.

.

.

September 11, 2008

ပထမအၾကိမ္ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံေဆာင္ပြဲ

စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားလာၾကလို႔ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်ၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ အင္အားခ်ိနဲ႔သြားေအာင္ ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ံုးၾကပံု၊ သီလ၊ သမာဓိအရာမွာ ပုထုဇဥ္မ်ားထက္ ပိုမိုရင့္က်က္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈ စြမ္းအားႀကီးမားပံုေတြနဲ႔ အတူ ပထမအၾကိမ္ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ပြဲ ဆင္ႏႊဲခဲ့ပံုေတြကို စင္ကာပူမွ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ကြ်န္ေတာ္ ကိုဖိုးတရုတ္မွတင္ျပေပးသြားပါမယ္။ ဗိုလ္ထက္မင္းရဲ႔ သားသံုးသား ေဆာင္းပါးတြဲမွ တည္းျဖတ္ တင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

နဝတ စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္မွာ ရန္ကုန္တိုင္း သံဃာ့နာယကအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္နဲ႔ သန္လ်င္ မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္တို႔ကိုစည္း႐ံုးၿပီး ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ့့့့့့ေက်ာင္းသားေတြ နဲ႔ မပူးေပါင္းဖို႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ မပါဝင္ မပတ္သက္ဖို႔တို႔ကို ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္လာပါတယ္။ ဘုန္းႀကီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာကို ဝိနည္းနဲ႔ မညီသေယာင္ ဖိအားေပးလာပါတယ္။ နဝတဟာ သူ႔အလိုကို အႀကိဳက္လိုက္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ဘြဲ႔ထူး၊ ဂုဏ္ထူးမ်ိဳးစံု အသစ္တီထြင္ ဆက္ကပ္ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းျဖင့္ အလွဴ ႔ဒါယကာတိုးပြားေစပါတယ္။ ဆယ္လ္လူလာဖုန္း၊ ႀကိဳးဖုန္း၊ ပါဝါမီတာ၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ ဆလြန္းကား စတဲ့ လႉဖြယ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ား ဆက္ကပ္ၿပီး စည္း႐ံုးၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ခြင့္ ဂရန္၊ ဘိလပ္ေျမ၊ အုတ္ပါမစ္ စသည္တို႔ကို ေပးအပ္၍လည္း စည္း႐ံုးၾက ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို သံုးၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာသင္ၾကားေရး နဲ႔ လွည့္ကာ ဘုန္းႀကီးေတြကို ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းမွ ခြဲထုတ္လိုက္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာ သင္ၾကားေရးအတြက္ဆိုျပီး ပရိေဘာဂမ်ား၊ ေက်ာင္းသံုးဗလာစာအုပ္မ်ား လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ အမွန္တကယ္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပညာေရးဟာ အဘက္ဘက္က နိမ့္က်ေနၿပီး စစ္အာဏာရွင္ ေတြရဲ ့ ကူညီပံ့ပိုးမႈ၊ အေလးေပး ေဆာင္႐ြက္မႈမရွိတာကိုသိေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားဟာ စိတ္လက္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ေနၾကရပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဒီလို ဖဲ႔ထုတ္စည္း႐ံုးၾကျခင္းျဖင့္ ‘‘သံဃာသင္းကြဲကံ’’ ကို က်ဴးလြန္ေနၾကပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ ရာထူးအာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြကို ခြဲျခားၿပီး အခြင့္ထူးခံမ်ား ေပးကာ စည္း႐ံုးခဲ့ရာမွာ ရန္ကုန္တိုင္း သံဃာ့နာယက အဖြဲ႔ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုရင္ ေလာကီလူမႈျပႆနာမ်ား ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္တဲ့အထိ ျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႔လူေတြဟာ တရား႐ံုးမွာ အမႈျဖစ္ၾကတဲ့အခါ အမႈႏိုင္ဖို႔ ဘုန္းႀကီးမွတဆင့္ တိုင္းမႉး ထံ ဝင္ၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ၾကတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ တိုင္းမႉးက ရန္ကုန္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ ဆူပူလႈပ္ရွားမႈ မျဖစ္ပြားေစဖို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈေတြ ေရွ႔ေနပမာ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္မႈေတြကို လိုက္ေလ်ာေပးတာမ်ိဳး ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးရဲ႕အမႈသည္ဟာ ဥပေဒေၾကာင္းအရ မွားေန တာမ်ိဳးလည္းရွိလို႔ တရားေရးဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ ရတာမ်ိဳးလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ေရွ႔ေျပးဆိုင္ကယ္ လမ္းရွင္းယာဥ္နဲ႔ သြားလာတတ္လို႔ ဘုန္းႀကီးတိုင္းမႉးလို႔ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာေနၾကတာကိုလည္း ၾကားသိရပါတယ္။ တဖက္မွာ စစ္အာဏာ ရွင္ေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို နည္းအမ်ိဳးမိ်ဳးနဲ႔ ပိတ္ပင္ဟန္႔ တားခဲ့ပါတယ္။ နဝတေခတ္ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္က မဂၤလာဒံု ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္းအနီးရွိ ထန္းပင္ကုန္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ညစဥ္ တရားေဟာ တရားျပေနစဥ္ ရယကႏွင့္ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႔ မ်ား ၀င္ေရာက္ဧည့္စာရင္းစစ္ကာ ေႏွာက္ယွက္ျခင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တရားျပေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာက တရားေဟာမယ့္အေၾကာင္း ႀကိဳတင္သတင္းပို႔ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရယကအေနျဖင့္ ဧည့္စာရင္းတိုင္ရမယ္ လို႔ မေျပာခဲ့လို႔ မတိုင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာင္တြင္ ဧည့္စာရင္းတိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖရွင္း ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ တဖန္ ဧည့္စာရင္းတိုင္ရာတြင္လည္း မွတ္ပံုတင္ နံပါတ္မပါလုိ႔ဆိုကာ ခြင့္မျပဳဘဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပႆနာရွာေနတာကိုၾကားသိခဲ့ရပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ ခြင့္ဆိုတာ ဒီလိုလုပ္တာလားဆိုၿပီး မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

နဝတလက္ထက္မွာ ‘‘ေက်ာင္း ဒကာ’’ စီမံခ်က္ကိုေရးဆြဲၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တိုင္းမွာမွတ္ပံုတင္ျပဳလုပ္ကာ သာသနာမွတ္တမ္း တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျခင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အဝင္ အထြက္မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ ဧည့္စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း စသျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ပိုက္စိပ္ တိုက္ ျပဳလုပ္လာခဲ့ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ မိသားစုမ်ားရဲ႕ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲေတြကိုလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ခမ္းခမ္းနားနား ျပဳလုပ္ျပၿပီးေတာ့ လွဴဒါန္းရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ေလွ်ာက္ ထားကာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား စိတ္ေျပာင္း သြားေအာင္၊ သံဃာေတာ္ အခ်င္းခ်င္း မသင့္မတင့္ ျဖစ္ေအာင္ စည္း႐ံုးေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို အဲဒီလို စည္း႐ံုးထိန္းခ်ဳပ္ထားေပမဲ့မႏၲေလးျမိဳ႕က ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြဟာ ရွစ္ေလးလံုးအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ လ (၈) ရက္ေန႔မွာ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲ က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အလယ္ပိုင္း တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္တိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္က မျပဳလုပ္ဖို႔နဲ႔ ျပဳလုပ္ရင္အေရးယူမယ္လို႔ ၿခိမ္း ေျခာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉ဝ ၾသဂုတ္လ (၈) ရက္ေန႔ နံနက္ (၆) နာရီမွာေတာ့ ဦးကဝိႏၵာ ဦးစီးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဦးေရဝတ ဦးစီးတဲ့ အိမ္ေတာ္ရာစစ္ေၾကာင္းတို႔ဟာ သံဃာအပါး ငါးေထာင္မွ ခုနစ္ေထာင္အထိ မႏၲေလး (၈၄) လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ ဆြမ္းခံၾကြခ်ီလာတာကို အံ့မခန္း ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။သံဃာေတာ္ေတြကို ၃၂လမ္းနဲ႔ ၃၃ လမ္းၾကား လူထုေဒၚအမာ အိမ္နားအေရာက္မွာ အသင့္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ စစ္သားနဲ႔ပုလိပ္ေတြက လူစုခြဲဖို႔ အမိန္႔ေပးပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြက ျငင္းဆန္ေနလို႔ စစ္သားနဲ႔ ပုလိပ္ေတြဟာ နံပါတ္တုတ္ေတြနဲ႔ တရၾကမ္း ဝင္ေရာက္႐ိုက္ႏွက္ ၾကပါေတာ့တယ္။ ဆြမ္းခံသပိတ္ေတြဟာလည္း အလဲလဲအျပိဳျပိဳ ျဖစ္ကုန္ ၾကပါတယ္။ အဲဒီျဖစ္စဥ္မွာသံဃာေတာ္ (၂)ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး သံဃာ (၁၇) ပါး အပါအဝင္ ျပည္သူ အမ်ားအျပား ဒဏ္ရာရရွိၾကပါတယ္။ဒီျဖစ္ စဥ္ကို မူတည္ၿပီး နဝတကို ပတၱနိကၠဳဇၨနကံေဆာင္ သပိတ္ ေမွာက္ရန္ သံဃသမဂီၢ၊ ရဟန္းပ်ိဳ သမဂၢ၊ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးမ်ားသမဂၢတို႔ဟာ တညီတညြတ္တည္း ပူးေပါင္းဆံုးျဖတ္ကာ သံဃာ အင္အား ႏွစ္ေသာင္း ပါဝင္ျခင္းျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ျခင္း ကိုဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾကပါတယ္။

သပိတ္ကံအက်ိဳးဆက္

ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းဆိုရာမွာ ဝိနယ ပါဠိေတာ္(၄) စာမ်က္ႏွာ (၂၆၂) တြင္ ၄င္းသပိတ္ကံေဆာင္ ႏိုင္ေသာ အခ်က္ (၈)ခ်က္ရွိရာ သံဃာေတာ္ မ်ားကို လွဴဒါန္းမည့္ လွဴဖြယ္ ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကို ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္း၊ လာဘ္ မရေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း စသည္တို႔ကို နဝတက ထင္ရွားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ကံေဆာင္ရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံအရ နဝတနဲ႔ႏြယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အလွဴကို လက္ခံရယူရန္ ျငင္းပယ္ ျခင္း၊ နဝတရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွန္သမွ် ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း အဝင္မခံ ေတာ့ျခင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား မဝင္ရဟု ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားျခင္း၊ မလႊဲမေရွာင္သာ အလွဴခံရလွ်င္ ပန္႔သကူ စြန္႔ႀကဲျခင္း စတာေတြကို ရဟန္းသံဃာမ်ား ေဆာင္႐ြက္လာၾကရာ နဝတအတြင္း တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားခဲ့ပါ တယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းပြဲေတြမွာ ပင့္ဖိတ္လို႔မရတဲ့ ျပႆနာေတြေၾကာင့္လည္း တပ္အတြင္းမွာ မေၾကလည္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။

ရန္ကုန္မွ (မဟန) ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးမွ ညိႇႏိႈင္းခဲ့ရာ သပိတ္ကံေဆာင္ သံဃာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ (၈-၈-၉ဝ) ရက္ေန႔ ပစ္ခတ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရဒီယို၊ျမန္မာ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားတို႔မွ နဝတက တရားဝင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရင္ သပိတ္လွန္မယ္ဟု အေၾကာင္း ျပန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ နဝတက တိုင္းမႉးအဆင့္သာ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားရာ သံဃာေတာ္မ်ားလက္မခံဘဲ ဆက္လက္ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ပါတယ္။ နဝတ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးေစာေမာင္က (မဟန) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို တပည့္ေတာ္ ဓမၼစက္နဲ႔ မရရင္ အာဏာစက္နဲ႔ သံုးပါမယ္လို႔ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။ နဝတက (၃) ရက္ အတြင္း သပိတ္ လွန္ရန္ ရာဇသံေပးခဲ့ေပမယ့္ သံဃာေတာ္ေတြက လက္မခံဘဲ ဆက္လက္သပိတ္ေမွာက္ရာ ဒီဇင္ဘာ (၈) ရက္ေန႔မွာ စစ္တပ္မွ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားအတြင္းကို တရၾကမ္း ဝင္ေရာက္ၿပီး သံဃာေတာ္ အပါး (၉ဝ)ေက်ာ္အား ဖမ္းဆီးခဲ့ပါတယ္။ လူဝတ္အတင္းအက်ပ္လဲေစၿပီး ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ် ခဲ့ပါတယ္။ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ဆရာေတာ္ ဦးေရဝတ ဦးစီးတဲ့ သံဃသမဂၢီနဲ႔ ရဟန္းပ်ိဳ သမဂၢတို႔မွ ကိုးပါး၊ ဂႏၶာရုံတိုက္အုပ္ဆရာေတာ္၊ ေ႐ႊဘုန္းပြင့္ဆရာေတာ္၊ သာေကတ မဟာေဗာဓိဆရာေတာ္၊ ရန္ကင္းေက်ာက္ကုန္း ေမဒီနီဆရာေတာ္၊ အင္းစိန္႐ြာမဆရာေတာ္ႏွင့္ သိမ္ေတာ္ႀကီးဆရာေတာ္ မဂၢင္ဆရာေတာ္၊ ဂဠဳန္နီ သံဃာအဖြဲ႔ဥကၠ႒ ဦးကာပိယ၊ ဆရာေတာ္ ဦးစႏၵိမာ၊ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဦးသုမဂၤလာ စသည္တို႔ကို ရက္စက္စြာ ေထာင္ခ် ခဲ့ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ ရာထူး၊ အာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္ ဘုရားသားေတာ္ေတြကို မတရား ေထာင္ခ်ခဲ့လို႔ နိမိတ္ဆိုးအေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားမ်ားရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္မွာ ေခြၽးေစး မ်ားက်ျခင္း ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္ဟာ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းကို စစ္သမိုင္းျပတုိက္ႏွင့္ အျခားမွတ္တမ္းမ်ားမွာ လံုးဝေဖၚျပခြင့္ ဓါတ္ပံုခ်ိတ္ဆြဲခြင့္ မရခဲ့ေလာက္ေအာင္ သပိတ္ကံေၾကာင့္ ထိခိုက္ခဲ့ရပါတယ္။ နဝတ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ေစာေမာင္ဟာ စိတ္ဂေယာင္ေခ်ာက္ျခားျဖစ္ၿပီး ဘုရားသားေတာ္ေတြရဲ႕ ဘုန္းတန္ခိုး အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ အာဏာသိမ္းယူခံရကာ သိမ္ငယ္စြာ ေသဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ စစ္အာဏာ႐ူးေတြေၾကာင့္ အာဇာနည္သံဃာမ်ား ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ရပ္မွန္ေတြဟာ မေမ့ေပ်ာက္ႏုိင္တဲ့ အရိပ္ဆိုးႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါေၾကာင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးၾကီးကို ဂုဏ္ျပဳရင္း ေရးသား တင္ဆက္လိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ား။

No comments: