.

.

.

January 20, 2011

ကက (ေလ) ေလးလပတ္ အစည္းအေ၀းမွ အက္ကြဲသံမ်ား- အပိုင္း (၂) ႏွင့္ ႏွစ္သစ္ကူး အထူးသတင္း၊ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္္းရဲ႕ ငယ္မူျပန္ဘ၀


ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး (ေလ) ရဲ႕ ေလးလပတ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေလသူရဲမ်ား၊ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းေလ့က်င့္မႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ခ်မွတ္ခဲ့ရာမွာ ေအာက္ေျခ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မ်ား၊ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနပုံႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းရဲ႕ ငယ္ရြယ္စဥ္ ေလသူရဲ ဘ၀ ေကာက္ေၾကာင္း တစိတ္တေဒသတို႔ကို ေလတပ္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ “စည္းလုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား” ၀က္ဘ္ဆိုဒ္သို႔ သတင္းမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ေပးပို႔လာပါတယ္။

(၁) ေလသူရဲ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း စစ္ေဆးျခင္း ပံုစံမ်ားအား လစဥ္ မွန္မွန္ေပးပို႔ရန္ႏွင့္ ေလသူရဲ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းမ်ား သတ္မွတ္ေပးရာတြင္ ေသခ်ာစြာ စစ္ေဆး သတ္မွတ္ေပးရန္။
(၂) ပံုမွန္ပ်ံသန္းမႈ ျပဳလုပ္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားအား မလိုအပ္ပဲ ေျမျပင္ စက္ႏႈိး စမ္းသပ္မႈမ်ား မျပဳလုပ္ေစေရး အတြက္ ႀကီးၾကပ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္။

(၃) ႏွစ္စဥ္ခ်မွတ္ေပးေသာ စီမံကိန္းခ် ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီမ်ားမွာ အုပ္ရွိ ေလသူရဲအင္အားအေပၚ မူတည္၍ တြက္ခ်က္ခ်မွတ္ေပးျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိအုပ္ရွိ ေလယာဥ္ ထြက္ရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ ခ်င့္ခ်ိန္ပ်ံသန္းၾကရန္၊ အေရးေပၚ လိုအပ္သည့္အခါ စစ္ဆင္ေရး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီမ်ား က်န္ရွိေစေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားရန္။

ေလသူရဲ အရည္အေသြးမ်ား လစဥ္ပုံမွန္ စစ္ေဆးျခင္း ရွိေသာ္လည္း ႐ုရွားမွ ေနာက္ဆုံးေပၚ MiG – 29 ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို ေမာင္းႏွင္မည့္ Supersonic ေလသူရဲမ်ားအား ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အပြင့္ တန္းတင္ေပးထားတဲ့ ကိစၥအေပၚ တရားမွ်တမႈ မရွိေၾကာင္း ေလသူရဲ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ သိရွိရပါတယ္။ တပ္ထုံးစံအရ Officiating ေခၚ တဆင့္ျမႇင့္ ရာထူးရဲ႕ လစာကို တစ္ႏွစ္ ခံစားၿပီးမွ အပြင့္တင္ရမဲ့ အစဥ္အလာကို ခ်ဳိးဖ်က္ျခင္းလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။

ေျမျပင္၌ ေလယာဥ္မ်ားအား စက္ႏႈိး စမ္းသပ္မႈမ်ားကို ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းဟာ ေအာက္ေျခမွာ ေလယာဥ္ဆီကို အႀကံအဖန္ လုပ္ေနမႈအား ပိတ္ဆို႔ျခင္း ျဖစ္လို႔ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းမႈနဲ႔အတူ လက္ေအာက္က ေက်နပ္မႈ မရွိေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

F-7 ကဲ့သို႔ေသာ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈ မၾကာခဏ ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ပြားေနရာ စီမံကိန္းခ် ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီမ်ားအား ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေလသူရဲမ်ား အေနျဖင့္ ေလယာဥ္အေပၚ ယုံၾကည္မႈ နည္းပါးလာေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းဟာ အဲဒီလို ေလသူရဲေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ေပမယ့္ သူရဲ႕ ငယ္စဥ္ဘ၀ ေလသူရဲ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလး အေၾကာင္းကိုေတာ့ အတြင္းသိ လူမ်ားရဲ႕ ေဖာက္သည္ခ်မႈေၾကာင့္ ကိုယ္ခ်င္းမစာနာတတ္သူလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ (၁) ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ျမတ္ဟိန္းဟာ PC - 6 ေလသူရဲဘ၀တုံးက ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ သူ႔ခ်စ္သူရည္းစားရွိရာသို႔ သူ႔ရဲ႕ PC - 6 ေလယာဥ္အမွတ္ (၄၀၀၃) ကို ေမာင္းႏွင္ကာ ခ်ီတက္သြားခဲ့ ဖူးပါတယ္။ ဗိုလ္ျမတ္ဟိန္းရဲ႕ ေလယာဥ္ဟာ ပဲခူးၿမိဳ႕နဲ႔ တံတားႀကီးေပၚမွာ စတန္႔ထြင္ကာ တ၀ဲ၀ဲလည္ ပ်ံသန္းေနရင္း သူ႔ရဲ႕ရည္းစား မိန္းကေလးကလည္း လက္ကိုင္ပု၀ါေလး ေလထဲမွာ လႊင့္ကာ ႏႈတ္ဆက္ေနျပီး ၾကည္ႏူးေနလို႔ အခ်စ္သူရဲေကာင္းၾကီးကို ပဲခူးၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ားႏွင့္ တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ကေတာင္ တအံ့တၾသ ျဖစ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အဲဒီ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ေလယာဥ္ဆီေတြဟာ ေလ့က်င့္မႈ အတြက္သာ ျဖစ္ၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ကာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အသုံးခ်ေနတာေၾကာင့္ ဗိုလ္ျမတ္ဟိန္းေလးခမ်ာ အျပန္မွာ ေလဆိပ္တြင္ ခါးေထာက္ၿပီး မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ ၾကည့္ေနေသာ စခန္းမွဴးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ရပါေတာ့တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ ကက (ၾကည္း) ထံကို ဒီကိစၥ အစီရင္ခံစာ တက္သြားလို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းတစ္ေယာက္ ေအာက္ေျခ ေလသူရဲေတြရဲ႕ဘ၀ကို ျပန္လည္ ေထာက္ထားသင့္ပါေၾကာင္း၊ အခုေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလို ပတ္ဖို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ေတာင္ မရူးအားဘဲ ကုန္ေစ်းႏူန္းရဲ႕ ခါးေထာက္ၾကည့္ေနမႈေၾကာင့္ ေလသူရဲေတြခမ်ာမွာ အသက္ေတာင္ ျပင္းျပင္းမရူႏိုင္ဘဲ ေလယာဥ္ဆီေတြကို ရင္တမမနဲ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကရပါေၾကာင္း ေလသူရဲ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ “စည္းလုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား” ၀က္ဘ္ဆိုဒ္သို႔ သတင္းေပးပို႔လာပါတယ္ခင္ဗ်ား။

No comments: