.

.

.

June 20, 2008

ပိုမိုခုိင္မာခဲ့သည့္ သံဃာႏွင့္ လူထု စည္းလံုးမႈ


နာဂစ္မုန္တိုင္းက တိုင္းျပည္တခုလံုးကို ဆံုးရႈံးမႈပမာဏ ႀကီးမားစြာေပးခဲ့သည္။ ေငြျဖင့္တန္ဖိုးျဖတ္ မရစေကာင္းသည့္ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုးရႈံး၍ အသက္ရွင္ က်န္ရစ္သူမ်ား၏ စည္းစိမ္၊ အိုးအိမ္ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ကိရိယာ မ်ားစြာလည္း ေရႏွင့္ ေလႏွင့္ေမ်ာလြင့္ ပ်က္စီးခဲ့ၾကရသည္။ ဒီလိုဆံုးရႈံးမႈေတြထဲမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေကာင္းမြန္ ေသာရလဒ္ တခ်ိဳ႕ကိုလည္း အျဖစ္အပ်က္ တေလွ်ာက္မွာ ေတြ႕ရသည္ဟု ေလ့လာ အကဲခတ္သူ တဦးက ဆိုသည္။

ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္းအား ျပင္းထန္သည့္ မုန္တိုင္းၾကားမွ ရရွိလိုက္သည့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ရလဒ္မွာ ရဟန္း သံဃာႏွင့္ လူထုအၾကားမွာ ပိုမိုခုိင္မာ သည့္ ေပါင္းစည္းမႈ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ အကဲခတ္သူက ေျပာဆိုသည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္မွာ သံဃာႏွင့္ လူထု အၾကား ေသြးစည္းမႈတခု ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ ကို ေတြ႕ရသည္။ သံဃာမ်ားအေပၚ နဂုိက သာမန္ ၾကည္ညိဳမႈ သာရွိခဲ့ၾက သည့္ လူတခ်ိဳ႕၏ ထင္ျမင္ခ်က္ ေျပာင္း လဲသြားကာ ေလးေလးနက္နက္ ၾကည္ညိဳေလးစား လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ တျခားဘာသာ၀င္မ်ား ကပင္ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ အနစ္နာခံမႈ စြန္႔လႊတ္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားခဲ့ၾကသည္။


နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရး ကာလတြင္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ အလွဴရွင္မ်ားကလည္း ဗလီမ်ားတြင္ ခိုလႈံေနၾကသည့္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ားသာမကဘဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားရွိ ဒုကၡသည္မ်ားကိုလည္း ၀င္ေရာက္ လွဴဒါန္းၾကသည္ကို အမ်ား အျပားျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳသည္ကို ေထာက္ခံအားေပး ခဲ့ၾကသည့္ လကၡဏာျဖစ္သည္ဟု ရႈျမင္ၾကသည္။

လပြတၱာၿမိိဳ႕နယ္သို႔ ေမလအတြင္း ကယ္ဆယ္ေရးအကူအညီ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သူ တဦးက “ဘုန္းႀကီးေတြ လုပ္တာကိုက်မတို႔အေနနဲ႔ ယံုတယ္၊ မွ်မွ်တတလည္းရွိတယ္၊ စည္းစနစ္လည္းက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔အလွဴပစၥည္း တ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ၀င္ၿပီးလွဴခဲ့တာပါ ”ဟု ဆိုသည္။

သူတို႔အဖြဲ႕မွ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ တဦးကလည္း “အရင္တုန္းက လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းျဖစ္ရင္ အထင္လြဲခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကမွ ဗလီကို ခဲနဲ႔လာေပါက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ့ ခါးၾကားမွာ ေ၀ၚကီေတာ္ကီ (ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရးစက္) ခ်ိတ္ထားတာေတြ႕ လိုက္ေတာ့မွ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ေတြကို သူတို႔ဖန္တီးတယ္ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားတယ္” ဟုဆိုသည္။

ထိုအခ်က္သည္ နအဖ စစ္အစိုးရအတြက္ ႀကီးမားသည့္ ဆံုးရႈံးမႈႀကီးတခု ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အၾကပ္အတည္း ႀကံဳတိုင္း လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းဖန္တီးကာ ထြက္ေပါက္ရွာသည့္ စစ္အစိုးရ၏လုပ္ရပ္ကို ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားေရာ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ားပါ သေဘာေပါက္သြားခဲ့ၾကသည္။

ယခု နာဂစ္ေဘးအႏၱရာယ္မွာလုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ သံဃာမ်ား၏ အခန္းက႑ကိုမူ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ၿပီးေနာက္မွာ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ မဟုတ္ဘဲ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းကရသည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဳိးအျမတ္ဟူ၍ ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာ သူမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ တခုျဖစ္သည္။

အၾကမ္းမဖက္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေမတၱာ ပို႔ ခ်ီတက္လမ္းေလွ်ာက္ေသာ လႈပ္ရွား မႈမွာ လူထုအေရးကို ရဟန္းသံဃာမ်ား ကေရွ႕မွ ထြက္ရပ္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ လူထု အေရးႀကံဳလာေသာအခါ သံဃာမ်ားက ေရွ႕ကိုထြက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည့္ သာဓကျဖစ္ခဲ့သည္။

ယခု ေမလဆန္းတြင္ ျဖစ္သည့္ နာဂစ္ မုန္တိုင္း ေဘးအႏၱရာယ္မွာလည္း ေက်းရြာအသီးသီးႏွင့္ ၿမိဳ႕အသီးသီးက ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြက ကယ္ဆယ္ေရး ကူညီေရး၊ ထူေထာင္ေရး ေတြမွာ ေရွ႕တန္းကထြက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေနၾကတာျမင္ ေတြ႕ရသည္။

လပြတၱာ၊ ဘိုကေလး၊ ဖ်ာပံု၊ ေဒးဒရဲႏွင့္ ကြမ္းၿခံကုန္း ေဒသမ်ားသို႔ ေရာက္သည့္ အခါ မုန္တိုင္းေဘးကအသက္ရွင္ လြတ္ေျမာက္လာသူေတြက သူတို႔အေတြ႕အႀကံဳကို ျပန္လည္ ေျပာဆိုၾကသည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုရာမွာ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ လိႈင္းေတြ ေရေတြ ႀကီးလာသည္ႏွင့္ ရြာမွာ ခိုင္ခန္႔ႀကီးမားသည့္ အေဆာက္အဦျဖစ္ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြ၊ သိမ္ေတြမွာ ခုိလႈံခဲ့ၾကၿပီး အသက္ခ်မ္းသာရာ ရခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ေရက်ၿပီးသြားသည့္ အခါမွာလည္း အိမ္ေတြၿပိဳ ပ်က္ၿပီးေရထဲပါသြား၍ က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ မွာသြားေရာက္ခိုလႈံၾကသည္။

ရြာတရြာလံုး ေက်ာင္းေတြပါပ်က္စီးတဲ့ ရြာေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚကိုတက္ၿပီး တန္ေဆာင္းနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ခုိလႈံၾကရသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက စားေရး၊ ေနေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး တို႔ကိုတတ္ႏိုင္သမွ် စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ေပးၾက သည္။ တာ၀န္အရွိဆံုး အဓိက အက်ဆံုး ေနရာကိုယူထားေသာ အစိုးရထက္ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ေတြက ျမန္ဆန္ထိေရာက္ စြာႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ကို တႏိုင္ငံလံုးႏွင့္ တကမၻာလံုး ကျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရ သည္။

ဘိုကေလးၿမိဳ႕အနီးအနားမွ ေဟမာန္ လတာဆိုသည့္ ရြာငယ္တရြာက ဒုကၡသည္ရြာသူရြာသားမ်ား အတြက္ ၿမိဳ႕သို႔ တက္ ကာ အလွဴရွင္မ်ားကို လာေရာက္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္သည့္ သံဃာတပါးကိုလည္း ဘိုကေလးၿမိဳ႕ရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းတြင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။ အေရးႀကံဳလာသည့္အခါ ရြာတြင္ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ျပဳမည့္သူသည္ ရယက ဆိုသူတို႔ မဟုတ္ ရြာရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား သာျဖစ္သည္။

ရြာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြက္ မွ်မဟုတ္ဘဲ ရြာတရြာလံုး၏ အေရးေပၚစားေရး၊ ေနေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးတို႔အတြက္ ဘိုကေလးသို႔လာေရာက္ၿပီး အကူအညီေတာင္းခံ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးပဥၨင္းက မိန္႔ဆိုသည္။

ယခု အျဖစ္အပ်က္ကိုၾကည့္ၿပီး ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ဦးက“ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ေက်းလက္ေတြမွာ လူထုရဲ့ေခါင္းေဆာင္က သံဃာေတာ္ေတြပဲ။ သံဃာေတာ္ေတြက ဘာသာေရး တခုတည္းသာမကဘဲ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရးနဲ႔ အခုေတာ့ သဘာ၀ေဘး ဒုကၡက႑ေတြမွာပါ ဦးစီးဦးေဆာင္ လုပ္ေနတာ ျမင္ရတယ္” ဟု သံုးသပ္သည္။

ႏိုင္ငံတြင္းတြင္သာမက ျပည္ပသာသနာျပဳတြင္ပါ ထင္ရွားၿပီး နအဖ အစိုးရကို တရား ေဒသနာမ်ားျဖင့္ ပြင့္လင္းထိမိစြာ ေ၀ဖန္ ေဟာေျပာေလ့ရွိသည့္ သီတဂူဆရာေတာ္ သည္လည္း နာဂစ္မုန္တိုင္း ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ဘိုကေလးၿမိဳ႕တြင္ အေျခစိုက္ကာ ရြာေပါင္းမ်ားစြာ၏ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး အတြက္ အင္အားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ၿပီးခဲ့သည့္ေမလ မကုန္မီကပင္ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေနထိုင္သည့္ မုန္တိုင္း ဒဏ္ခံရေသာ ဒုကၡသည္မ်ားကို သက္ ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ႏွင့္စစ္တပ္က ဖယ္ရွားခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းမဖြင့္မီမွာပင္ ေနခြင့္မျပဳဘဲ ႏွင္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုမွ်မက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား ကိုပါ ဒုကၡသည္မ်ားဖယ္ရွားရန္ အာဏာ ပိုင္ေတြက ဖိအားေပးခဲ့ၾကေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားက ဒုကၡ သည္မ်ား အိမ္ျပန္ခုိင္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသး ဟု ဆိုကာ ဖိအားေပးမႈကို ျငင္းဆန္ခဲ့ၾက သည္ဟု လပြတၱာ၊ ကြမ္းၿခံကုန္းတို႔တြင္ ၾကားသိရသည္။

သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ ဆိုက္ေရာက္ၿပီး ေနာက္ ရြာမ်ားျပန္လည္တည္ေဆာက္ၾကရာမွာ အကူအညီေပးေရး အန္ဂ်ီအို မ်ားႏွင့္ တသီးပုဂၢလ အလွဴရွင္အဖြဲ႕မ်ားက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားကို ေနာင္သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ ၾကံဳေတြ႕ရသည့္အခါ ခိုးကိုးရာ အေဆာက္အဦအျဖစ္ ခိုင္ခန္႔ ေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးရန္ စဥ္းစားလ်က္ရွိၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းထက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားက လူထုအတြက္ အားကိုးအားထား ျပဳစရာအျဖစ္ ျမင္ၾကသည္။
အဆိုပါ အခ်က္သည္ ရုပ္၀တၱဳျဖစ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားကို အနာဂတ္ ေဘးအႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ရုပ္၀တၱဳမဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္၍မရသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ႏွင့္လူထု အၾကား မွ စည္းလံုးေရး စိတ္ဓာတ္ သည္လည္း ေနာင္ႀကံဳလာမည့္ ႏိုင္ငံေရး အႏၱရာယ္က်ေရာက္သည့္ ကာလတြင္ ခုိကိုးရာ အေဆာက္အဦျဖစ္၍ နာဂစ္မုန္တိုင္း အၿပီးတြင္ ခိုင္မာသည့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အေဆာက္အဦတခု အျဖစ္တည္ခဲ့ၿပီ ဟု ႏိုင္ငံေရး အကဲခတ္ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုသည္။

မိုးေအာင္တင္ - ဧရာ၀တီ

No comments: