.

.

.

January 9, 2009

လြတ္လပ္ေသာ စိတ္ - အပုိင္း(၁)

လြတ္လပ္မႈ အတြက္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အားကုိးၾကပါ

စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကကို ကြ်န္ေတာ္ ေလးစား ခဲ့ရသလို သူ႔စာေတြဟာလည္း ကြ်န္ေတာ္ အသည္းစြဲ ျဖစ္ခဲ့ရ ပါတယ္။ အခုတင္ျပမဲ့ ေကာက္ႏုတ္ ေဖၚျပခ်က္ကိ္ု ဖတ္ရူၿပီး ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကရင္း လြတ္လပ္မႈအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆက္လက္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ အားအင္သစ္ေတြ ေမြးဖြားႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးမပါလို႔ ေၾကာက္စိတ္မရွိဘဲ အာဏာရွင္ေတြရဲ ႔ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္ဒါဏ္က်ခံ ေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကိုလည္း ဒီစာစုနဲ႔ ဦးညြတ္ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ လူ႔အရည္အခ်င္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္တားဆီးေနတဲ့ အာဏာရွင္ လူတစ္စုကို ဆရာေတာ္ရဲ ႔ စာစုေတြက မီးေမာင္း ထိုးျပေနတဲ့အျပင္ လြတ္လပ္မႈရဲ ႔ အႏွစ္သာရကိုလည္္း ပိုမို သိရွိနားလည္ေစလို႔ ဆရာေတာ္အား ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖိုးတရုတ္မွ ရွိခိုးပူေဇာ္ရင္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအတြက္ တင္ဆက္လိုက္ ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

အေၾကာင္းအက်ိဳး ကိုက္ေအာင္ စဥ္းစားႏုိင္တဲ့ လူ႔အရည္အခ်င္းကုိ ပိတ္ပင္တာ ဖ်က္ဆီးတာဟာ လူ႔အရည္အခ်င္း အစစ္ကို ဖ်က္ဆီးတာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အရက္စက္ဆံုး၊ အႀကီးေလးဆံုး ျပစ္မႈပဲ။ “အမွန္တရားကုိ မသိေအာင္ ပိတ္ပင္တာ အႀကီးမားဆံုးျပစ္မႈကို လြန္ၾကဴးတာပဲ။”

ဘယ္သူေတြက ဒီျပစ္မႈကို လြန္ၾကဴးေနၾကသလဲ။ “လူေတြကို လႊမ္းမုိးျခယ္လွယ္ခ်င္တဲ့သူေတြ။ လူေတြကို ေၾကာက္ေအာင္လုပ္ၿပီး ကုိယ္က်ိဳးရွာခ်င္တဲ့သူေတြ” ျဖစ္တယ္။

စဥ္းစားခြင့္ မေပးတာ၊ သံသယ ျဖစ္ခြင့္ မေပးတာ၊ ေၾကာက္ေအာင္ လုပ္တာဟာ အသိဥာဏ္ကို သတ္လုိက္တာပဲ။ လူသားရဲ ႔ အေကာင္းဆံုး အရည္အခ်င္းကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာပဲ။ လူသားကို လူသား အဆင့္ကေန က်သြားေအာင္ လုပ္လိုက္တာပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ လူသားကို အဆင့္ျမႇင့္ေပးလိုက္တယ္။ လူသားကုိ လူသားနဲ႔ ထုိက္ထိုက္တန္တန္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ အမွန္တရားကို တကယ္လိုလားရင္၊ လြတ္လပ္မႈကုိ တကယ္လုိခ်င္ရင္ အမွားအမွန္ကုိ ကိုယ္တုိင္ ဆံုးျဖတ္ရမယ္။ ဒီတာ၀န္ကုိ ေရွာင္လႊဲလုိ႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကုိယ္ေလးစားတဲ့သူဟာ အလြယ္လမ္းကို မလိုက္ဘူး။ အမွန္လမ္းကို လိုက္တယ္။ အမွန္လမ္းဟာ မလြယ္ဘူး။ တစ္ခါတေလ အမွန္တရားနဲ႔ အႀကိတ္အနယ္ နပန္းလံုးေနရသလိုပဲ။ အမွန္တရားက တကယ္မွန္ရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ အမွန္တရားကပဲ အႏုိင္ရပါတယ္။ အမွန္တရားကုိ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ေနရာေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လြယ္လြယ္နဲ႔ လက္မခံတာပါ။ လြယ္လြယ္နဲ႔ လက္ခံရင္ မေလးစားရာ ေရာက္တယ္။

ေျပာသမွ်ယံုမွ ေလးစားရာ ေရာက္တယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ၿပိဳင္ဘက္မရွိလို႔ ပထမ ရတယ္ဆုိတာ တကယ္ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရတာလား။ အခုေခတ္မွာ ၿပိဳင္ဖက္မရွိ ပထမရေနတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ အႀကိတ္အနယ္လုပ္ၿပီးမွ အႏိုင္ရတာဟာ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အႏိုင္ရတာ..ေနာ္။

ကုိယ့္အသိဥာဏ္ကုိ အသိအမွတ္ မျပဳတာဟာ ကုိယ့္ကုိ လူလို႔ သေဘာမထားတာဘဲ၊အဲဒါဟာ ေစာ္ကား တာပဲ။ ကုိယ့္ကုိ လူလို႔ သေဘာမထားတဲ့သူကုိ ကုိယ္က ဆရာလို႔ ဘယ္လို သေဘာထား ႏုိင္ေတာ့မလဲ။ ဆရာေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ “ငါေျပာတာကုိ ယံုပါ။ ငါက တကယ္သိလို႔ ေျပာတာ။ မင္းတုိ႔က ငါ့ကိုေတာင္ မယံုဘူးလား လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီလို ေျပာေနၾကတာ ၾကားခဲ့ရတာ မ်ားလွၿပီ၊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေနာက္လိုက္ေတြကို လွည့္စားတယ္။ ယံုလြယ္တဲ့ သူေတြကို လွည့္စားၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ေျပာတဲ့သူကလည္း ကုိယ္တုိင္သိလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ယံုတဲ့ သူကလည္း ကိုယ္တိုင္သိဖုိ႔ကို မႀကိဳးစားေတာ့ဘဲ လြယ္လြယ္နဲ႔ဘဲ ယံုလိုက္တယ္။

ေျပာတဲ့သူက သူေျပာတာကို မယံုဘူးလို႔ ဆုိရင္ စိတ္ဆုိးသြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္ဆုိးမွာလဲ။ သူကိုယ္တုိင္က သိလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘဲကိုး။ သိလုိ႔ ေျပာတဲ့သူဟာ မယံုရင္လည္း စိတ္မဆုိးဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္မဆုိးတာလဲ မယံုရင္ စမ္းၾကည့္ပါလားလို႔ သူေျပာႏုိင္တယ္။ ကုိယ္တုိင္က ကိုယ္ေတ႔ြမရွိရင္ စမ္းၾကည့္ပါလုိ႔ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ေတြ႔ မရွိတဲ့သူဟာ ေျပာအားမရွိဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳး သဘာ၀က်ေအာင္ မေျပာဘဲ ေၾကာက္ ေအာင္ လုပ္ၿပီး ယံုခိုင္းတယ္။

လွည့္စားခ်င္တဲ့သူဟာ သူေျပာတာကို မယံုမွာ ေၾကာက္တယ္။ ကိုယ္က်ိဳးရွာခ်င္တဲ့သူဟာလည္း ထုိ႔အတူဘဲ။ မလွည့္စားခ်င္တဲ့သူ၊ ကုိယ္က်ိဳးမရွာတဲ့ သူဟာ သူေျပာတာကို မယံုမွာ မေၾကာက္ဘူး။ သူက ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ ေျပာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေျပာတာ အက်ိဳးရွိတာကို သိေစခ်င္လို႔ ေျပာတာ။ မယံုလည္း ကိစၥမရွိဘူး။ သူ႔မွာ ဘာမွ ဆံုးရႈံးမသြားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္က်ိဳး မပါရင္ ေၾကာက္စိတ္မရွိဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ္ယံုတာကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာကို သိပ္မေသခ်ာရင္ သူမ်ားကုိ ယံုေစခ်င္တယ္။ သူမ်ား မယံုမွာကို ပိုေၾကာက္တယ္။ ကုိယ္က တကယ္ ဟုတ္မွန္း သိရင္ သူမ်ား မယံုတာကို သိပ္ မေၾကမနပ္ မျဖစ္ဘူး၊ ယံုေအာင္လည္း အတင္း မေျပာဘူး။

ရုိးသားမႈ မရွိဘဲ အမွန္တရားကို မသိႏုိင္ဘူး။ အမွန္တရားကို မသိဘဲ လြတ္လပ္မႈ မရွိႏုိင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အမွန္တရားကို သိဖုိ႔ တသက္လံုး ေလးေလးစားစား လုပ္ရမယ္။

င့ါအမိန္႔ကို နာခံ၊ ငါ ေျပာသလိုလုပ္ လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါ င့ါကို အားကိုးလို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူဘဲ။ မင္းတုိ႔ ဥာဏ္ကို မင္းတုိ႔ မသံုးနဲ႔လို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူူတူဘဲ။ သူမ်ားကုိ အားကုိးေနရင္ လြတ္လပ္မႈ မရွိဘူး။ ကုိယ့္ ဥာဏ္လည္း မထြက္ဘူး။ အၿမဲတမ္း ကေလးလို ေနရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလူႀကီးျဖစ္ေအာင္ လမ္းဖြင့္ ေပးလိုက္တာ။ အားလံုးက လမ္းပိတ္ထားၾကတယ္။ လူႀကီး ျဖစ္ခြင့္ မေပးဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းဖြင့္ေပး လိုက္တယ္။ လူႀကီး ျဖစ္ခြင့္ေပးလိုက္တယ္။ ကေလးဆုိတာ သူမ်ား ဆံုးျဖတ္ေပးတာကို လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ မရွိဘူး။ လူႀကီးဆုိတာ ကိုယ့္ ဥာဏ္နဲ႔ ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ရတယ္။ ကိုယ့္ ဥာဏ္နဲ႔ ကုိယ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရင္ လူႀကီး မျဖစ္ေသးဘူး။ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႔ ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေလေလ လူႀကီး ျဖစ္ေလပဲ။ လြတ္လပ္မႈ ပုိရွိေလပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တပည့္ေတြကို လူႀကီးျဖစ္ေအာင္ အားေပးတာ.. ကေလးလို တသက္လံုးေနေအာင္ မလုပ္ဘူး။ အဲဒါ တကယ့္ ေမတၱာပဲ။ တသက္လံုး ကေလးလုိ ေနေအာင္ လုပ္ထားတာ ေမတၱာ မဟုတ္ဘူး။

Do not depend upon others.

ဘယ္သူ႔ကိုမွ မမွီခုိပါနဲ႔..တဲ့။ ဘယ္လို ကိစၥမွာ ျဖစ္ျဖစ္ သူမ်ားကို မွီခိုေနရင္ ကုိယ္က ကေလးလို ေနရမယ္၊ ကေလးေနရာမွာ ေနရမယ္။ စား၀တ္ေနေရးမွာ သူမ်ားကုိ မွီခိုေနရင္ ကေလးလို ေနရမယ္၊ ပညာေရးမွာ အသိဥာဏ္ပိုင္းမွာ မွီခိုေနရရင္လည္း ကေလးပဲ။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈအတြက္ သူမ်ားကုိ မွီခို္ေနရရင္လည္း ကေလး ဘ၀က မလြတ္ေသးဘူး။ အစစ အရာရာမွာ ကိုယ့္အားကုိယ္ကုိးမွ လူႀကီးျဖစ္မယ္။ လြတ္လပ္မယ္။ လူႀကီး ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အသက္အရြယ္နဲ႔ မဆုိင္ဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကုိယ္ဘယ္ေလာက္ အားကိုးသလဲဆုိတာနဲ႔ဘဲ ဆုိင္တယ္။ လူေတြဟာ အားကိုးရမဲ့ လူကို လိုက္ရွာေနၾကတယ္။ ရွာလို႔ မေတ႔ြရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အားမကုိးရပါလားလို႔ ၿငီးျငဴၾကတယ္။ အားကုိးရမဲ့သူကို တျခားမွာ ရွာေနေသးသေရြ ႔ အဲဒီအတုိင္း ၿငီးျငဴေနရမယ္။

ကဲ.. စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အားလံုး လြတ္လပ္မႈ အတြက္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အားကိုးၾကပါစုိ႔။

No comments: