.

.

.

August 9, 2009

ေရတပ္ အရာရွိတစ္ဦး၏ ျဖစ္ရပ္မွန္ ကိုယ္ေတြ႔ – အပိုင္း (၉)



တုိက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ – အပုိင္း (၉)

စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားခင္ဗ်ား

ေဆာင္းပါးရွင္ ေမာင္ေသာ္ကရဲ႕ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ အပိုင္း(၉)ကို ဒီကေန႔ ဆက္လက္ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္ဟာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ေရတပ္မွ ဗိုလ္မွဴး တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံႀကီးတြင္ ေရွ႕တန္းမွ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ လႈပ္ရွားခဲ့ေသာေၾကာင့္ စစ္အစိုးရ၏ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္း ခံရကာ ေထာင္တြင္း မွာပင္ က်ဆုံးခဲ့ရေသာ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သား တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္ အား ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ကိုယ္ေတြ႔ႀကဳံခဲ့ရပုံ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ကို ဂုဏ္ျပဳ တင္ဆက္ ေပးလိုက္ရပါတယ္။


ေဆာင္းပါးရွင္ - ေမာင္ေသာ္က ( ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ေရ) မွ ဗိုလ္မွဴးတစ္ဦး )


ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဒါသျဖစ္လ်က္ ၀ိုင္ယာလက္စက္ကို ေက်ာခိုင္းကာ ပဲ့စင္ထက္ ျပန္တက္ လာခဲ့သည္။

“အေျခအေန ဘယ္လိုလဲ ဗိုလ္ေစာဦး”

“အေျခအေနက မေကာင္းဘူး စီအို၊ ေနာက္ခံရင္ နာရီ၀က္ တစ္နာရီေလာက္ပဲ ခံမယ္ ၊စီအို အက္စ္အိုအက္စ္ ပို႔ႏိုင္ခဲ့ေသးလား”

ဗိုလ္ေစာဦးက ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေမးသည္။

“ေမးမေနနဲ႔ ဗိုလ္ေစာဦး ၊ အက္စ္အိုအက္စ္လဲ မပို႔ႏိုင္ဘူး၊ ညကလဲ Message တစ္ေစာင္မွ မပို႔ႏိုင္ခဲ့ဘူး၊ စက္ကလဲ ေရွာ့(တ) ဆာကတ္ျဖစ္လို႔ ပ်က္သြားၿပီ၊ ေရစုပ္စက္ပန္႔ ႏိႈးလို႔ရသလား”

“မရဘူး စီအို၊ လက္နဲ႔စုပ္တဲ့ ခ်ဲလင့္ပန္႔ (Challenge Pump) နဲ႔ပဲ စက္ခန္းမွာ စုတ္ထုတ္ေနရတယ္။ စက္ခန္းလဲ ေရေတာ္ေတာ္ ၀င္ေနၿပီလို႔ သတင္းပို႔လာတယ္”

သေဘၤာ၀မ္းေခါင္းအတြင္းမွ ေတာက္ေလွ်ာက္ စီး၀င္ေသာ ေရသည္ သေဘၤာ၏ ပဲ့ဘက္ စက္ခန္းတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္စ ျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။ သေဘၤာဦးမွာ လုံး၀ ျပန္မေထာင္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ စိုက္ေနၿပီ။ ရာသီဥတုမွာ ၾကည္လင္လာသည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေမာ့(စ)ေကာ့(စ) ကၽြန္းမ်ားကို မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းတြင္ ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္းအုပ္ဆိုင္းစြာ ေတြ႔ရသည္။ ၁၅ မိုင္၊ မိုင္ ၂၀ မွ်သာလွ်င္ ေ၀း၏၊ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘၤာသည္ ေတာင္အစြန္ဆုံး ေမာ့(စ)ေကာ့(စ) ကၽြန္းႀကီး၏ အေနာက္ဘက္တည့္တည့္ မိုင္၂၀ အကြာ၌ ဒုကၡ ေတြ႔ႀကဳံေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဗိုလ္ေစာဦး ပဲ့ပိုင္း အေျမာက္ကို ပစ္ေဖာက္ဗ်ာ၊ ေနာက္ဘက္ကို ဗိုလ္သန္းလြင္ကို ၾကည့္ခိုင္း (Distress Signal) အေဖာက္ခိုင္း”

ပင္လယ္ျပင္တြင္ သေဘၤာမ်ား အႏၱရာယ္ ေတြ႔ႀကဳံခဲ့ေသာ္ အကူအညီေတာင္းခံသည့္ နည္းလမ္းမ်ားအနက္ ေပါက္ကဲြေစတတ္သည့္ လက္နက္တစုံတရာကို အခ်က္မွန္မွန္ ပစ္ေဖာက္၍ အကူအညီေတာင္းခံျခင္းမွာ နည္းလမ္းတစ္လမ္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀န္းက်င္တြင္ သေဘၤာတစ္စင္းမွ် မေတြ႔ရေသာ္လည္း မိုးကုပ္စက္၀ိုင္း တဖက္မွ အသံၾကားလိုၾကားျငား သေဘၤာတစ္စင္းတေလ ရွိလိုရွိျငား ပစ္ေဖာက္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္၏။ ခဏၾကာေသာ္ ပဲ့ဘက္ရွိ ၄၀ မမ ဘိုဖာ အေျမာက္သံသည္ ျမည္ဟည္းလ်က္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ခဏၾကာေသာ္ “ထုိင္း၊ ထုိင္း၊ ထုိင္း၊ ထိုင္း” ဟူ၍ ခ်က္မွန္ညီစြာ ပစ္ေဖာက္လ်က္ ရွိ၏။ ယမ္းေထာင့္တစ္ကပ္ျပီး တစ္ကပ္ ထည့္၍ ပစ္ေဖာက္ေနၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ သေဘၤာဦးပိုင္းတြင္ လူေနရန္ မဆိုထား၊ သြား၍ပင္ မရသည္ေၾကာင့္ သေဘၤာရွိ လူအားလုံးသည္ ပဲ့စင္၏ ေနာက္ဘက္ တ၀ိုက္ႏွင့္ ပဲ့ဘက္ အေျမာက္စင္ အနီးတြင္သာ တြယ္ကပ္ခိုကပ္ေနၾကရသည္။ ေလမွာ အတန္ၿငိမ္သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း လိႈင္းလုံးမ်ားမွာ တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံး အရွိန္မဟုန္ျပင္းစြာ ဆင့္ကဲ လာေနဆဲျဖစ္သည္။

“ဗိုလ္ေစာဦး၊ လူေတြအားလုံး အသက္ကယ္ အကၤ်ီ၀တ္ထားခိုင္းဗ်ာ၊ ေနာက္ၿပီး (Abandon Ship) (သေဘၤာစြန္႔ခြာျခင္း) လုပ္ရရင္ အသင့္ျဖစ္ေနေအာင္ အသက္ ကယ္ေဖာင္ေတြကို ဖြင့္ထားဗ်ာ”

ဗိုလ္ေစာဦးသည္ အသက္ကယ္ ေဖာင္မ်ား ဖြင့္ရန္ ပဲ့စင္ထက္မွ ဆင္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာေပၚတြင္ အသက္ကယ္ေလွဟူ၍ မပါရွိေခ်၊ သေဘၤာမွာ ေသးငယ္သည္ေၾကာင့္ အသက္ကယ္ေလွတင္ရန္ ေနရာမရွိသည့္အတြက္ အသက္ကယ္ ေလွအစား ေရာ္ဘာျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ အသက္ကယ္ေဖာင္မ်ားကို ထုတ္ေပးထား သည္။ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳသည့္ အလိုအေလ်ာက္ ေလသြင္းျခင္း ျပဳႏိုင္သည့္ ေရာ္ဘာ အသက္ကယ္ေဖာင္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ ထိုေဖာင္ကို ပတၱဴစျဖင့္ ထုပ္ပိုးထားကာ အေရးႀကဳံမွ ခ်၍ အသုံးျပဳရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို အသက္ကယ္ေဖာင္မ်ိဳး ႏွစ္ခု ပါရွိ၏။

ပဲ့စင္ထက္မွေနကာ ဗိုလ္ေစာဦး ေဖာင္ဖြင့္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ၀ဲဘက္ပဲ့ပိုင္း ကုန္းပတ္ဆီ ၾကည့္ေနသည္။ သေဘၤာမွာ ေနာက္စက္ကိုသာလွ်င္ ခုတ္ေမာင္းႏိုင္သည္။ ေရွ႕သို႔ မေမာင္းရဲ မေမာင္း၀ံ့၊ ေရတိုးသည့္ အရွိန္ႏွင့္ ေရလုံတံခါးႏွင့္ နံရံမ်ား ၿပိဳက်မည္ကို စိုးရသည္။ ယခုပင္ ေရသည္ စက္ခန္းတြင္းသို႔ စတင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဗိုလ္သန္းလြင္မွာ ပဲ့ပိုင္းစက္အေျမာက္ ေဖာက္ျခင္းကို ႀကီးၾကပ္ေနဆဲျဖစ္၏။

သေဘၤာနစ္ေတာ့မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ အခ်ိန္ပိုင္းမွ်သာလွ်င္ က်န္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကံရြယ္သည္မွာ အသက္ကယ္ ေဖာင္ႏွစ္စင္းကို ၀ဲဘက္တြင္ တစ္စင္း၊ ယာဘက္တြင္ တစ္စင္း အဆင္သင့္ ဖြင့္ထားလ်က္ လူအမ်ားကမူ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္အထိ သေဘၤာေပၚတြင္ ေနၾကရန္ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ဟူသည္မွာ မေျပာႏိုင္၊ ထို႔အတူ သေဘာၤနစ္ျခင္း ဟူသည္မွာလည္း အတပ္ မေျပာႏိုင္၊ ပင္လယ္ျပင္သည္ တခဏတြင္း လိႈင္းေလ ၿငိမ္သက္သြားလွ်င္လည္း သြားႏိုင္သည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ တစ္နည္းတစ္လမ္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာကို မနစ္ျမဳပ္ေစရန္ ျပဳေကာင္းျပဳႏိုင္မည္။ ထို႔ျပင္ သေဘၤာသည္ လုံး၀စုံးစုံးျမဳပ္ေသာ္မွ ျမဳပ္မည္။ သေဘၤာတစ္ေနရာတြင္ ေလခိုေနျခင္းေၾကာင့္ ရက္ေပါင္း အတန္ၾကာ ေရေပၚတစ္ပိုင္းေပၚ၍ ေမ်ာေနတတ္သည့္ သေဘၤာမ်ား အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးနား၀ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူစုသည္ ေဖာင္ေပၚတြင္ ေနၾကကာ ေဖာင္ႏွစ္စင္းကို သေဘၤာႏွင့္ တဲြခ်ည္ထားျခင္းအားျဖင့္ အျခားသေဘၤာမ်ားက ျမင္ႏိုင္ခြင့္ အသက္ရွင္ခြင့္ ပိုမ်ားမည္။ ထိုအႀကံႏွင့္ ေဖာင္တစ္စင္းကို ကၽြန္ေတာ္က ၀ဲဘက္ ပဲ့ပိုင္းတြင္ စမ္းသပ္ အဖြင့္ခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။ “စမ္းသပ္အဖြင့္ခိုင္း” ဟု ဆိုျခင္းမွာ ဤ အသက္ကယ္ေဖာင္မ်ိဳးကို ယခင္က ကၽြန္ေတာ္ အသုံးမျပဳခဲ့ဖူးသည္ သာမက ျမင္ပင္ မျမင္ဖူးခဲ့ေခ်။

ကၽြန္ေတာ္သာမဟုတ္ ဗိုလ္ေစာဦးလည္း ဖြင့္၍ မၾကည့္ဖူးေပ၊ သူသည္ အသက္ကယ္ေဖာင္ ဖြင့္သည့္အၫႊန္းကို ေဖာင္ရစ္ပတ္ထုတ္ထားသည့္ ပတၱဴစေပၚတြင္ ဖတ္ရႈၿပီးေနာက္ ေဖာင္ႀကိဳးစ ေသးေသးတစ္ေခ်ာင္းကိုယူကာ သေဘၤာလက္ရန္းတိုင္တြင္ ရစ္ပတ္ ခ်ည္ေနွာင္ လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အနီးတြင္ရွိေသာ ရဲေဘာ္မ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ေဖာင္ထုပ္ကိုမကာ ပင္လယ္တြင္းသို႔ ပစ္ခ်လုိက္ေတာ့၏

“ဖုန္း” ခနဲ အသံျမည္သံ ၾကားရၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ “ရူး” ဟူေသာ အသံရွည္ႀကီး တမိနစ္ခန္႔ ျမည္သံ ၾကားရၿပီးသည့္ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မ်က္စိေရွ႕တြင္ပင္ လိေမၼာ္ေရာင္ရွိသည့္ ေရာ္ဘာေဖာင္တစ္ခုသည္ ပင္လယ္ျပင္ထက္တြင္ မ်က္လွည့္ျပလိုက္ သည့္အလား ပြင့္ကားထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ လိေမၼာ္ရင့္ရင့္ အေရာင္ အသက္ကယ္ေဖာင္ ၀ိုင္း၀ိုင္းကေလးသည္ အျပာေရာင္ရွိသည့္ ပင္လယ္ျပင္၏ ေဒါသမာန္ထေနေသာ လိႈင္းလုံးမ်ားၾကားတြင္ ကိုယ္ေဖာ့၀ပ္စင္းေနသည့္ ငွက္တစ္ေကာင္ပမာ ေပါ့ပါးစြာ ျမဴးထူးကစားေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္ေစာဦးတို႔ ရပ္ၾကည့္ေနစဥ္ အခုိက္တြင္ပင္ ေဖာင္ဖြင့္ရာ အနီးပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရွိသည့္ ရဲေဘာ္မ်ားသည္ ေဖာင္တြင္းသို႔ ခုန္ခ်သူက ခုန္ခ်၍ ဒိုင္ဗင္ထိုးခ်သူက ထိုးခ်ၾကေတာ့သည္။ ပဲ့အိမ္တြင္းမွ ၾကည့္ေနသည့္ ရဲေဘာ္တခိ်ဳ႕က ေျပးထြက္လာၾကသည္။

“ေဟ့ေကာင္ေတြ လာၾက၊ မေျပးၾကနဲ႔ ၊မဆင္းၾကနဲ႔” ဟု လွမ္းေအာ္သည္။ အသံ မဆုံးမီပင္ သုံးေလးဦး ခုန္ခ်ၿပီးႏွင့္ၾကၿပီျဖစ္သည္။

“ဗိုလ္ေစာဦး ၊ ဘယ္သူမွ မဆင္းေစနဲ႔၊ ေဟ့…… မင္းတို႔ကို ဘယ္သူက Abandon Ship အမိန္႔ေပးလို႔ ဆင္းတာလဲ၊ ငါက ေဖာင္ဖြင့္ၾကည့္ခိုင္းတာပဲ ရွိေသးတယ္”

ကၽြန္ေတာ္က သေဘၤာစြန္႔ခြာရန္ အမိန္႔မေပးပါဘဲလ်က္ သေဘၤာေပၚမွ မဆင္းၾကရသည္ကို သူတို႔ သိရွိၾကၿပီးသားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေအာက္တြင္ ရွိေနသည္က နစ္ျမဳပ္ေနသည့္ ေရယာဥ္တစင္း၏ ကုန္းပတ္၊ ပင္လယ္တြင္ ျမင္ရသည္က ေရယာဥ္ထက္ ပို၍ စိတ္ခ်ရမည္ထင္ေသာ အသက္ကယ္ေဖာင္တစ္ခု၊ သူတို႔၏ အသက္ရွင္ေနထိုင္လိုမႈ အသိသည္ စည္းကမ္းကို ေမ့ေလ်ာ့သြားေစခဲ့သည္။ ေၾကာက္စိတ္က လႊမ္းမိုးေနသည္။

“ေဟ့ေကာင္ေတြ ျပန္တက္လာခဲ့ၾက၊ ဗိုလ္ေစာဦး သူတို႔ကို သေဘၤာေပၚ ျပန္တက္ခိုင္း”

ကၽြန္ေတာ္သည္ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကို ဗိုလ္ေစာဦးအား ခိုင္းမိလ်က္သား ျဖစ္ေနေတာ့၏။ လိႈင္းလုံးမ်ားက အသက္ကယ္ေဖာင္ကေလးကို ငွက္ေမြးပမာ၊ ေဖာ့ပမာ ေဆာ့ကစား ေနေတာ့၏။ ေဖာင္သည္ သေဘၤာ၏ ေနာက္ဘက္တြင္ ရွိေနခိုက္ လိႈင္းတစ္လုံးက ပင့္တင္လိုက္သည္ႏွင့္ သေဘၤာကုန္းပတ္ထက္ ျမင့္စြာေသာ လိႈင္းထိပ္ဖ်ားသို႔ တမုဟုတ္ခ်င္း ေရာက္သြားသည္။ လိႈင္းထိပ္ဖ်ားတြင္ ေခတၱမွ် တန္႔ေနခိုက္ ၾကည့္လိုက္ရာ ေဖာင္တြင္းရွိ ရဲေဘာ္တစ္စု၏မ်က္ႏွာကို ေခတၱမွ် ျမင္လိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေတြ႔ရသည္ႏွင့္ မွတ္မိလိုက္သည့္ မ်က္ႏွာတစ္ခုမွာ တေလွ်ာက္လုံး လိႈင္းမူးေန၍ အလုပ္တာ၀န္ကိုပင္ မထမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္ ခင္ေမာင္လတ္ပင္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

ေစာေစာက ပဲ့အိမ္တြင္းမွ ထြက္ေျပးခုန္ဆင္း သြားသူမ်ားအနက္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ က်န္ရွိသည့္ ရဲေဘာ္မ်ားသည္ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္သာ သတိလစ္ဟင္း ၾကမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တာ၀န္ရွိသည့္ စစ္ေရယာဥ္မွဴးက မည္သူမွ် မဆင္းၾကရန္ တိက်ေသာ အမိန္႔ကို ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သူတို႔ဆက္ဆင္းရန္ မႀကိဳးစားၾကေတာ့ေပ။ သူတို႔ စိတ္တြင္ အမိန္႔ႏွင့္ တာ၀န္ ၀တၱရားကို ခ်က္ခ်င္းသတိရၾက ေစသည္။


No comments: