္ပင္စခန္းမွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေနရာကို “၈၀”မမ စိန္ေျပာင္း ၊“၆၀” မမစိန္ေျပာင္းနဲ႔ပစ္ခိုင္းရာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း လစ္ပါေလေရာ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တစ္ကြက္ ကံေကာင္းတာကေတာ့သူတုိ႔က နည္းနည္း ညံ့သြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ထင္တာက သူတုိ႔မွာ အေယာက္ (၃၀) ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ သူတုိ႔ အေနာက္ နားေလးကဘဲကပ္ၿပီး ျဖတ္သြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဆုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ အင္အား အရမ္းမ်ားလာၿပီေလ။ သူတို႔က အရမ္းထုိးေဖာက္လာလို႔ ေတာင္ေက်ာေလး အေနာက္က ေကြ႔ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆုတ္တဲ့ ေနရာဟာ (၁၀) ေပေလာက္ပဲ ေ၀းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္က သူတု႔ိကို ပစ္မယ္ဆုိရင္ ေနာက္ထပ္ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ေတာ့ လဲႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မပစ္ရဲေတာ့ဘူး၊ဘာျဖစ္ လို႔လည္း ဆုိေတာ့ ကုိယ့္လူက ရွိေသးတယ္။ ကိုယ့္လူ နာမွာေၾကာက္လို႔ အသာေလး ျပန္ဆုတ္လိုက္ရတယ္။ သူတို႔ မဲၿပီးေတာ့ အေရွ ႔ ကို ထုိးတက္လာေတာ့ လူမရွိေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒါက တစ္ပြဲ။ ကြ်န္ေတာ္ ရွိတဲ့အခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ ႔တပ္ရင္းမွဴးကေတာ့ တပ္ရင္းမွဴး ေရႊေမာင္း၊ ဒုတပ္ရင္းမွဴး ဗုိလ္ရန္ႏိုင္၊ ခြဲမွဴးေတြကေတာ့ ဗုိလ္ဥာဏ္တုိ႔ ေအာင္တင့္လြင္တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္က မူးယစ္ေဆး၀ါး အထူးအဖြဲ႔ေလ။ ကြ်န္ေတာ္သိတာက နအဖ တပ္အေနနဲ ့ခမရ(၁၀၈), (၁၀၉) ခ်ိန္းတယ္လို႔ သိရတယ္။

No comments: