.

.

.

August 17, 2008

အတြင္းသတ္၊ အျပင္သတ္

ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္အရာရွိေဟာင္း ကိုစစ္မင္းႏုိင္က ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေလးစားခဲ့ဖူးေသာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေၾကာင္း ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး အခန္းဆက္ေဆာင္းပါး ေရးသားေပးပို႔လာပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရင္း ယေန႔ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတဲ့ အေျခအေနေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ ႏုိင္ပါေစလို႔ ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္အရာရွိေဟာင္း ကုိစစ္မင္းႏိုင္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖုိးတရုတ္တို႔က ေစတနာေရွ့ ထား တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ ယခုလို ေပးပို႔လာတဲ့ ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္အရာရွိေဟာင္း ကိုစစ္မင္းႏိုင္အား ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖုိးတရုတ္က အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။


ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ေလးစားခဲ့ဖူးေသာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေၾကာင္း အပိုင္း(၁)

ေဆာင္းပါးရွင္ - စစ္မင္းႏိုင္ (ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္အရာရွိတစ္ဦး)

မိုးေတြအရမ္းရြာေနတဲ့ေန႕တစ္ေန႕ေပါ့ ဆူးေလဘုရားလမ္းမေပၚေလ်ာက္ရင္း ေခါင္းထဲကို အေတြးတစ္စ က မရမက အတင္းတိုး၀င္လို႕လာပါတယ္။ ဒီအေတြးကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ေလာက္ကလည္း ေတြးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလို လူေတြ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ လမ္းမေပၚမွာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ လူေတြအလြန္ရွင္းတဲ့ ေတာႀကီး မ်က္မဲထဲမွာပါ။

မိုးရြာထဲ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့အရသာဟာ ဘ၀မွာၿပီးျပည့္စုံတဲ့ ေငြေၾကးၾကြယ္၀သူတို႕အတြက္ တစ္ခါတစ္ ရံေတာ့ သုခဘုံမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရသလို ခံစားရတတ္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လုိ အသက္ေခၽြးေတြကိုစေတး ကာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႕ ႏိုင္ငံကို ေပးဆပ္မယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ဳိးေတြအတြက္ေတာ့ မိုးစက္ မိုးပြင့္ေတြဟာ ကဗ်ာမဆန္ခဲ့တာေတာ့အမွန္ပါ။

မိုးကိုမုန္းတယ္။ မိုးကိုအာဃာတထားတယ္။ မိုးကိုမႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူး ဆိုတာေတြဟာ ရင္ထဲမွာ တစတစႀကီး ထြားလာတာကိုေတာင္ ကိုယ္တိုင္ သတိမထားမိခဲ့ေပမဲ့ ရင္ထဲမွာ ဆို႕နစ္ေၾကကဲြဘြယ္ရာ အေျခအေန ေတြရရွိခံစားခဲ့ရတဲ့အခါမွာ မိုးကို ကၽြန္ေတာ္ ရဲရဲႀကီး မုန္းတတ္လာပါၿပီ။ သြက္သြက္ခါေအာင္လည္း နာၾကည္းတတ္လာပါၿပီ။ အခုလည္း ဆူးေလလမ္းမေပၚမွာ တစ္ေယာက္တည္း အကာကြယ္မဲ့ ထီးမပါ မိုး ေရထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတာ ကၽြန္ေတာ္ ဟိုစဥ္ကထားခဲ့တဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ခံယူခ်က္ေတြကို စေတးေနရ သလိုမို႔ အသည္းထဲ ႏွလုံးသားထဲမွာ တစစ္စစ္ နာၾကင္ခံစားရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္ႀကီး ဘ၀နဲ႕ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားခဲ့ သူပါ။ ေအာက္ေျခမွအစျပဳကာ အမိန္႕ေပးၫႊန္ၾကားသူဘ၀ကို က်ားကုတ္က်ားခဲ ဆင္းရဲတြင္းေတြ ဖိႏွိပ္မႈ ေတြ ဘ၀မာနေတြ စတဲ့ ခါးသီးလွတဲ့အေတြ႕အႀကဳံေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊား ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၿပီးကာမွ ဒီလိုဘ၀ကို ရရွိလာခဲ့တာပါ။ ဒုဗိုလ္ျဖစ္တဲ့ ေန႕ကဆို ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ပခုံးေပၚက အပြင့္ေလး ေတြကို ၾကည့္ရင္း ရင္ထဲမွာ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ဳိးကို အသက္နဲ႕ရင္းၿပီး တုံးတိုက္တိုက္က်ားကိုက္ကိုက္ တာ၀န္ထမ္းရြက္ မယ္လို႕လည္း သႏၷိဌာန္ခ်မွတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာလည္း မယုိင္လဲႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္စာတိုင္ တစ္ခုလို႕ ရင္ထဲမွာ စဲြၿမဲယုံၾကည္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တာ၀န္က်ရာ တပ္မ (၃၃) တပ္မ႒ာနခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္းတစ္ရင္းကို သတင္းပို႕ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သတင္းပို႕ခ်ိန္မွာ တပ္ရင္းမွဴးက အသစ္ေရာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းဆင္း အရာရွိေတြကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေဆာက္နဲ႕ထြင္း ေျပာလိုက္တာကေတာ့ ငါတို႕တပ္မ ဟာေနာက္ (၃)ရက္အၾကာမွာ ေက်ာက္ႀကီးကို စစ္ဆင္ေရးထြက္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႕လိုအပ္တာျပင္ဆင္ ထားၾကပါေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သင္တန္းဆင္းဆင္းခ်င္း ေရွ႕တန္းကို စစ္ဆင္ေရးထြက္ရမယ္ဆိုေတာ့ ရင္ထဲမွာ အတိုင္းမသိ ေပ်ာ္ေနခဲ့မိတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕ႀကဳံဘူးတဲ့ အေျခအေနမဟုတ္ေပမဲ့ ယခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ္တာ၀န္ယူရမယ့္ ေနရာ ပါ၀င္ရမဲ့ေနရာက အုပ္ခ်ဳပ္သူ ကြန္မန္ဒါ Commander ေလ။ ဒါကိုေတြးၿပီး အဲဒီေန႕ကဆို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ပါဘူး။ ရင္မွာ ပီတိေက်နပ္ခ်က္ေတြအျပည့္နဲ႕ေပါ့။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စစ္ဆင္ေရးကို စထြက္ရပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တပ္ခဲြ(၄) တပ္ခဲြမွဴးတာ၀န္ ကိုယူရပါတယ္။ တစ္ခုထူးဆန္းတာက ကၽြန္ေတာ္တို႕ သင္တန္းဆင္း ဒုဗိုလ္ (၄)ေယာက္ဟာ တပ္ခဲြမွဴး တာ၀န္ကို ယူၾကရၿပီး တပ္ရင္းမွဴးတစ္ဦးနဲ႕ ဒုတပ္ရင္းမွဴးတစ္ဦးသာ စီနီယာ အရာရွိပါပါတယ္။ တပ္ရင္း မွဴးကေတာ့ အလုပ္သင္ဗိုလ္ (OTC)သင္တန္းဆင္းျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတပ္ရင္းမွဴးကေတာ့ ဘဲြ႕ရ အိုတီအက္စ္ (OTS) ဆင္းျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ ခါးသီးစြာ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ဒီထက္ဆိုးတာက ဒီအက္စ္ေအ (DSA)ကဆင္းတဲ့ တပ္မမွဴးရဲ႕ ရက္စက္မႈေတြ မေလွ်ာ္ကန္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အမိန္႕ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္တကြ တပ္တြင္းက စစ္သည္အရာရွိငယ္မ်ား လွိမ့္ပိန္႔ ခံခဲ့ ရတဲ့ အေျခအေနေတြကေတာ့ ဒုနဲ႕ေဒးပါ။

ေနာက္ေန႔မွာေတာ့ ေရွ႔တန္းမွာ ေတြ႔ႀကံဳေနရတဲ့ ခါးသီးတဲ့အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။

No comments: