.

.

.

June 16, 2010

VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၈) ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြနဲ ့ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကပစ (၁၀) - အပိုင္း (၁)


VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၈)
ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြနဲ ့ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကပစ (၁၀) - အပိုင္း (၁)

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္က ကိုယ္ပိုင္နံပါတ္ - ၇၉၈၇၁၆၊ တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရး ျမင့္စိုးပါ။ ၁၉၉၁ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္ စေလၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ကပစ (၉) (ကာကြယ္ေရးပစၥည္းစက္႐ံု - အမွတ္ ၉) မွာ ၀င္ေရာက္ၿပီးေတာ့မွ အမႈထမ္းခဲ့တယ္၊ သင္တန္းတက္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ကပစ (၉) က ႏွစ္ဌာနရွိတယ္။ ေရွ႕တန္း႐ံုးဆိုၿပီးေတာ့မွ ကပစ (၁) ရန္ကုန္မွာဘဲ အဲဒီ အင္းလ်ားလိပ္ ေဟာ္တယ္ေဘးနားမွာ တစ္ခုဖြင့္တယ္။ က်ေနာ္က သင္တန္းဆင္းၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရတယ္။ (၉) မီလီမီတာ ပစၥတိုက်ည္ဆံ ထုတ္တဲ့စက္႐ံုမွာ က်ေနာ္ တာ၀န္က်ပါတယ္။ အဲဒီကေန က်ေနာ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ထုတ္လုပ္ေရးတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ တပ္ၾကပ္ႀကီး စာေရးသင္တန္း ျပင္ဦးလြင္ အနီးစခန္း အပတ္စဥ္ (၉၃) မွာ က်ေနာ္ တက္ေရာက္ပါတယ္။ (၁၉၉၃) ခုႏွစ္ (၈) လပိုင္းေလာက္မွာ က်ေနာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ သင္တန္းဆင္းလာပါတယ္။ တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရးနဲ႔ က်ေနာ္ ကပစ (၁၀)၊ စက္႐ံုသစ္တည္ေဆာက္မယ့္ စီမံကိန္းကို က်ေနာ္ တာ၀န္က်ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ စက္႐ံုမွာ တာ၀န္က်ေတာ့ က်ေနာ္တို ့တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရး သံုးေယာက္ရယ္၊ ေနာက္….

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ကပစ (၁၀) စက္႐ံုအသစ္က ဘယ္မွာပါလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ကပစ (၁၀) က အထက္မင္းလွၿမိဳ႕နယ္၊ ကုန္းႀကီးေက်းရြာေျမာက္ဖက္မွာ တည္ရွိပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဘယ္တိုင္းထဲကလဲ ခင္ဗ်။ အရပ္ဘက္တိုင္း ဘယ္တိုင္းထဲကလဲ။ စစ္တိုင္း ဘယ္တိုင္းထဲကလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အရပ္ဘက္တိုင္းကေတာ့ မေကြးတိုင္းထဲမွာပါ။ မေကြးတိုင္း အထက္ မင္းလွၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာပါ။ စစ္တိုင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ အလယ္ပိုင္းတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ အလယ္ပိုင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလး လက္ေအာက္ခံေပါ့။


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သူရေရႊမန္းႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယား ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကင္ဂ်င္ဆစ္တုိ႔ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ (၂၆) ရက္ေန႔က နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထုိးေနပံု

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့ မႏၱေလး လက္ေအာက္ခံ။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္က ႐ံုးအုပ္။ ေခတၱ႐ံုးအုပ္နဲ႔ က်ေနာ္တာ၀န္က် ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ကပစ (၁၀) ရဲ႕ အဓိကစီမံကိန္းက Rocket ဒံုးက်ည္မ်ားထုတ္ဖို႔ဆိုၿပီး ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္တာ ဗိုလ္မွဴးႀကီး တစ္ေယာက္ရယ္၊ ဗိုလ္မွဴးတစ္ေယာက္၊ ေနာက္ ေရး/ေထာက္ အရာရွိတစ္ေယာက္၊ က်န္တဲ့ဟာေတြကေတာ့၊ စစ္သည္ (၄၅) ေယာက္နဲ႔ ႐ံုးအဖြဲ႔ကေတာ့ (၇) ေယာက္နဲ႔၊ က်ေနာ္တို႔ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္။ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖၚဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့မွ ပထမဦးဆံုး ေျမသိမ္းလုပ္ငန္းကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္တယ္။ အဲဒါ လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေျမသိမ္း လုပ္ငန္းအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ကပစ (၂) မွာ တြဲၿပီးေတာ့မွ အဲဒီ ေတာတိုးၿပီးေတာ့မွ ေျမသိမ္းလုပ္ငန္းကို စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ (၁၉၉၃) ခုႏွစ္မွာ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာႀကီး။ ကပစ (၂) က၊ ဘယ္မွာရွိပါသလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အထက္မင္းလွၿမိဳ႕နယ္၊ မလြန္ေက်းရြာမွာပါ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒီ ကပစ (၂) နဲ႔ အတူတြဲၿပီး ေျမသိမ္းလုပ္ငန္းေတြ လုပ္တယ္ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ ဒီေက်းရြာ ျပည္သူလူထုေတြ ပိုင္တဲ့ေျမေတြကို သိမ္းတာလား ခင္ဗ်။ လယ္ေျမ၊ ယာေျမေတြကို။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။ ကုန္ႀကီးေက်းရြာက ရြာသားေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမေတြကို က်ေနာ္တို႔က ၀င္ေရာက္သိမ္းဆည္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ သိမ္းတယ္။ အဲဒီလို သိမ္းၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ေက်းရြာက အဖြဲ႔အစည္းေတြကို အတင္းအဓမၼ လက္မွတ္ထိုး ခိုင္းတာတို႔ ဘာတို႔ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အဆင့္ဆင့္ေပါ့ေလ။ ဒီ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကေန သိမ္းခိုင္းတဲ့ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာေတြကိုျပၿပီးေတာ့မွ ဒီ မ၀တ၊ ခ၀တ၊ တ၀တ အထိေအာင္ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ကို လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတာတို႔ ဘာတို႔ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီဟာကို ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ကေန တိုင္းအဆင့္၊ တိုင္းအဆင့္ကေန ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဆီ ေရာက္သည္ထိတိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ တင္ၿပီးေတာ့မွ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး ဌာနကေန က်ေနာ္တို႔ အမိန္႔စာေတြ က်လာတယ္။ အဲဒီက။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ေက်းရြာေပါင္း ဘယ္ႏွစ္ရြာက ေျမေတြကို သိမ္းၿပီးေတာ့ ဧကေပါင္း အၾကမ္းဖ်ဥ္း ဘယ္ေလာက္ေလာက္ရွိပါသလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ေက်းရြာက သံုးရြာရွိတယ္။ ကုန္းႀကီးေက်းရြာရယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မယ္ဇလီေတာ၊ ဒီဘက္က သံပုရာကန္ကလည္း သူက ရြာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ က်ေနာ္တို႔က သံပုရာကန္စက္႐ံုနဲ႔လည္း နီးတဲ့အတြက္ သံပုရာကန္စက္႐ံုထဲမွာ ေတာင္သူလုပ္ေနတဲ့ လူေတြလည္းရွိတယ္။ အဲဒီအထဲက ေျမကိုသိမ္းတဲ့အတြက္ ေက်းရြာ သံုးရြာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ သံပုရာကန္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေရနံခ်က္စက္႐ံုရွိတဲ့ ဧရာ၀တီျမစ္ တစ္ဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့ မင္းဘူး မန္းေရနံေျမက သံပုရာကန္ ေရနံခ်က္စက္႐ံုလား ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အေနာက္ဘက္ကမ္းမွာ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ေရနံခ်က္စက္႐ံု။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒီေျမဧရိယာကို သိမ္းစဥ္အခါတုန္းကလည္း က်ေနာ္တို႔က ဒီေနရာဟာ underground နဲ႔ လုပ္လို႔ရမယ့္ ေျမျပင္လကၡဏာကို က်ေနာ္တို႔ ဆင္းၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ေျမေနရာေတြ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီမွာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အဲဒီမွာ… ဟုတ္ကဲ့။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာႀကီး။ က်ေနာ္တစ္ခုေလး ျဖတ္ၿပီး ေမးပါရေစ။ အဲဒီေတာ့ ဆရာႀကီးတို႔ အဲဒီေနရာကို သိမ္းတုန္းက ဒီေဒသခံ ေက်းရြာလူထုေတြကို ေျမအစား ျပန္ေပးတာတို႔ သို႔မဟုတ္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးတာတို႔ လုပ္ေပးခဲ့ပါသလား။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ မလုပ္ေပးခဲ့ဘူး၊ မလုပ္ေပးႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေပးတယ္လို႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ဥပေဒအရ ေပးတာကေတာ့ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ (၁၉၅၉) ခုႏွစ္ အက္ဥပေဒအရ လန (၃၉) (လယ္ယာေျမ ႏိုင္ငံပိုင္ျပဳလုပ္ျခင္း ဥပေဒပုဒ္မ - ၃၉) နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေျမေလ်ာ္ေၾကးသည္ (၁) ဧကကို (၂) က်ပ္ပဲ ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်။ ဒါကလည္း ေျမအမ်ဳိးစားေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့မွ (၂) က်ပ္နဲ႔ (၁) က်ပ္ခြဲ အဲဒီအဆင့္နဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ာ္ေပးတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြကလည္း လက္မခံေပမယ့္ အာဏာရွင္ရဲ႕ေအာက္မွာ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ သူတို႔ေတြ အားလံုးဟာ သူတို႔ လက္မိႈင္ခ်ၿပီးေတာ့မွ အားလံုး လက္မွတ္ထိုးေပးရပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ရြာသားေတြက လာမထိုးဘူး။ လာမထိုးရင္ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ရြာသားေတြရဲ႕ နံမည္ကို လက္မွတ္အတုထိုးၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ တိုင္း၊ တပ္မေတြ အကုန္လံုး က်ေနာ္တို႔ တင္ျပၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္တာေတြ က်ေနာ္တို႔ အဲဒါေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ခင္ေမာင္၀င္းက ကာကြယ္ေရးပစၥည္း ထုတ္လုပ္ေရး႐ံုး၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး။ သူက အဲဒီက သိမ္းတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမား ေတြရဲ႕ နစ္နာေၾကးဆိုၿပီးေတာ့မွ သူတို႔က ဘာလုပ္ေပးလဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အထဲမွာ ယာယီ၀န္ထမ္း ဆိုၿပီး ခန္႔ေပး တာေလးရွိတယ္။ သူတို႔ရဲ႕သားသမီးေတြကို။ ဒါေပမယ့္ အမ်ဳိးသား မပါဘူး။ အမ်ဳိးသမီးပဲ ပါပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တပ္မွဴးအေနနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးႀကီးထြန္း၀င္းေပါ့။ အခုေတာ့ တပ္မေတာ္အင္ဂ်င္နီယာတကၠသိုလ္မွာ နည္းျပခ်ဳပ္နဲ႔ လက္ရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတယ္။ အဲဒါသူက Rocket နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားျပည္ပမွာ ပညာသင္ေတြလႊတ္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီကေန စီမံခ်က္ေတြ ထုတ္ပါတယ္။ အဲဒီ စီမံခ်က္စာအုပ္ကလည္း က်ေနာ္တို႔႐ံုံးအဖြဲ႔ကဘဲ အဂၤလိပ္လိုေရာ ျမန္မာလိုပါ ႐ိုက္ၿပီးေတာ့မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊကို (၁၉၉၄) ခုႏွစ္မွာ တင္ျပတယ္။ အဲဒီစီမံကိန္းဟာ ေျမျပင္ကေနၿပီး ေ၀ဟင္၊ ေျမျပင္ကေနၿပီး ေျမျပင္ကိုလည္း ပစ္လုိ႔ရတယ္။ ေ၀ဟင္ကေနၿပီး ေ၀ဟင္ကို ပစ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့မွ ဒံုက်ည္းမ်ားထုတ္လုပ္ဖုိ႔ စီမံကိန္းကို ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖၚလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို စီမံခ်က္ေရးဆြဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာဘဲ စာအုပ္ေတာ့ ၿပီးသြားၿပီေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာပစၥည္း အေထာက္အကူပစၥည္းက ဘာတစ္ခုမွ မေရာက္ေသးဘူး။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာႀကီး ဟုတ္ကဲ့။ ဆရာႀကီးတုိ႔ ခုဏကေျပာတဲ့ Rocket ဒံုးက်ည္ စီမံကိန္းဆိုတာဟာ ပုခံုးထမ္းပစ္လို႔ရတဲ့ Rocket Launcher မဟုတ္ဘူးေပါ့။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဒံုးက်ည္ အႀကီးစားေတြဘဲ ခင္ဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာ ကာကြယ္ေရးပစၥည္း ထုတ္လုပ္ေရး အရာရွိခ်ဳပ္႐ံုးက ဒီစက္႐ံု ေဆာက္မယ့္ပစၥည္းေတြအတြက္ ပထမ ေတာင္ကိုးရီးယား၊ ႐ုရွ၊ တ႐ုတ္ အဲဒီ သံုးႏိုင္ငံကို ဆက္သြယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ Rocket အမ်ိဳးအစားမ်ိဳးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို မရဘူး။ အဲဒီ ႏိုင္ငံ သံုးႏိုင္ငံက မရတဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဘယ္ကေန ဆက္သြယ္လာလဲဆိုေတာ့ ေျမာက္ကိုးရီး ယားနဲ႔၊ အဲဒီႏိုင္ငံကိုက က်ေနာ္တို႔က အရံအေနနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ေတာ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က စဥ္းစားထားတာေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေျမာက္ကိုးရီးယားနဲ႔ ဆက္သြယ္လို႔မရေသးဘူး၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဲဒါနဲ႔ ေတာင္ကိုးရီးယားရယ္၊ က်ေနာ္တို ့ တ႐ုတ္ရယ္၊ ႐ုရွရယ္ အစရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ရႏိုင္သေရြ ့ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြကို ၀ယ္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုတည္ေဆာက္လာတယ္။ အဲဒါေဆာက္တာ (၁၉၉၄/၉၅) ေႏွာင္းပိုင္းကေန စၿပီးေတာ့မွ စက္႐ံုေတြ ႀကီးႀကီးမားမားေတြ ေဆာက္လာတယ္။ အဲဒီ က်ေနာ္တုိ႔ သိမ္းထားတဲ့ ေျမဧရိယာထဲမွာ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒီေတာ့ ခုဏတုန္းက ဒီ ႐ုရွတို႔ တရုတ္တို႔ ေတာင္ကိုးရီးယားတို႔ကေနၿပီးေတာ့မွ ဒီ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္ေရးဆက္စပ္ပစၥည္းေတြကို မွာယူလို႔ မရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ေျမာက္ကိုးရီးယားက မွာဘို႔ ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္းေလးကို ဆက္ေျပာေပးပါဦး ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒီလို ေျမာက္ကိုးရီးယားနဲ႔ ဆက္ဆံမွရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ဒီအထက္ပိုင္းအရာရွိႀကီးေတြက သံုးသပ္လုိက္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ သူတို႔ ဒီစကၤာပူကေနမွတဆင့္၊ ဒီ စကၤာပူ၊ တ႐ုတ္ေတြက တဆင့္ ၾကားခံပြဲစားေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျမာက္ကိုးရီးယားကို ေစလႊတ္ၿပီးေတာ့ ေျမာက္ကိုးရီးယားကေန အဲဒီလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏုိင္တဲ့ ပညာရွင္ေတြကို သူတို႔ေခၚယူ ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ထဲကို သူတို႔ Passport visa မလုပ္ဘဲနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ကေန ေအာက္လမ္းမွတဆင့္ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို ခိုးသြင္းလာတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါ က်ေနာ္တို႔ (၁၉၉၅) ေလာက္ကေန စၿပီးေတာ့ သြင္းလာတာ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ အထဲမွ ဒီ ပြဲစားကုမၸဏီက စကၤာပူႏိုင္ငံက ကုမၸဏီလား၊ စကၤာပူႏိုင္ငံမွာ လာဖြင့္တဲ့ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ကုမၸဏီေတြလား။ ဘယ္လိုပါ လဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက စိုးမင္းထိုက္ ကုမၸဏီက စကၤာပူအေျခစိုက္ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔က ဒီ တ႐ုတ္ကေနမွတဆင့္ ေျမာက္ကိုးရီးယားကို ေစလႊတ္ၿပီးေတာ့ သြင္းတာပါ။ က်ေနာ္သိ သေလာက္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္က ကုိယ္စားလွယ္ကေတာ့ စိုးမင္းထိုက္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ စိုးမင္းထိုက္ ကုမၸဏီက ပုဂၢလိက ကုမၸဏီေပါ့ ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီပါ။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီက က်ေနာ္တို႔ ဒီ တပ္မေတာ္နဲ႔ ဘယ္လို ဆက္စပ္မွႈရွိလို႔လဲ ခင္ဗ်။ သူတို႔ တပ္မေတာ္နဲ႔တြဲၿပီးေတာ့မွ အရင္က စီပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ ဘာေတြ၊ ရွိလို႔ပါလဲ။ သို႔မဟုတ္၊ ဒီ တပ္မေတာ္က ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း သားသမီးေတြရဲ႕ ကုမၸဏီေတြလား၊ ဘယ္လိုပါလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ စိုးမင္းထိုက္ကိုေတာ့ က်ေနာ္က ျမင္ဖူးတာ က်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္ေရးပစၥည္းစက္႐ံု အားလံုးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ဦးစိုးမင္းထိုက္က ဒီက်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္ေရးပစၥည္းစက္႐ံုအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းေတြကို သူကေန အားလံုး သြင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကပစ အားလံုးကို ကပစ က က်ေနာ္တုိ႔ မလြန္ ကပစ၊ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ ဆင္တဲ၊ ထံုးဖို၊ ေညာက္ေျခေထာက္၊ တိုက္ႀကီး အစရွိတဲ့ စက္႐ံုေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ Essential (မရိွမျဖစ္လိုအပ္တဲ့) ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ စိုးမင္းထိုက္ရဲ႕ ကုမၸဏီက တဆင့္ခံၿပီး က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုေတြကို သြင္းပါတယ္။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ကေတာ့ သူတို႔ ေျပာျပခ်က္အရ လူႀကီးေတြ ေျပာျပခ်က္အရ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ တျခား ႏိုင္ငံေတြကေန ဒီလို လက္နက္သံုးပစၥည္းကိရိယာေတြထုတ္လုပ္တဲ့ ကုန္ၾကမ္းေတြကို တိုက္႐ိုက္ ၀ယ္ယူလို႔မရတဲ့အတြက္ အဲဒီလို စိုးမင္းထုိက္ ကုမၸဏီကေနၿပီး ၀ယ္ယူတယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ သိရပါတယ္။ စိုးမင္းထုိက္က က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုံေတြမွာ အားလံုးရဲ႕့ စက္႐ံုးအားလံုးအေပၚမွာ သူ ၾသဇာသက္ေရာက္တာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ သိရတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒီေတာ့ ေျပာပါဦးခင္ဗ် က်ေနာ္တို႔ ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြကို တ႐ုတ္ကေနျဖတ္ၿပီး ေအာက္လမ္းကေန သြင္းလာတာ၊ ဒါ တ႐ုတ္ျပည္က မသိဘူးဆိုတဲ့ သေဘာလား။ တ႐ုတ္ျပည္က သိသိနဲ႔ပဲ သြားတာလား။ ဘယ္လိုလဲ။ အဲဒါ ဆရာႀကီး ဘယ္လို သိထားလဲ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ တ႐ုတ္အစိုးရက မသိေလာက္ဘူး ခင္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံကိုလာလုပ္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ေတြဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာင္ကိုးရီးယားဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုရွဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြ လာလို႔ရွိရင္ အဲဒီက စက္႐ံုမွာရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား တ႐ုတ္၊ ႐ုရွ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္ကိုးရီးယားစတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြအားလံုးကို တျခားစက္႐ံုကို ပို႔ပစ္လိုက္တယ္။ ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြကိုပဲ က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီမွာထားတယ္။ သူတို႔ လာၿပီးေတာ့မွ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးေနတာလည္း က်ေနာ္တို႔ သိရတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဆရာႀကီး။ အဲဒါဆိုရင္ နဂိုတုန္းက ကပစ (၁၀) မွာရွိေနတဲ့ တျခားႏိုင္ငံျခားသား ဒီ ႐ုရွတုိ႔ ေတာင္ကိုးရီးယားတို႔ တ႐ုတ္တို႔ကို ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြ ေရာက္လာတာ သူတို႔ကို အသိမခံဘူးေပါ့။ အဲဒါေလးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ရွင္းျပေပးပါဦး ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္တို႔ ေျမာက္ကိုးရီးယားႏိုင္ငံသားေတြ ေရာက္လာေတာ့မယ္/ က်ေနာ္တို႔ ဒီ တ႐ုတ္ျပည္နယ္စပ္၊ မူဆယ္ဘက္ကေန လွမ္းၿပီးေတာ့ ဆက္သြယ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီ စက္႐ံုမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အားလံုးကို ကပစ (၃) (ဆင္တဲ) ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကပစ (၅) (ဆင္တဲ) ေသာ္လည္းေကာင္း ေနာက္ သရက္ၿမိဳ႕ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အဲဒါမ်ိဳး ေျပာင္းေရြ႕ေပးပါဆိုၿပီးေတာ့ ညႊန္ၾကားလိုက္တယ္။ အဲလိုညႊန္ၾကားတာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔ ဒီ ကပစ (၁၀) မွာရွိေနတဲ့ ဒီ တာ၀န္ခံေတြအားလံုးက အဲဒီ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို အဲဒီ စက္႐ံုအသီးသီးကို လွမ္းၿပီး ပို႔ထားပါတယ္။ အဲဒီလို ပို႔ထားေပးရပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ကာကြယ္ေရးပစၥည္းစက္႐ံု အမွတ္ (၉)၊ အမွတ္ (၁၀)နဲ႔ အမွတ္ (၁၂) တို႔မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရးေဟာင္း ဦးျမင့္စိုးရဲ႕ ေျပာစကား ပထမပိုင္းကို တင္ဆက္ေပးခဲ့တာပါ ခင္ဗ်ာ။ ဒံုးက်ည္ပစ္စင္ႀကီးေတြနဲ႔ ပစ္လႊတ္ရတဲ့ ဒံုးက်ည္တည္ေဆာက္ရာမွာ အေရးအႀကီးဆံုး ဒံုးက်ည္ရဲ႕ အၿမီးပိုင္းမွာ ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ေနတာ အခုထိ မေအာင္ျမင္ေသးပံု ျပည္သူလူထုရဲ႕ လယ္ေျမ ယာေျမေတြကို သိမ္းယူၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ မိုင္ (၁၀၀) စက္ပစ္ကြင္းႀကီး တည္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားက စစ္လက္နက္ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၸဏီက သူတို႔ရဲ႕ စစ္လက္နက္ႀကီးေတြ လာေရာက္ပစ္ခတ္စမ္းသပ္ပံု စတဲ့ တပ္ၾကပ္ႀကီး စာေရးေဟာင္း ဦးျမင့္စိုးရဲ႕ ေျပာစကားေတြကို ဆက္ၿပီးေတာ့ တင္ဆက္ထုတ္လႊင့္သြားမယ္ဆိုတာ အသိေပး အပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရာ္နီညိမ္းပါ။


No comments: