တုိက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ – အပုိင္း (၇)
ေဆာင္းပါးရွင္ – ေမာင္ေသာ္က (တပ္မေတာ္ အရာရွိေဟာင္း တစ္ဦး)
သေဘၤာကဲြကာနစ္ျမဳပ္ၿပီ
နံနက္မိုးလင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ေလမွာ ပိုမို ျပင္းထန္လာကာ အေရွ႕အရပ္ဆီမွ တိုက္ခတ္လာသည္။ သေဘၤာ ရြက္တိုင္ဆိုင္းႀကိဳးကို ေလတိုးသံသည္ ေလခၽြန္သကဲ့သို႔ ျမည္လာသည္။ လိႈင္းလုံးမ်ားမွာလည္း အရွိန္အဟုန္ ျပင္းစြာျဖင့္ သေဘၤာ၏ ၀ဲဘက္ နံေတာင္းမွ ေက်ာ္လႊားကာ သေဘၤာေရွ႕ဦးပိုင္း ကုန္းပတ္ တစ္ခုလုံးကို ဖုံးအုပ္ေက်ာ္လႊြား ၿပီး ယာဘက္သို႔ လွိမ့္ဆင္းသြားၾက၏။ ရာသီဥတု မႈိင္းပ်ေနျခင္းေၾကာင့္ သေဘၤာ၀ဲဘက္ မိုင္ ၂၀ ခန္႔ အကြာတြင္ (Moscos Island) ေလာင္းလုံ ဘုတ္ကၽြန္းမ်ားကို မႈန္ပ်ပ်သာ ျမင္ရသည္။ သေဘၤာဦးထိပ္ ၀ဲဘက္တြင္ရွိမည္ ခန္႔မွန္းရေသာ (Tavoy Island) မလိကၽြန္းမွာ မျမင္ေသးပါ။ သေဘၤာသည္ ၀ဲယာ ယိမ္းကာ လူးေနျခင္းမွာ တခါတရံတြင္ ဒီဂရီ ၃၀ မွ် ေစာင္းသြားရာ ျပန္ေထာင္မလာေတာ့ဟုပင္ ထင္ရသည္။ အတန္ၾကာမွ တဖက္သို႔ ေစာင္းရာမွ ျပန္မတ္လာကာ ေနာက္တဖက္သို႔ ေစာင္းသြားသည္။
သေဘၤာ ကုန္းပတ္ေပၚတြင္ ေရြ႕လ်ားႏိုင္သည့္ အရာဟူသမွ် ႀကိဳးမ်ားႏွင့္ ခိုင္မာစြာ တုတ္ေႏွာင္ ထားရသည္။ နံနက္ ၇ နာရီခန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၀ဲယာ လူးလ်က္ တိမ္းေစာင္းျခင္းမွ သက္သာေစရန္ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းကို အေရွ႕ေတာင္ဆီသို႔ ေျပာင္း လိုက္သည္။ ထိုအခါတြင္ ၀ဲယာ တိမ္းေစာင္းျခင္း သက္သာေသာ္လည္း ဦးေစာင္း ပဲ့ေထာင္ လႈပ္ရွားမႈမွာ ပိုမ်ားလာေတာ့သည္။
လႈိင္းလုံးမ်ားသည္ သေဘၤာဦးဆီမွ ျမည္ဟည္း တက္ၾကြလာကာ ပဲ့စင္ထက္ရွိ တာ၀န္က် ေနသူ အားလုံးအား ရႊဲစိုသြားေစ၏။ ေရွ႕ပိုင္းရွိ အေျမာက္ႏွင့္ အေျမာက္စင္ေျခရင္း သံမဏိျပား၀ိုင္းကိုလည္း ဖုံးအုပ္သြားသည္။ ဤအေနအထားတြင္ သေဘၤာဦးမွာ ျမင္းတစ္ေကာင္ ပတတ္ရပ္သည့္ပမာ ေရေပၚတြင္ ေပၚလာလိုက္ ေရေအာက္တြင္ ဖုံးအုပ္သြားလိုက္ႏွင့္ ဦးပဲ့ေထာင္ ရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘၤာဦးသည္ ဤဒဏ္ကို တာရွည္မခံႏိုင္ဟု ထင္သည့္အတြက္ နာရီ၀က္ သာသာ ေမာင္းၿပီးလွ်င္ မူလ ေရေၾကာင္း တြင္ ျပန္၍ဦးတည္ ထားလိုက္ရသည္။
ကုန္းပတ္ထက္တြင္ အိပ္ေနၾကသည့္ ဗိုလ္ႀကီးေစာဦးႏွင့္ ဗိုလ္ေလးသန္းလြင္ တို႔လည္း သူတို႔၏ အိပ္ရာမ်ား ရႊဲရႊဲစိုကုန္ၿပီျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုးလာၾကသည္။ ရာသီဥတုမွာ မိုးမရြာေသာ္လည္း လိႈင္းထိပ္ဖ်ားမွ လြင့္စင္လာေသာ ေရမႈန္ေရမႊားမ်ားေၾကာင့္ မိုးရြာ သကဲ့သို႔ပင္ ရွိေန၏။ ဗိုလ္ႀကီးေစာဦး ပဲ့စင္ထက္ တက္လာသည္။ သူႏွင့္အတူ တပ္ၾကပ္ႀကီး ကိုကိုႀကီး တက္လာကာ တက္မကို ကိုင္သည္။ သူတက္လာသည့္ အခ်ိန္မွာ နံနက္ ၇ နာရီမွ်ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ၀ဲဘက္ဆီသို႔ မွန္ေျပာင္းႏွင့္ ၾကည့္လိုက္ၿပီး
“ အဲဒီ ကၽြန္းဟာ ေဆာက္သ္ေမာ့စေကာ့ မဟုတ္လား စီအို” ဟု ေမးလိုက္သည္။
“ ဟုတ္တယ္ ဗိုလ္ေစာဦး၊ ၁၅ မိုင္ေလာက္ ေ၀းမယ္ထင္တယ္”
“အဲဒီ ကၽြန္းဘက္ဆီကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀င္ရင္ေကာင္းမယ္ထင္တယ္” ဟု သူက အႀကံေပး သည္။ တပ္ၾကပ္ႀကီး ကိုကိုႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းၾကည့္ရင္း
“ကၽြန္ေတာ္ ဦးတည္ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းၾကည့္ၿပီးၿပီ၊ သေဘၤာ (Pitching) ျဖစ္တာက သိပ္ဆိုးတယ္၊ ခု အေနအထားကမွ နည္းနည္း ခံသာေသးတယ္”
“ဒါအေရွ႕ေလပဲ၊ ေလတိုက္ႏႈန္း ၄၀-၅၀ ေတာ့ ရွိမယ္ ထင္တယ္”
“ ေလးဆယ္ေတာ့ အနည္းဆုံး ရွိမယ္ထင္တာပဲ၊ လိႈင္းေခါင္းေတြ က်ိဳးေနတာ ၾကည့္ ပါလား”
ပတ္၀န္းက်င္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ဆီဒယ္အိုးတစ္ခုအတြင္း ဆီပြတ္မ်ား ထေနသည့္ အလား လိႈင္းေခါင္းျဖဴမ်ား ပြက္ပြက္ထေနသည္။ လိႈင္းေခါင္းထိပ္မ်ားကို ေလတိုးလိုက္ သည္ႏွင့္ လိႈင္းေခါင္းက်ိဳးထိပ္မွ ေရစ ေရျမႊာမ်ားသည္ စဥ္သြားကာ မိုးကဲ့သို႔ ရြာခ်ေန၏။ ဗိုလ္သန္းလြင္ကိုမူ ခုထိ ကၽြန္ေတာ္ သတိမထားမိေသး၊ လိႈင္းမူး၍ တေနရာတြင္ ေခြေန မည္သာထင္သည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း စက္အရွိန္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေလွ်ာ့ခ်ကာ မူလ ဦးတည္ေရေၾကာင္း တြင္သာ ခုတ္ေမာင္းေနသည္။ ထိုအခိုက္ အေျမာက္သံ တစ္ခ်က္ ျမည္သည့္အလား “ေျဖာင္း” ဟူေသာ အသံႀကီးတသံကို ၾကားလိုက္ရကာ သေဘၤာဦး ၀ဲဘက္တြင္ သစ္သားစ တစ္စု ေမ်ာပါသြားသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ေရာ ဗိုလ္ႀကီးေစာဦးပါ မည္သည့္ သစ္သားစ ျဖစ္သည္ကို ခန္႔မွန္းရန္ မွန္ေျပာင္း ကိုယ္စီျဖင့္ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ သစ္သား စမွာ အတန္ရွည္ေသာ ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္ျဖစ္လ်က္ စစ္သေဘၤာတြင္ သုတ္ေလ့ရွိသည့္ မီးခိုး ေရာင္ သုတ္ထားသည္ကို ေတြ႔လိုက္ၾကရ၏။
ထိုစဥ္တြင္ ဦးပိုင္း အိပ္ခန္းတြင္း အိပ္ေနၾကသည့္ ရဲေဘာ္အခ်ိဳ႕သည္ ႀကိဳးမဲ့ ေၾကးနန္း ဆက္သြယ္ေရး စက္ထားသည့္ ပဲ့အိမ္တြင္းရွိ အတြင္းေလွကားမွ တက္လာ ၾကကာ
“သေဘၤာ ေရွ႕ပိုင္းမွာ ေရေတြ၀င္ေနၿပီ စီအို”ဟု သတင္းပို႔ၾက၏၊ သူတို႔ မ်က္ႏွာမ်ားတြင္ လိႈင္းမူးသည့္ဒဏ္ႏွင့္ ေၾကာက္လန္႔စိုးရိမ္သည့္ လကၡဏာမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က စက္မႀကီးမ်ားကို ခ်က္ခ်င္း ရပ္လိုက္ေစၿပီး
“ဗိုလ္ေစာဦး ခင္ဗ်ား ေရွ႕ဦးခန္းမွာ သြားၿပီး ၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ” ဟု ေစလႊတ္လိုက္သည္။
ဗိုလ္ႀကီးေစာဦးသည္ ပဲ့အိမ္ခန္းတြင္းရွိ စႀကၤန္ေလွကားမွတဆင့္ ဦးခန္းတြင္းသို႔ ဆင္းသြား သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ပဲ့စင္ေနာက္ဘက္ စက္ခန္းအံဖုံးတံခါးဆီသို႔ ၾကည့္လိုက္ရာ အံဖုံး တံခါး၀တြင္ ေခါင္းေဖာ္လ်က္ ပင္လယ္ျပင္ အေျခအေနကို ထြက္ၾကည့္ေနသည့္ စက္ခန္း တာ၀န္က် တပ္ၾကပ္/စက္ ေအာင္ျမင့္၏ မ်က္ႏွာကို ေတြ႔ရသည္။
“ေဟ့ ေအာင္ျမင့္၊ မင္းေအာက္ျပန္ဆင္းေန၊ အေရးအေၾကာင္းရွိရင္ ေရစုပ္စက္ ပန္႔ေတြကို အသုံးျပဳရေအာင္ အသင့္လုပ္ထား” ဟု ေျပာ၏။
“ပန္႔ေတြမေကာင္းဘူး စီအို၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို (CIE) စီအိုင္အီး ေရစုပ္စက္ ကေလးထုတ္ေပးလိုက္တာ” ဟုဆိုကာ ကုန္းပတ္ထက္ ေခါင္းတိုင္ ေျခရင္းတြင္ ရွိေနသည့္ ေရစုပ္စက္ငယ္အား ျပသည္။ ေရစုပ္စက္မွာ ႀကိဳးမ်ားႏွင့္ ဆိုင္းထားရသည္။
“ကဲ မင္းစက္ခန္းထဲမွာ တျခားလူစားတစ္ေယာက္ထား မင္း ေရစုပ္စက္ကို ႏႈိးလို႔ရမလား ႏႈိးၾကည့္စမ္းကြာ” ဟု ေျပာလိုက္သည္။
တပ္ၾကပ္/စက္ ေအာင္ျမင့္သည္ စက္ခန္းတြင္းသို႔ ျပန္၀င္သြားၿပီး အတန္ၾကာေသာ အခါတြင္ စက္ပစၥည္း ကိရိယာအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ျပန္တက္လာသည္။ ထိုစဥ္ ဗိုလ္ႀကီး ေစာဦး ပဲ့စင္ ထက္ ျပန္တက္လာကာ
“ေရေတြ ဒလေဟာ ၀င္ေနတယ္ စီအို၊ အပ်က္အစီးကိုေတာ့ မေတြ႔ရဘူး၊ Underwater (ေရေအာက္) အပ်က္အစီးနဲ႔ပဲ တူတယ္” ဟု သတင္းပို႔သည္။ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္တိုင္္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ရန္အတြက္
“ကဲ ခင္ဗ်ား ဒီမွာ ေနရစ္၊ ခုေရေၾကာင္းမွာ တတ္ႏိုင္သမွ် ထိန္းထား” ဟု ညႊန္ၾကားခဲ့ကာ ပဲ့အိမ္တြင္း ၀င္ခဲ့သည္။ ပဲ့အိမ္တြင္းမွာလည္း ေျမပုံထားသည့္ စားပဲြမွအစ ေျဗာင္းဆန္ ေအာင္ ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ တပ္ၾကပ္ ေမာင္ေအးကို ေခၚခဲ့ သည္။
ပဲ့အိမ္တြင္း ေလွကားမွ ဦးခန္းတြင္းသို႔ ဆင္းလိုက္ရာတြင္ ဦးခန္းတြင္း ၾကမ္းျပင္ ထက္တြင္ ပင္လယ္ေရမ်ား ေျခသလုံးခန္႔ ရွိေနၿပီကို ေတြ႔ရေတာ့၏။ ေဘးအိပ္စင္မ်ားတြင္ အိပ္စင္ေဘာင္ကို တြယ္ဖက္လ်က္ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔သည့္ မ်က္ႏွာ ကိုယ္စီျဖင့္ ရပ္ေနၾကသည့္ ရဲေဘာ္တစ္စုကို ေတြ႔ရ၏၊ ေရဘယ္က ၀င္သည္ဟု သူတို႔လည္း အတိအက် မေျပာႏိုင္ၾက၊ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစား၍ ေရ၀င္သည့္ေနရာကို လိုက္ရွာ ေသာ္လည္း မေတြ႔၊ ေရမွာ တရိပ္ရိပ္သာ တက္ေနသည္။
“ကဲ ေမာင္ေအး၊ မင္းဒီမွာ ေနရစ္၊ ေရွ႕ဦးပိုင္း အံဖုံးတံခါးကို ဖြင့္၊ အဲဒီအေပါက္ကေန သံပုံးနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ေရခပ္ထုတ္ဖို႔ ငါစီစဥ္မယ္။ ဒီမွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ အားလုံးကို တလွည့္စီ ၾကည့္ခိုင္း” ဟု ဆိုကာ ကုန္းပတ္ေပၚ ျပန္တက္ခဲ့သည္။ တပ္ၾကပ္ ေမာင္ေအးသည္ ေရွ႔ပိုင္း ကုန္းပတ္ အံဖုံးတံခါးကို ဖြင့္ရန္အတြက္ ဦးဘက္သို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။
အပိုင္း (၈) ကို ေနာက္ေန႔ ဆက္တိုက္ တင္ျပသြားပါမယ္ ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment