.

.

.

May 3, 2010

“ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း က်န္ေနေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားအတြက္” - အပိုင္း (၅)

“ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း က်န္ေနေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားအတြက္” - အပိုင္း (၅)

ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒြးျခံ

အပိုင္း (၄) ကို ဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ၿပီး ျပန္လည္ေလ့လာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီလို သြားေနရင္း လြိဳင္လင္၊ နမ့္မဆမ္၊ ခိုလမ္ အစုံေပါ့၊ ေက်ာ္လာၿပီး (၃) ညအိပ္ (၄) ရက္ ေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕ကို ေရာက္တယ္ဗ်ာ။ က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕ေရာက္ေတာ့ တခါ တပ္ရင္းက ကားကုိ ေစာင့္ရျပန္ေရာ။ က်ေနာ္တို႔ တပ္ရင္းက က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕နဲ႔ (၂၁) မိုင္ ေ၀းတဲ့ လြယ္ေမြ ေတာင္စခန္းၿမိဳ႕မွာ ဆိုေတာ့ ေနာက္ေန႔မွ ကားလာႀကိဳတယ္ေလ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ခလရ (၂၂၆) ဆိုတဲ့ တပ္ရင္းကို ေရာက္ပါေလေရာ။ ေတာ္ေတာ္ေအးၿပီး ေတာ္ေတာ္လည္း ေနလို႔ေကာင္းတဲ့ ေနရာဗ်ာ၊ တပ္ရင္းအ၀င္မွာ ေလးႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရး ဘုရားရွိတယ္။ ကားလမ္း ဒီဘက္ျခမ္းမွာ “ျမကန္သာ”ဆိုတဲ့ ကန္ႀကီး အႀကီးႀကီးရွိတယ္။

တဘက္မွာေတာ့ ေစ်းေလးနဲ႔ ရြာရွိတယ္၊ အဲဒီကေန တပ္ရင္းကို သြားရတယ္။ တပ္ရင္းက ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ၊ အိမ္ေထာင္သည္လိုင္းေတြ ေက်ာ္သြားေတာ့ တပ္ရင္းရုံးကို ေရာက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို စာရင္းသြင္းၿပီးေတာ့ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးက ၾကည္း- ၂၂၂၅၃ ေဖမ်ိဳးေအာင္တဲ့၊ မိန္႔ခြန္းေတြ ေခြ်လိုက္တာလည္း လြန္ပါေရာဗ်ာ။ အေပါက္ကလည္း ဆိုးမွဆိုးပဲဗိ်ဳ႕၊ ေၾသာ္္…တပ္တည္ေနရာအေၾကာင္း ေရးရအုံးမယ္။ တပ္ရင္းက အေဆာက္အဦးေတြ အားလုံးဟာ အဂၤလိပ္ေခတ္ထဲက ေဆာက္လုပ္ထားတာေတြခ်ည္းဘဲ။ ေတာ္ေတာ္ ခိုင္ခန္႔တ့ဲ အေဆာက္အဦးေတြခ်ည္းဘဲ ၊ ေနာက္ ရဟတ္ယာဥ္ဆင္းဖို႔ ကြင္းေတြကလည္း အမ်ားႀကီးဘဲ။

အဲဒီကေန က်ေနာ္တို႔က တပ္ရင္းဌာနခ်ဳပ္တပ္ခဲြမွာ တာ၀န္က်တယ္။ တပ္ရင္း ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ဗ်ာ၊ မနက္ဆို တန္းစီ၊ တန္းစီၿပီးရင္ ဖက္ထိပ္ခဲြ၊ ျမက္ႏုတ္၊ ေျမာင္းေပါက္၊ ပန္းရံ၊ လက္သမား၊ စိုက္ခင္း ထုံးစံအတိုင္းပဲေပါ့။ အဲဒီလို လုပ္အားေပး ခဲြေနရင္းနဲ႔ က်ေနာ့္ကို တပ္ရင္းရုံး (ရုံးအုပ္) ဒုအရာခံဗိုလ္ ေအးခ်ိဳက RSM (တပ္ရင္းအရာခံဗိုလ္) ကို ဟိုခ်ာတိတ္က ငယ္ငယ္ေလးဘဲ ရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္ တပ္ရင္းရုံးမွာ ေခၚထားမယ္ ဆိုၿပီး ေခၚထားလိုက္တာ။ က်ေနာ္က ေအာ္တိုမစ္တစ္ တပ္ရင္းရုံး ေရာက္သြားေရာဗ်ာ။ တပ္ရင္းရုံးေရာက္ေတာ့ ရုံးလုပ္ငန္း ပညာေတြကို သင္ရတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီမွာ က်ေနာ့္ကို ဒုရုံးအုပ္ေပါ့ေနာ္၊ သူက ဦး/ေရး/ေထာက္ သင္ေပး တယ္။


ကေလးစစ္သားတစ္ဦး


ေနာက္ ၀င္စာဖိုင္ ထားပုံထားနည္း၊ မွတ္ပုံတင္ပုံတင္နည္း၊ ထြက္စာ၊ ဖိုင္၊ မိတၱဴ/ရုံးလက္ခံ ထားပုံထားနည္း၊ မွတ္ပုံတင္နည္းေတြအျပင္ လက္ႏွိပ္စက္ ပညာပါမက်န္ သင္ေပးတယ္။ ေၾသာ္… က်န္ေသးတယ္။ တံဆိပ္တုံး ထုတဲ့ အလုပ္ေတြေပါ့၊ တံဆိပ္တုံးေတြဆိုရင္ အစုံဘဲ၊ အရာရွိမ်ား ၾကည့္ရႈၿပီး တံဆိပ္တုံး၊ ရုံးအုပ္တံဆိပ္တုံး၊ အိုင္အိုတံဆိပ္တုံး၊ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီး၊ တပ္ေထာက္ဗိုလ္ႀကီးတံဆိပ္တုံး စုံေနတာပါဘဲ။ အဲဒါေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သင္ေပးတယ္။ ရုံးဆင္းခ်ိန္ ဘားတိုက္ကို ျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီအတုိင္းဘဲ၊ က်ေနာ္တို႔ ဘားတိုက္မွာ က်ေနာ္ရယ္၊ ပအို႔လူမ်ိဳး ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ရယ္က လဲြရင္ က်န္တ့ဲ (၆) ေယာက္ေလာက္က တပ္ၾကပ္ႀကီး စာေရးေတြခ်ည္းဘဲ ေနၾကတယ္။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘားတိုက္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ထပ္သင္ေပးတာက သူတို႔ အ၀တ္အစားေတြကို ဘယ္လိုေလွ်ာ္ ရတယ္။ ေနာက္မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥ ဘယ္လို ဆိုတာေတြေရာ၊ ခ်က္ျပဳတ္တာေတြေရာ စုံေနတာဘဲ၊ သင္ၾကရတယ္။ မနက္ထမင္းေၾကာ္၊ ေန႔လည္၊ ညေနစာ၊ ည အရက္၀ယ္ေပးရတာကအစ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ေနလာရင္းနဲ႔ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္၊ လေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူးဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တပ္ရင္းတစ္ရင္းလုံး ေရွ႕တန္းထြက္ရေတာ့မယ္။ အရင္ကေတာ့ တပ္ခဲြ (၁) က ဘယ္မွာ၊ တပ္ခဲြ (၂) က လႈပ္ရွား၊ အဲလို သြားလာေနရတာေလ။ အဲ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ က်ေတာ့ ဘိန္းဘုရင္ခြန္ဆာ ဆိုတဲ့ လြယ္ေမာ္ေသာင္းက်န္းသူေတြကို သြားတိုက္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔တပ္ရင္း အပါ အ၀င္ တပ္ရင္းေပါင္း (၁၀) ေက်ာ္မယ္။ ေနာက္ တပ္မ (၂) မလည္း ပါတယ္၊ ေရွ႕တန္းသြားရေတာ့ က်ေနာ္က တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရး တစ္ေယာက္နဲ႔အတူတူ စစ္ေၾကာင္း (၁) မွာ ပါသြားေရာ။ ေရွ႕တန္း အေတြ႔အႀကဳံရဲ႕ ခါးသီးမႈ အရာရွိေပါက္စေတြရဲ႕ ရိုင္းပ်မႈေတြ အပါအ၀င္ ေတာေတာင္ ေရေျမသဘာ၀ရဲ႕ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြကိုပါ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔တပ္ရင္း တည္ရွိတဲ့ ေရွ႕တန္းစခန္းကုန္း၊ အင္း….မွတ္မိေသးတယ္။ (ပြိဳင့္-၃၆၈၆) မွာ၊ က်ေနာ္တို႔ တပ္ရင္းက တပ္ခဲြတစ္ခဲြကို အေယာက္ (၄၀) ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ဘဲ ရွိတယ္။ စစ္ေၾကာင္း (၁) န႔ဲ (၂) မွာဆို စုစုေပါင္းမွ (၆၀) ေလာက္ရွိတယ္။ အားလုံးေပါင္းမွ အရာရွိ/စစ္သည္ (၂၆၈) ေယာက္ဘဲ ရွိတယ္။ ဒီအင္အားေတြ ဘာေတြက က်ေနာ္ရယ္ တပ္ၾကပ္ႀကီး စာေရးရယ္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ သိတာ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ တပ္ကို လြယ္ေမာ္ အဖဲြ႔ေတြ လာခ်တာဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အေပၚက စီးပစ္တာ သူတို႔ေတြက ျမင္းေဆးေတြ၊ စိတ္ၾကြေဆးေတြေသာက္ၿပီး တိုက္တာလို႔ ေျပာတယ္။

က်ေနာ္တို႔ တပ္ရင္းတစ္ရင္းထဲကို တိုက္ပဲြၿပီးသြားေတာ့ အရာရွိ/စစ္သည္ (၄၂) ေယာက္ ေသတယ္။ ဒုတိယတပ္ရင္းမွဴး (ဗိုလ္မွဴး ပုလဲေမာင္) အပါအ၀င္ (၁၀၈) ေယာက္ ဒဏ္ရာရတယ္။ တိုက္ပဲြအေနအထားကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက တပ္ရင္းမွဴးက ၾကည္း- ၁၂၆၂၀ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအာင္ေမာ္ေမာ္ (၂၀၀၄ ပတ္၀န္းက်င္က ကရင္ျပည္နယ္ အတြင္းေရးမွဴး) အဲလို တိုက္ခိုက္ခ့ဲရတာ၊ က်ေနာ္တို႔ တပ္ရင္းအျပင္ကို တျခားတပ္မ (၂) မန႔ဲ တပ္ရင္း (၁၀) ရင္းေက်ာ္ကလည္း အဲလိုဘဲ ခံခဲ့ၾကရတာဘဲ။

စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ ဘယ္ေလာက္စိတ္နာဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ဘိန္းဘုရင္လဲ ဆိုတာ၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္လို သူေကာင္းျပဳသလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္အပါအ၀င္ (၅၂) ေယာက္က ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္း၀င္ တံဆိပ္ရယ္၊ ဒုတပ္ၾကပ္ဆိုတဲ့ ရာထူးရယ္၊ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းလႊာရယ္၊ ေငြ(၅၀၀၀) က်ပ္ရယ္ ရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ေသသြားတယ္ေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီ ေသတဲ့အထဲကမွ တပ္ခဲြ (၂) ခြဲက ဆရာေအာင္ေက်ာ္စိုးဆိုရင္ က်ေနာ့္ေရွ႕တင္ သူ႔ကိုယ္လုံးက စကာေပါက္ ျဖစ္သြားတယ္။ သူကေတာ့ သူရဘဲြ႔ေတြ ဘာေတြရတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ အလြန္မုန္းတီးတဲ့ ဘိန္းဘုရင္၊ က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ရဲေဘာ္ေတြ၊ ဆရာေတြ၊ အရာရွိေတြကို ရက္စက္စြာ ျပန္လည္သတ္ျဖတ္ခ့ဲတ့ဲ ဘိန္းဘုရင္ကို သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ စစ္အာဏာရွင္တစ္စုက ဦးခြန္ဆာလို႔ နာမည္တပ္ၿပီး သူေကာင္းေခၚျပဳလိုက္တယ္။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာေတြ၊ အရာရွိေတြကေတာ့ ျပတ္သြားလား ဘာမွလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူးလား၊ ထြက္ခြင့္ေပးတယ္။ ကန္းသြားလား ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ အဲဒီထက္ ဆိုးရြားစြာ လုပ္ပစ္လိုက္တာကိုေတာ့ အ့ံၾသလို႔ မဆုံးဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီစစ္ဆင္ေရး (၆) လေက်ာ္မွာ ထမင္းငတ္ခဲ့ေပါင္း မနည္းပါဘူး။ ဓညင္းသီးဘဲ စားခ့ဲရတဲ့ ရက္ေပါင္းမနည္းပါဘူး။ ေခါက္ဆဲြေျခာက္တစ္ထုပ္ကို ၂ ေယာက္ စားခဲ့ရေပါင္းလည္း မနည္းပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ခုနလို သက္မဲ့ ဂုဏ္ျပဳလႊာေတြ ဘာေတြ ေပးၿပီးေတာ့ ကန္ထုတ္ရက္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြ တပ္မမွဴးႀကီးေတြ အားလုံးကို ေတာ္ေတာ္ ရြံ႕ရွာမိသြားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ ေနာက္တန္း ျပန္၀င္ၾကရပါတယ္။

က်ေနာ္ဟာ သင္တန္းဆင္းၿပီး (၈) လအၾကာမွာ ေျပာင္ေျမာက္စြာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့လို႔ လူသစ္ေတြထဲမွာ တစ္ေယာက္ထဲသီးသန္႔ ဒုတပ္ၾကပ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ေရွ႕တန္း (၁၀) ေခါက္ေလာက္ ထြက္ၿပီးသြားၿပီ၊ ဒုတပ္ၾကပ္ မကပ္ၾကေသးဘူး။ တခ်ိဳ႕ဆို မဖားတတ္ၾကဘူး၊ အဲလိုေတြေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္ ေနာက္တန္းေရာက္ေတာ့လည္း တပ္ရင္းရုံးမွာဘဲ ေနရပါတယ္။ အဲဒီလိုေနရင္း ရြက္ေဟာင္းေတြလည္းေၾကြ ရြက္သစ္ေတြလည္း ေ၀ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ စစ္သားေတြကေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ဖရုံၫႊန္႔ေတြေၾကြ ဖရုံသီးေတြေ၀ေပါ့။ စစ္အာဏာရွင္ၾကီးေတြ ဖရံုသီးျဖစ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔စစ္သားေတြက ဖရံုညြန္႔ေတြလို ေၾကြၾကရ တာပါ။

အပိုင္း (၆) ကို ေနာက္တစ္ပတ္ ဆက္လက္ တင္ျပသြားပါမယ္ခင္ဗ်ား။

No comments: