.

.

.

June 20, 2010

VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၁၀) ေလတပ္သားတစ္ဦး၏ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း (အပိုင္း-၁)

VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၁၀)
ေလတပ္သားတစ္ဦး၏ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း (အပိုင္း-၁)

ေဆာင္းပါးရွင္ - ျမင့္မုိရ္

စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားခင္ဗ်ား

ဒီေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား” ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မွ ေဆာင္းပါးရွင္ ျမင့္မုိရ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးျဖစ္တဲ့ “ေလတပ္သားတစ္ဦး၏ ဘဝေကာက္ေၾကာင္း” အပိုင္း - (၁) VOA ျမန္မာပိုင္းမွ ထုတ္လႊင့္ ခ်က္ကို ေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံက အတိုင္းမသိခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေနၾကတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး တပ္မေတာ္သားမွန္သမွ် ဒီလိုဘဲလို႔ အထင္ျမင္ခံရမွာစိုးတဲ့ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ ေလတပ္ စစ္သည္တစ္ဦးက “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား” အင္တာနက္၀က္ (ဘ္) ဆိုက္မွာ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ ရင္ဖြင့္ေရးသားထားပါတယ္။ ဒီေလတပ္ စစ္သည္ေတာ္တစ္ဦးရဲ႕ ရင္ထဲက ေျပာစကားေတြကို ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး ဒီတစ္ပတ္ “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပစကား” အပတ္စဥ္က႑မွာ ဦးေရာ္နီညိမ္းက စီစဥ္တင္ဆက္ ထားပါတယ္။ ကိုရန္ႏိုင္က အားျဖည့္ပါ၀င္ထားပါတယ္ ရွင္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဒီကေန႔ တပ္မေတာ္ထဲမွာ အရာရိွအဆင့္မဟုတ္ၾကတဲ့ သေႏၶ၀င္စစ္သည္ေတြ (သို႔မဟုတ္) အျခားအဆင့္စစ္သည္ေတြလို႔ ေခၚဆိုၾကတဲ့ ေအာက္ေျခတပ္မေတာ္သားေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ အရာရိွေတြနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ အစစအရာရာ နိမ့္က်လွသလို အရာရိွေတြ အခ်င္းခ်င္းမွာလည္း ပုခံုးေပၚက အဆင့္ခ်င္း တူတာေတာင္ တာ၀န္က်ရာ ရာထူးဌာႏၱရ မတူရင္ မတူၾကသလို ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္လို႔ တပ္မေတာ္ (ေလ) က လက္ရိွတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ တပ္မေတာ္သားတစ္ဦးက ေျပာၾကားေနပါတယ္။ သူက “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား" အမည္နဲ႔ အင္တာနက္၀က္ (ဘ္) ဆိုက္ေပၚမွာ ကေလာင္နံမည္ “ျမင့္မိုရ္” ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ရင္ဖြင့္ ေရးသားထားတာပါ။ သူ ေရးသားထားတဲ့ “ေလတပ္သားတစ္ဦး၏ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း” ေခါင္းစဥ္နဲ႔ေဆာင္းပါးထဲက သူေျပာၾကား ထားေတြကို ပထမပိုင္းအျဖစ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဗီအိုေအ ၀ိုင္းေတာ္သား ကိုရန္ႏိုင္က ေလတပ္စစ္သည္ေတာ္အျဖစ္ ပါ၀င္အားျဖည့္ကူညီထားပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ေလတပ္သားတစ္ဦး။ ။ က်ေနာ့္ဇာတိကေတာ့ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္းက လွ်ပ္စစ္မီးမရွိတဲ့ ရြာကေလး တစ္ရြာကပါ။ ဒါေပမဲ့ လွ်ပ္စစ္မဟာဓါတ္အားလိုင္းေတြက က်ေနာ္တို႔ရြာေပၚက ျဖတ္သန္းသြားပါတယ္။ ရြာေပၚမွာ ေလတပ္က တိုက္ေလယာဥ္ေတြလည္း ကြၽမ္းထိုး ပ်ံဝဲတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ေလယာဥ္ေမာင္းဘို႔ စိတ္ကူးေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ေက်ာင္းစာကို ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ (၉) တန္း လည္းေျဖၿပီးေရာ အေဖေရာ အေမေရာ ပိုးထိလို႔ ဆံုးသြားၾကပါေလေရာ။ အနာဂတ္ေပ်ာက္သလိုျဖစ္သြားတဲ့ က်ေနာ္ဟာ နယ္ေျမ စည္း႐ုံးေရးလာတယ္ဆိုတဲ့ ေလတပ္က တပ္ၾကပ္ႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။


ေလတပ္ေတြဟာ ၿမိဳ႕ေပၚမွာဘဲရွိၿပီးေတာ့ (၉) တန္းေအာင္တဲ့ က်ေနာ့္လိုလူေတြ တပ္ ထဲေရာက္ၿပီးရင္ ေက်ာင္းလည္း ဆက္တက္ႏုိင္တယ္၊ တခါ (၁ဝ) တန္းေအာင္ရင္ ဗိုလ္သင္တန္းေလွ်ာက္ၿပီး ေလတပ္မွာ ေလသူရဲ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ သူဝတ္လာတဲ့ေသာ Pilot ဂ်ာကင္မ်ိဳး၊ AO မ်က္မွန္မ်ိဳးေတြလည္း အလကားရမယ္လို႔ တပ္ၾကပ္ႀကီးက ေျပာၿပီး က်ေနာ့္ကို ေလတပ္ထဲ၀င္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ရြာက ရယကဥကၠဌကလည္း တစ္ေကာင္ၾကြက္ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ ေလတပ္ကဆရာႀကီးနဲ႔လိုက္သြားၿပီး ေလတပ္ထဲ ဝင္သင့္တယ္လို႔ တြန္းေနပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေလတပ္ဆရာႀကီးရဲ႕ အေျပာကို အားက်ယံုၾကည္ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔အတူ ရြာက ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ ေလတပ္ထဲဝင္ဘို႔ (၉) တန္းေအာင္လက္မွတ္၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေၾကာင္း ရဲစခန္း ေထာက္ခံစာ တို႔အျပင္ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ကဒ္ လိုပါတယ္။ (၁၂) ႏွစ္ျပည့္ၿပီး၊ (၅) တန္း ေလာက္ထဲက လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံသားမွတ္ပံုတင္၊ ၿမိဳ႕နယ္လဝက႐ံုးက လကၻရည္ဖိုး သံုးေသာင္းေတာင္းထားတာ မေပးႏိုင္လို႔ ႏွစ္ေတြနဲ႔ခ်ီၿပီး မလုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ အဲဒီ ႏုိင္ငံသား မွတ္ပံုတင္ဟာလည္း “တပ္ထဲသြင္းဘို႔” ဆိုၿပီး လဝက႐ံုးကို ဆရာႀကီးက တစ္ခြန္းထဲ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ လကၻရည္ဖိုးတစ္ျပားမွမေပးရပဲ (၂) ရက္နဲ႔ ရခဲ့ပါတယ္။ တခါမွ မေရာက္ဘူးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေလေအးစက္ပါတဲ့ အလံုပိတ္ဘတ္ (စ) ကားႀကီးစီးၿပီး ေရာက္ခဲ့ရလို႔ “ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ဆရာႀကီးရယ္” လို႔ တလမ္းလံုး ေျပာေနမိပါတယ္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ မ်က္ႏွာေသႀကီးနဲ႔ က်ေနာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ရင္း “ရပါတယ္ ေကာင္ေလးရာ” လို႔ပဲ ျပန္ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ထမင္းေၾကာ္၀ယ္ေကၽြးေပမဲ့ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ ဟိုေလွ်ာက္ေငး ဒီေလွ်ာက္ေငးျဖစ္ေနတဲ့ က်ေနာ္က ေကာင္းေကာင္းမစားႏိုင္ပါဘူး။ ဆရာႀကီး က “မင္း စားရတုန္း ဝေအာင္ စားေလကြာ” လို႔ ေျပာေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေၾကာင္သြားၿပီး “ဘာျဖစ္လို႔လဲ” လို႔ျပန္ေမးေတာ့ ဆရာႀကီးက မ်က္ႏွာပ်က္သြားၿပီးေတာ့ “ဘာမွ မဟုတ္ပါ ဘူးကြာ” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဆရာႀကီးစကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို “တပ္မေတာ္ (ေလ) စစ္သားစုေဆာင္းေရးတပ္” ကို ေရာက္သြားတဲ့ေန႔ အဲဒီ့ေန႔ ေန႔လည္မွာဘဲ သိလိုက္ရပါတယ္။ တပ္ထဲ၀င္တဲ့ ႐ံုးလုပ္ငန္းကိစၥေတြ လုပ္ၿပီးသြားေတာ့ စစ္သားစုေဆာင္းေရးတပ္က ထုတ္ေပးတဲ့ က်ေနာ့္ကို လက္ခံရရွိေၾကာင္း စာရြက္ကိုယူၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးက ျပန္သြားပါတယ္။ ႏႈတ္ဆက္ခြင့္ေတာင္ မရလိုက္ပါဘူး။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ က်ေနာ့္ဘ၀အတြက္ လံုးဝေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳသစ္ေတြနဲ႔ စၿပီး ေတြ႔ႀကံဳ ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ျမင့္မိုရ္က သူ တပ္မေတာ္သား ျဖစ္လာရပံုဟာ မိမိ သေဘာဆႏၵနဲ႔ တပ္ထဲ၀င္လာတဲ့အေနအထား ျဖစ္ေပမဲ့ တျခားေသာ မိမိ သေဘာဆႏၵနဲ႔ မဟုတ္ပဲ စစ္သား စုေဆာင္းေရးတပ္ကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္လာရသူေတြအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပံုရတဲ့ တပ္သားသစ္ လက္ခံႀကိဳဆိုတဲ့ စုေဆာင္းေရးတပ္ရဲ႕ ပထမဆံုးည အေတြ႔အႀကံဳကို ေရးသားထားပါတယ္။ ရယ္ရမလို ျဖစ္ေပမဲ့လည္း တကယ္တမ္းမွာေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာ အျဖစ္ပါ။

ေလတပ္သားတစ္ဦး။ ။ ဘားတိုက္လို႔ေခၚတဲ့ ကြပ္ပ်စ္ရွည္ႀကီးေတြ ႐ိုက္ထားတဲ့ အခန္းႀကီး ထဲမွာ က်ေနာ္ အပါအ၀င္ တပ္သားသစ္ (၁၀) ေယာက္ေလာက္ကို ထည့္ထားၿပီးေတာ့ အျပင္ကေန ေသာ့ခတ္ထားပါတယ္။ ေတာသား က်ေနာ္ေတာင္ စားလို႔ မရတဲ့ ထမင္းၾကမ္းနဲ႔ ပဲဟင္းရည္ကို တံခါးကို လွပ္ၿပီး လာေပးပါတယ္။ ခုမွပဲ “မင္း၊ စားရတုန္း ဝေအာင္စား ေလကြာ” ဆိုတဲ့ က်ေနာ့္ကို ေခၚလာတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕စကားကို သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဗိုလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို တပ္မေတာ္က ပိုင္သြားၿပီျဖစ္ တာေၾကာင့္ ထြက္ေျပးရင္ တပ္ေျပးအျဖစ္ ေထာင္ခ်မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ထြက္ေျပးရင္လည္း ၾကည္းတပ္က တပ္သားသစ္ လိုက္ဆဲြတာနဲ႔ ျပန္တိုးႏိုင္တာေၾကာင့္ ပိုဆိုးတဲ့ ၾကည္းတပ္က စစ္သားဘ၀ကို ေရာက္သြားမယ့္အေၾကာင္း၊ မွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပားကိုလည္း တပ္က သိမ္းထားလိုက္ၿပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အဲဒါေတြ မိန္႔ခြန္းေခၽြၿပီး ညဘက္ အေပါ့အေလး သြားခ်င္ရင္ တံခါးကိုပုတ္ၿပီး အခ်က္ေပးဘို႔ မွာၾကားၿပီး ျပန္ထြက္သြားပါတယ္။

ညဘက္မွာ အေပါ့သြားခ်င္လို႔ တံခါးပုတ္ၿပီး အခ်က္ေပးလိုက္ေတာ့ အျပင္ကေစာင့္ေနတဲ့ တပ္ၾကပ္ တစ္ေယာက္က “အေပါ့အေလးသြား ခ်င္တဲ့သူေတြ အဝတ္ေတြအကုန္ခြၽတ္ၿပီး ထြက္ခဲ့ၾက” လို႔ အသံမာမာနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ ပထမေတာ့ ေနာက္ေနတာလို႔ က်ေနာ္တို႔က ထင္လိုက္ၾကေပမဲ့ ထြက္မေျပးႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ကို ကိုယ္လံုးတီးနဲ႔ ေရအိမ္ကိုသြားၿပီး အေပါ့အေလးသြားခိုင္းတယ္ဆိုတာ သိလိုက္ၾကရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပ်ဥ္းမနားမိုးညိဳက ေလ့က်င့္ေရးတပ္မွာ အေျခခံစစ္သင္တန္းကို တက္ခဲ့ရၿပီးတဲ့ေနာက္ မိတၴီလာ “ေျမျပင္ အတတ္သင္ ေလတပ္စခန္း” ကို ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။

က်ေနာ္နဲ႔အတူ တပ္သားသစ္သင္တန္းဆင္းလာတဲ့ လူ (၂ဝ) ဟာ (၉) တန္းေအာင္ေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ က်ေနာ္တို႔အားလံုး စက္မႈလက္မႈဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားၾကရမဲ့ ေလတပ္ စစ္သည္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ နယ္စံုက လူစံုနဲ႔ေတြ႔ေတာ့မွ က်ေနာ္ဟာ ေခတ္သစ္ လူကုန္ကူးမႈရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရတာကို သေဘာေပါက္ သြားရပါေတာ့တယ္။ ေလတပ္ရဲ႕ တပ္ဖဲြ႔ေတြေလယာဥ္အုပ္ေတြရဲ႕ ခြဲတမ္းအရ တစ္လမွာ တပ္သားသစ္ (၁ဝ) ေယာက္ႏႈန္း စုေဆာင္းေပးရပါတယ္။ စည္း႐ံုးေရးနယ္ေျမအမည္ခံ လူသစ္စုဘို႔ ပစ္မွတ္ထားတဲ့ ေက်းရြာေတြရဲ႕ ရယကေတြကို ရဲေဘာ္သစ္ တစ္ေယာက္ရရင္ က်ပ္တစ္သိန္းေပးမယ္လို႔ ေလတပ္ေတြရဲ႕ တပ္မွဴးေတြ အုပ္မွဴးေတြက မွာၾကားထားတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ သိလာရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရြာက ရယကဥကၠဌနဲ႔ က်ေနာ့္ကို ေခၚလာတဲ့ဆရာႀကီးတို႔ လက္၀ါး ႐ိုက္လိုက္ၾကတာကို က်ေနာ္ သေဘာေပါက္သြားခဲ့ပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ မိတၴီလာ “ေျမျပင္အတတ္သင္ ေလတပ္စခန္း” ဟာ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာ တေလွ်ာက္မွာ ၿခံစည္း႐ိုးကာထားၿပီး အေနာက္ဘက္ျခမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ ဘာၿခံစည္း႐ိုးမွ မရိွဘဲ ဟင္းလင္းႀကီး ပြင့္ေနတာကို သတိထားမိတဲ့ ေဆာင္းပါးရွင္ျမင့္မိုရ္က စစ္တပ္ဆိုတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းဟာ ေက်ာင္းသားဘ၀က သူထင္ခဲ့သလို စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ စတစ္တက်ဖဲြ႔စည္းထားတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းမွ ဟုတ္ပါရဲ႕လားလို႔ တပ္မေတာ္ႀကီး တစ္ခုလံုးနဲ႔ ေနာက္ေက်ာမလံုတဲ့ မိတၴီလာ“ ေျမျပင္အတတ္သင္ ေလတပ္စခန္း” တို႔ကို ခိုင္းႏိႈင္းေရးသား ထားပါတယ္။ သူဟာ ေလတပ္စက္မႈလက္မႈ စစ္သည္တစ္ဦး ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ သူက်င္လည္ရာ တပ္မေတာ္ႀကီးထဲက အစိပ္အပိုင္းေလး တစ္ခုအေၾကာင္းကို သူျမင္တဲ့အတိုင္း ရင္ဖြင့္ ထားပါတယ္။

ေလတပ္သားတစ္ဦး။ ။ ေနာက္ထပ္ သင္တန္းတက္ဖို႔ ေစာင့္ေနရင္းနဲ႔ပဲ က်ေနာ့္မွာ အျမင္အၾကားနဲ႔ ေလတပ္ စက္မႈလက္မႈေလာကရဲ႕ ဗဟုသုတေတြ တိုးပြားလာပါတယ္။ သာမန္စစ္သည္ကို မဆိုထားနဲ႔ စက္မႈအရာရွိေတြ ၾကားထဲမွာေတာင္ ျပင္ဦးလြင္က တပ္မေတာ္နည္းပညာတကၠသိုလ္ ေခၚ DSTA ဆင္း အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရတဲ့ လူခ်င္း အတူတူ မတူၾကပါဘူး။၊ ေလယာဥ္အုပ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာအရာရွိ EO နဲ႔ လွ်ပ္စစ္အရာရွိ၊ လက္နက္အရာရွိ၊ ေရဒီယိုအရာရွိ၊ အဲဒီ အရာရိွအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြၾကားမွာ DSTA မွာတုန္းက ဗိုလ္ေလာင္းဘ၀တုန္းက အတူတူေတြျဖစ္ၾကေပမဲ့ အရာရိွျဖစ္လာၾကေတာ့ မတူၾကေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိက တရားမဝင္ ေလယာဥ္ဆီ ေရာင္းရေငြအေပၚမွာ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္နဲ႔ ရရိွပိုင္ခြင့္ပိုရိွ သလဲဆိုတာက ဘ၀ေရွ႕တက္လမ္းအတြက္ အဓိက စကားေျပာလာပါတယ္။ ေလတပ္အရာရိွ၊ စစ္သည္ေတြရဲ႕ ဘ၀ အတက္အက်ေတြဟာ ေလယာဥ္ဆီေပၚမွာ မူတည္ေနၾကပါေတာ့တယ္။ ေလယာဥ္ဆီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ပိုၿပီး ရတဲ့သူေတြက ႏိုင္ငံျခားမွာ သင္တန္း သြားတက္ဖို႔တို႔၊ ေလတပ္ထဲက တျခားအခြင့္အေရးေတြ ရရွိဖို႔တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြမွာ သူတို႔အဖို႔ သူမ်ားထက္ လြယ္ကူေနၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ လက္နက္လုပ္ငန္းသင္တန္း ဆက္တက္ဖို႔ အေရြးခံရၿပီး မိတၴီလာ “ေျမျပင္အတတ္သင္ ေလတပ္စခန္း” ထဲက စက္မႈလက္မႈအတတ္သင္ေက်ာင္း (စလက) ကို သတင္းပို႔ရပါတယ္။ (စလက) မွာ “အတန္း (၃)” သင္တန္း တက္ၿပီးသြားတဲ့ေနာက္ ဘယ္တပ္ကို သြားရမယ္ဆိုတာ တပ္မေတာ္မွတ္တမ္း႐ံုးက ထုတ္ျပန္တဲ့ Part (2) Order ေခၚ အပိုင္း (၂) အမိန္႔ကို ေစာင့္ေနၾကရပါတယ္။ အဲဒီလို ေစာင့္ေနၾကတုန္းမွာပဲ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားတဲ့ေနရာက ေလတပ္ေတြကို ေရာက္သြားမွာစိုးတဲ့သူေတြနဲ႔ ဘ၀ေရွ႕ေရးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္ေတြးတတ္သူေတြဟာ တပ္ေျပးဘ၀ကို ခံယူသြားတတ္တဲ့ အစဥ္အလာကလည္း (စလက) မွာ ရိွေနျပန္ပါတယ္။ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ား ေလတပ္စခန္းဆိုတာ က်ေနာ္တို႔တုန္းက ျမစ္ႀကီးနားနဲ႔ နမ့္ဆမ္က ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္ ႏွစ္ခုပဲရိွပါတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ မီးမရိွ၊ ေရရွား၊ ေနေရးက အဆင္မေျပ၊ ရတဲ့လစာနဲ႔ မေလာက္ဆိုတဲ့ ဟုမၼလင္းနဲ႔ ၿမိတ္ (ဘိတ္) က ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္ အသစ္ႏွစ္ခု တိုးလာခဲ့ပါၿပီ။ အခုက စၿပီး က်ေနာ္ ေျပာျပမွာေတြကေတာ့ က်ေနာ္တေယာက္ထဲရဲ႕ ခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳေတြ မဟုတ္ဘဲ ေလတပ္ထဲက ေအာက္ေျခစစ္သည္ေတြရဲ႕ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းမ်ားစြာကို ရႈေထာင့္အစံုကေန ကိုယ္စားျပဳ ရင္ဖြင့္ တင္ျပသြားမွာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခိုက္ဖို႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း အမွန္တရားေတြကို အမ်ားျပည္သူကို ရင္ဖြင့္လိုက္ရင္ေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့အနာအတြက္ သက္ဆိုင္တဲ့ေဆးေတြ ေပၚထြက္လာႏုိင္မယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆမိလို႔ ေလတပ္ထဲက စစ္သည္မ်ားစြာတို႔ရဲ႕ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းေတြထဲက တစ္ခုကို တင္ျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ာ၊ တပ္မေတာ္ရဲ႕ တပ္သားသစ္စုေဆာင္းပံုမွာ တပ္သားသစ္ေတြကို ေငြေပးစည္း႐ံုးတာမဟုတ္ဘဲ တပ္သားသစ္ေတြကို လူကုန္ကူးသလို လွည့္စားေခၚယူလာေပးမယ့္သူေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္ေတြကို ေငြေပးဘို႔ တပ္မေတာ္အရာရိွေတြ ႀကံရဖန္ရပံု၊ တပ္ထဲမွာ ကင္းေစာင့္တာမွာ ကိုယ္တိုင္မေစာင့္ပဲ လူအငွားကို အခေၾကးေငြေပးၿပီး ေစာင့္ခိုင္းလို႔ရပံု၊ တပ္ထဲမွာ ကင္းမေစာင့္ပဲ တပ္ထဲက ကိုယ့္မိသားစု ထမင္းအိုးအတြက္ အရပ္ထဲမွာ ႀကံဳရာက်ဘမ္းအလုပ္ေတြ သြားလုပ္ၾကရတဲ့ ေအာက္ေျခစစ္သည္ေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေနပံုအေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ “ေလတပ္သားတစ္ဦး၏ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း” (ဒုတိယပိုင္း) မွာ ဆက္ၿပီး တင္ဆက္ထားပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရာ္နီညိမ္းပါ။


No comments: