ဒီမိုကေရစီနဲ႔ တပ္မေတာ္ - အပုိင္း(၄)
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗုိလ္မွဴးေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္
ထုိအာဏာရွင္ စနစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ အက်င့္စရိတၱ၊ တရားစီရင္ေရး အဘက္ဘက္မွ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးၿပီးရင္း ပ်က္စီးေနသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္ မည္သည့္အခါမွ် လမ္းစ မျမင္ႏိုင္။ ထုိ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးနိမ့္က်မႈမ်ားသည္ တပ္မေတာ္၌လည္း ႀကံဳေတြ႔ခံစားၾကရပါသည္။ စစ္အာဏာရွင္ တစ္စုသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခံစားခြင့္ ေပါင္းစံု ရရွိခံစား စံစားေနၾကၿပီး အရာရွိ၊ အရာခံ၊ အၾကပ္တပ္သား အားလံုးမွာ တန္ဖုိးမဲ့ ေငြစကၠဴမ်ားစြာ သံုးစြဲ၍ လစာမ်ားကုိ တုိးျမႇင့္ေပးထားေသာ္လည္း ေတာက္ေျပာင္မႈမရွိ၊ က်ပ္တည္းသထက္ က်ပ္တည္း လာေနၾကရသည္။ တန္ဖုိးမဲ့ တုိးျမႇင့္လစာမ်ားမွာ အာဏာရွင္မ်ား၏ ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ အထင္ခံလိုမႈ ႏွင့္ စည္းရံုးလိုမႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ အမွန္စင္စစ္ ထုိသုိ႔ တုိးျမႇင့္ေပးျခင္းမွာ သဲထဲ ေရသြန္ ကိစၥသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အာဏာရွင္မ်ား သိၿပီး ျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး ေအးခ်မ္းသာယာ ၀ေျပာပါမွ၊ တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးပါမွ ျပည္သူ႔ ၀န္ထမ္းမ်ား ဘ၀လည္း တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးႏုိင္မွာ ျဖစ္၏။ ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္ႏိုင္ပါမည္။ တပ္မေတာ္လည္း ေခတ္မွီအင္အား ေတာင့္တင္းလာပါမည္။
လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အား ဘယ္ေလာက္ ျဖည့္တင္း ျဖည့္တင္း ေခတ္မွီ အင္အားရွိေသာ တပ္မေတာ္ ျဖစ္မလာ။ ယခင္က တရုတ္၊ အိႏၵိယမွ လြဲ၍ ပတ္၀န္းက်င္ ႏုိင္ငံမ်ားကို ဂရုမစုိက္ေသာ္လည္း ယခု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေရေၾကာင္း စိန္ေခၚမႈကို ထိပ္တုိက္မရင္ဆုိင္ရဲတဲ့ ျဖစ္စဥ္က သက္ေသျပေနသည္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ ႔ေပၚ ထုိင္း F-16 တုိက္ေလယာဥ္ ျဖတ္ပံ်ျပျခင္းက ေလယာဥ္ပစ္ဖုိ႔ ေျမျပင္မွ ေ၀ဟင္ပစ္ ဒံုးပ်ံမဆုိထားႏွင့္ F-7 တရုတ္ တုိက္ေလယာဥ္ မယွဥ္ႏိုင္လို႔ Power ကြာေနမႈမွာ သိသာလွပါသည္။
လူတစ္ဦးခ်င္း ၀င္ေငြၾကည့္လွ်င္ လူဦးေရ (၆၅) သန္း ရွိေသာ ထုိင္းသည္ GDP _ per capita (PPP) $ 4000၊ လူဦးေရ (၁၅၃) သန္း ရွိေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သည္ပင္ $ 500 ခန္႔ ႏွင့္ လူဦးေရ သန္း (၅၀) ခန္႔ရွိ ျမန္မာသည္ $ 239 ခန္႔သာ ရွိေပသည္။ Government Type သည္ စစ္အစုိးရ (Military Junta) ပံုစံ ျဖစ္သည့္ အျပင္ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ား၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး စြမ္းရည္ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီး ႏုိင္ငံေရး စနစ္ေျပာင္းလဲႏုိင္မွ ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံ ျဖစ္ပါမည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူလူထု ဖံြ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မွ တပ္မေတာ္လည္း တုိးတက္ပါမည္။ ေရျမင့္လွ်င္ ၾကာတင့္သည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။
၄င္းအျပင္ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ားအေနႏွင့္ တပ္တြင္း အေျခအေနမ်ားကိုလည္း ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ေစ လိုပါသည္။ ဆႏၵေဖၚထုတ္ပဲြ (ဒါဘာ) တြင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တင္ျပႏိုင္ၾကရဲ ႔လား။ ဒါပါပဲကြာဟု ေျပာၾကရသည္ မဟုတ္ပါလား။ တုိင္စာေရးသား တင္ျပႏိုင္ခြင့္ မရွိ။ ဒုကၡေရာက္ႏုိင္သျဖင့္ ပစ္စာ ကိစၥ ေပၚေပါက္လာသည္။ အမႈတစ္ခု ျဖစ္လာလွ်င္ အျမင္ကတ္ ပုဒ္မ၊ ပုဒ္မ(၆၅) စစ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈသည္ မည္သုိ႔မွ် အျပစ္ရွာမရပါက အခ်ိန္မေရြး အေရးယူႏိုင္သည့္ ပုဒ္မ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနည္းႏွင့္အမ်ား ျပစ္ဒဏ္ စီရင္ခံေနရပါသည္။ ပုဒ္မ (၆၅) ျဖစ္ေစကာမူ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားခံဘက္ အရာရွိထားေပးေသာ္လည္း အက်ိဳး ခံစားခြင့္ မရ။ စစ္တရားရံုးျဖင့္ အေရးယူ ခံရေသာ အမႈ ၉၅% မွာ ဂြင္းလံုးကြ်တ္ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ အလားအလာ မျမင္ပါ။ ျပစ္မႈစြပ္စဲြခ်က္ကိုလည္း အမႈႀကီးသည္ထက္ ႀကီးေအာင္ လုပ္ႏုိင္သမွ် ဆြဲထည့္ ပုဒ္မမ်ားတပ္ကာ ဂြင္ ဆင္ေလ့ရွိ၏။ ခ်မွတ္မည့္ ျပစ္ဒဏ္မွာလည္း အာဏာရွိသူ၏ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ ေပးသည့္အတိုင္း စစ္တရားရံုးမ်ားက ဖတ္ျပရံုသာ ျဖစ္သည္။
ဤ အက်င့္ဆုိးမ်ားမွာ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ျပည္သူ႔အာဏာကို လုယူသိမ္းပုိက္၍ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စတင္ရာမွ နယ္ဘက္တရားရံုးမ်ား၌ပါ ကူးစက္ သြားေတာ့၏။ ဤ အက်င့္ပ်က္ အက်င့္ဆုိးမ်ားေၾကာင့္ တရားစီရင္ေရး စနစ္တခုလံုး ပ်က္ဆီးေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုမွ အာဏာျပန္လည္ လႊမ္းမုိးႏုိင္မွသာ (ဒီမုိကေရစီ ရရွိမွသာ) တရားမွ်တေသာ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦးဆုိလွ်င္ တပ္မမွဴးဘ၀က အရာရွိတစ္ဦးသည္ ၄င္း ၀င္လာခ်ိန္တြင္ ေက်ာေပးလွ်က္ အေနအထားေၾကာင့္ မျမင္၍ အေလးမျပဳမိသည္ကုိပင္ အလြန္မခံ မရပ္ႏုိင္ျဖစ္ကာ အေရးယူခဲ့သည္။ ထိုဗုိလ္ခ်ဳပ္ တုိင္းမွဴး ျဖစ္လာသည့္ အခါမွာလည္း စစ္ရာထူးခန္႔ တုိးျမႇင့္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အၿငိဳးႀကီးစြာ ႏွိပ္ကြပ္တတ္သည္ကို ေတြ႔ရ၏။
ထုိ႔အတူ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ ပုိမို လာသည္ႏွင့္အမွ် အာဏာရွင္ ျဖစ္လာကာ စစ္ေခါင္းေဆာင္ဘ၀ ေပ်ာက္ကြယ္လာၾကသည့္ အရာရွိႀကီးမ်ား မ်ားစြာရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္းဘဲ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္၍ အျမင္က်ယ္ေသာ ေလးစားဖြယ္ေကာင္းသည့္ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ စီနီယာႀကီးမ်ား ရွိသည္ကုိလည္း အသိအမွတ္ ျပဳပါသည္။ ဥပေဒအရ ႏိႈင္းဆခ်င့္ခိ်န္မႈ မျပဳေတာ့ဘဲ အၿငိဳးအေတး၊ မာန္မာန အရ အာဏာျဖင့္ အျပစ္ေပးခဲ့ၾကသည္လည္းရွိသည္။ သတ္မွတ္ၿပီးသား ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို တရားရံုး ဥကၠ႒က ဖတ္ျပ လက္မွတ္ ထုိးျခင္းသာ ရွိသည္။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိ၍ စစ္မႈထမ္းေဆာင္ၾကေသာ္လည္း စာခ်ဳပ္ သက္တမ္း ျပည့္ေသာ္လည္း အလြယ္တကူ ထြက္ခြင့္မေပး။ ၿခိမ္းေျခာက္ခံထားရသည္။ အခ်ိဳ ႔က်ေတာ့ တပ္သားသစ္ ဘယ္ႏွစ္ဦး စုေဆာင္းေပးမွ ရမည္ဟု အညစ္ခံရသည္။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ ဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခြင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရရွိၾက။ တပ္ထဲ၀င္ခ်ိန္တြင္လည္း စစ္မႈထမ္း ဥပေဒကို လက္မွတ္သာ ထုိးၾကရ၏။ မည္သူမွ် အေရးတယူ မရွင္းျပသည့္အျပင္ လက္မွတ္ေရးထိုးသူကလည္း အမွန္တကယ္ မသိနားမလည္ေခ်။ ၄င္းအျပင္ ေယာက်ၤား လုပ္သူတစ္ဦး စစ္မႈထမ္းလုပ္သည္ႏွင့္ ဇနီး၊ မိသားစု တစ္ခုလံုး ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တပ္မေတာ္၌ ကြ်န္ ျဖစ္ရေတာ့သည္။ အေျပာကေတာ့ တပ္မိသားစု၊ ရဲေမ။ တကယ့္ တကယ္က လယ္စိုက္ ေကာက္စိုက္၊ လုပ္အားေပး ေပါင္းစံု လုပ္ခိုင္းတာဟာ လက္ေတြ႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေနတာေတြမို႔ လက္လြတ္စပယ္ လစ္လ်ဴရွူဖို႔ မသင့္ပါ။
ယေန႔ တပ္မေတာ္ ေအာက္ေျခတြင္ စစ္ကားမ်ား ရွိပါလွ်က္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ေကာင္းစြာမရ။ ဓာတ္ဆီသာ ထုတ္ေရာင္းေနၾကၿပီး၊ လူမမာမ်ားကို ေဆးေပးခန္းမွ ေဆးတပ္သုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္သြားခိုင္းသည္။ ဘယ္သူမွ တုိင္၍ မရ။ စစ္ေရးစစ္ရာ စစ္ေလ့က်င့္မႈ မသက္ဆုိင္ေသာ ထင္းခုတ္၊ မီးေသြးဖုတ္၊ အုတ္ဖုတ္၊ စစ္အာဏာရွင္ ယၾတာအတြက္ ေရာ္ဘာပင္ စုိက္၊ သစ္ဆိမ့္ပင္ စုိက္ စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ၾကရသည္။ ဘာမွ ေျပာခြင့္မရွိ။ လစာကို သေဘာတူညီမႈ မရွိပဲ အတင္း စုေဆာင္းခိုင္းသည္။ ဘာမွ မေျပာႏိုင္။ “ခြင့္” ႏွင့္ဆုိင္ေသာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အခြင့္အလမ္း ရွိေသာ္လည္း “ခြင့္” မေပးၾက၊ စသည္ျဖင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ပိတ္ပင္ ခံထားၾကရ၏။ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ တပ္မေတာ္မွာ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ေနရတာ မ်ားစြာ ရွိသည္။ အၿမီးအေမာက္ မတည့္တာ မ်ားစြာရွိသည္။
ဤသို႔ ျဖစ္ရေသာ တပ္တြင္း အေျခအေနမ်ားမွာ အာဏာရွင္စနစ္ ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ မင္းစိတ္ေပါက္ ရူးသြပ္ေနၾကျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ အကယ္၍ ျပည္သူလူထု အာဏာရွိေသာ စနစ္ (ဒီမုိကေရစီ စနစ္) ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါက ဒီမုိကေရစီ က်င့္စဥ္တြင္ စည္းကမ္းရွိမႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ ဥပေဒ လႊမ္းမိုးမႈ၊ စနစ္တက် ရွိမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ျပည့္၀မႈမ်ား ရွိသျဖင့္ ျပည္သူလူထုႀကီးသာမက တပ္မေတာ္ အတြင္းရွိ အရာရွိ စစ္သည္ စစ္မႈထမ္းမ်ား အားလံုးလည္း ထုိ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ရရွိခံစား ႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
အပိုင္း(၅) အား ေနာက္အပတ္မွာ ဆက္လက္ တင္ဆက္သြားပါမယ္ ခင္ဗ်ား။
ေအာက္ပါ သတင္းမ်ားကို ညႊန္႔ေပါင္းသတင္းလႊာမွ ရရွိပါသည္။
No comments:
Post a Comment