စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ခင္ဗ်ား
စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အားမွ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးရွင္ ကိုေ၀ဟင္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဒီကေန႔ ဖာဖတ္ပရိသတ္မ်ား အတြက္ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ အခုလို ေလတပ္မွ ဗဟုသုတမ်ားအား မွ်ေ၀ေပးေနတဲ့ ကိုေ၀ဟင္အား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အားက ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ အပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
အလွမ္းက်ယ္၍ အလယ္လပ္ေနေသာ ေလတပ္၏ UAV RESEARCH SQUADRON
ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိ တစ္ဦး)
ေလတပ္အေၾကာင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါလာေတာ့ ေလခ်ဳပ္ႀကီး စိန္မ်က္ခုံး အေတာ္ေဒါကန္ေနသလို သူအျမဲ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးေနရတဲ့ နအဖ ထိပ္သီးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ စူပုပ္ပုပ္ႀကီး ေတြကိုလည္း ရင္ဆိုင္ရခက္ ေနရွာေပၿပီ။ ဒါေပမယ့္လည္း တပ္တြင္းအျဖစ္မွန္ ေတြ ျပည္သူ႕ထံေရာက္ဖို႔နဲ႔ ျပည္သူထဲက ေလတပ္သားမ်ားရဲ႕ ဘ၀အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အတြက္ ေရးသားေနရဦးမွာပါ။
ေလတပ္ထဲကေရာ အျပင္ေရာက္ေနေသာ ညီေနာင္မ်ားကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ရင္တြင္း ျဖစ္အင္မ်ားကို ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို ကူညီတင္ဆက္ ေပးၾကေစခ်င္ပါတယ္။ မၾကာခင္က အဆင့္တိုးမပါလို႔ တပ္မေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားအမွန္ကို သိျမင္လာခဲ့ၿပီး ထြက္စာတင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနသူ ခြက္ေပ်ာက္စစ္ဗိုလ္အသစ္ ညီငယ္ေလး မ်ားကိုလည္း ရင္ဖြင့္ ၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ဒီတစ္ခါေတာ့ ေလတပ္ရဲ႕ မဟာစီမံကိန္းႀကီးျဖစ္တဲ့ UAV RESEARCH SQUADRON ေခၚ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္စီမံကိန္းရဲ႕ တလဲြေခ်ာ္မႈမ်ားကို ေျပာျပပါမယ္။ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္လို႔ နာမည္ တပ္ထားေပမယ့္ ေလယာဥ္အေဟာင္းကို Overhaul လုပ္ဖို႔ေတာင္ လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ အတြက္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့ ျမန္မာ့ ေလတပ္ဖဲြ႕အတြက္ အသက္ရူေပါက္အျဖစ္ UAV စီမံကိန္း စခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ စီမံကိန္းကို Remote Control ေလယာဥ္ငယ္မ်ားအေပၚ ရူးသြပ္သူ ေလသူရဲ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး တစ္ဦး ေခါင္းေဆာင္ကာ ေလသူရဲနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာအရာရွိ စုစုေပါင္း (၃၀) နီးပါး စုဖဲြ႔ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးရဲ႕ သားမက္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္သိန္းႏိုင္ရဲ႕ မဂၤလာဒုံ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွာ UAV RESEARCH SQUADRON ဆိုၿပီး နာမည္ေပး လုိက္ပါတယ္။
အက်ိဳးေမွ်ာ္ကိုးသူ အရပ္သားလုပ္ငန္းရွင္ အခ်ိဳ႕က Sponser ေပးကာ လုပ္ငန္း စခဲ့ ပါတယ္။ UAV နဲ႔ Remote Control နည္းပညာ ကြာျခားတာကို မသိက်ိဳးကၽြံလုပ္ကာ ကိုယ္ပိုင္ UAV ေဆာက္ေရးဆိုတဲ့ မဟာအိပ္မက္ႀကီး မက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တရုတ္ကုမၸဏီ တခ်ိဳ႕ထံကလည္း UAV ေရာင္းခ်ေရး ကမ္းလွမ္း လာတာကို လက္ခံလို႔ Mainframe နဲ႔ Engine ကို ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ရုံသာမက Control Programme ကိုပါ ကို္ယ္တိုင္ ေရးမယ္ဆိုၿပီး ေျခလွမ္းျပင္ၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ UAV မွာ Auto pilot, GPS, Communition Assessories ေတြရဲ႕ နည္းပညာနဲ႔ ဒီအရာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္မယ့္ Control Programme ဆိုတာ ဒီေလာက္ လြယ္ပါ့မလား၊ ၿပီးေတာ့ေရာ ျမန္မာ့ေလတပ္မွာ Software Engineer ေရာ ရွိလို႔လား ဆိုတာကို မစဥ္းစားခဲ့ပါဘူး။ ေလတပ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိမ်ားဟာ တူေတြ၊ လႊေတြ ဆဲြ လို႔ UAV Airframe ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ခ်ိန္မွာေတာ့ Control Programme ကိစၥ ေခါင္းခဲရပါၿပီ။ UAV ေရာင္းခ်ေရး ကမ္းလွမ္းလာတဲ့ တရုတ္ ကုမၸဏီေတြ ကလည္း သူတို႔ နည္းပညာကို User အေနနဲ႔ပဲ ေရာင္းမွာပါ။ Programme ရဲ႕ Application ဖိုင္ပဲ ေပးမွာ ေပါ့။ ေရးနည္းဘယ္ေပးပါ့မလဲ၊ ဒီေတာ့မွ ေလတပ္ထဲမွာ Programmer ရွာပုံေတာ္ ဖြင့္ ပါေတာ့တယ္။
ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စာရင္းေကာက္ၿပီး ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ ရွာပါေတာ့ တယ္။ ဒီမွာတင္ မအူမလည္နဲ႔ ေလသူရဲျပဳတ္ လက္နက္အရာရွိ ခြက္ေပ်ာက္စစ္ဗိုလ္ စာရင္း၀င္ ကြန္ ပ်ဴတာရူး ဗိုလ္ႀကီးတစ္ဦး ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိငယ္ (၅)ဦးဟာ စစ္ သည္(၅)သိန္း သဖြယ္ အရပ္ဘက္မွာ Programming သင္ခိုင္းျခင္း ခံရပါေတာ့တယ္။ ဒီပညာရွင္မ်ားသည္ Control Programme ပဲေရးတတ္လာမလား၊ သူတို႔တက္ေနေသာ Computer Centre မွ ဆရာမေလးမ်ားကပဲ တိုင္စာေရးမလားဟု ဆရာေကာင္းရွိသူ ေလတပ္မွ Computer PhD, Master ရထားသူမ်ားက ေ၀းေ၀းကသာ ေစာင့္ၾကည့္ အားေပး ေနၾကပါတယ္။
အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ယခုထိတိုင္ တရုတ္မွ ကူညီေသာ UAV ေရာ ျမန္မာ တပ္မေတာ္(ေလ)၏ UAV ေရာ ရုပ္လုံးေပၚရန္ ခက္ခဲေနဆဲပါ။ ေမာင္းသူမဲ့ ေလ ယာဥ္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ေမာင္းသူမ်ားကေတာ့ မဲ့ေနရွာပါတယ္္။ ဆီစားႏႈန္းက ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးစာပင္ မရွိရာ ေမာင္းသူ မဲ့ေလာက္ပါတယ္္။ UAV Research Squadron သည္လည္း ေနရာ အတည္တက်မရွိပဲ လြင့္ေနရာ ယခုအခါ ေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေလတပ္ စခန္း (ရွမ္းတဲ) ႏွင့္ ဒလခ ၾကား ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္ ျဖစ္ေနရွာပါတယ္္။
စဥ္းစားစရာမွာ ဘာအတြက္ ေလတပ္သည္ UAV တီထြင္စမ္းသပ္ေနပါသနည္း။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနအထားႏွင့္ လိုအပ္ပါသေလာ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထင္ေပၚမႈအတြက္ ေလတပ္တြင္း အားၿပိဳင္မႈတစ္ခုေရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ သလား စသည္ျဖင့္ ေလတပ္ အတြင္းတြင္ပင္ မွန္းဆ ရခက္ ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း ဗဟုသုတအျဖစ္ တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္္။ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ တပ္မေတာ္တြင္းက ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္မ်ား အားလံုး အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိဖို႔ ဆံုးျဖတ္၊ တိုင္းျပည္ဘ႑ာေငြေတြကို အလြဲသံုးစား မလုပ္အပ္၊ အတၱနဲ႔ အာဏာကို ကိုယ္က်င့္ တရားနဲ႔ မလဲအပ္၊ တိုင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ထိုက္ၾကပါေစ ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment