.

.

.

June 18, 2010

VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၉) ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြနဲ ့ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကပစ (၁၀) - အပိုင္း (၂)


VOA ျမန္မာပိုင္း “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အစီအစဥ္ (၉)
ေျမာက္ကိုးရီးယားေတြနဲ ့ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ကပစ (၁၀) - အပိုင္း (၂)


ဦးျမင့္စိုး။ ။ စက္႐ံုေဆာက္တဲ့ စီမံကိန္းက ဒီလုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္မခ်င္း ေဆာက္ရတာဆိုေတာ့ ခုထိလဲဘဲ အဲဒီ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ရွိေနဆဲပါဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုလုပ္ငန္းေတြ ေဆာက္လုပ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ထိလဲ ဒီထုတ္လုပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ စမ္းသပ္လို႔ မေအာင္ျမင္မခ်င္း သူတို႔က စက္႐ံုေတြမွာ အၿမဲတမ္း သြားလိုက္လာလုိက္ ရွိေနပါတယ္။ အ၀င္အထြက္ ရွိေနတယ္ သူတို ့က။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာႀကီး၊ အဲဒီေတာ့ ေျမာက္ကိုရီးယားေတြကို ဒီ ေအာက္လမ္း ကေန သြင္းလာၿပီးေတာ့ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ဆက္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ကိစၥေတြကို ဆရာႀကီး ဘယ္ေလာက္မ်ား သိရွိထားပါသလဲ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ကေတာ့ အခု ဒီေန႔ထိေအာင္လည္း ဒီ စက္႐ံုလုပ္ငန္းေတြကို ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းေတြကိုေတာ့ သုေတသနနဲ႔တြဲၿပီးေတာ့မွ လုပ္ေနတာဘဲ ရွိပါေသးတယ္။ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေအာင္ျမင္တာလဲ မရွိေသးပါဘူး ခင္ဗ်။ ဒီစက္႐ံုကေတာ့ (၂၀၀၃ - ၂၀၀၄) ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ စက္႐ံုေတြ အားလံုးကိုေတာ့ ေဆာက္လုပ္ ၿပီးစီးသြားပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ဒံုးက်ည္ထုတ္လုပ္တဲ့အပိုင္းကို ေျပာျပမယ္ဆိုရင္ အပိုင္း ေလးပိုင္းခြဲတဲ့ေနရာမွာ ေခါင္းပိုင္းရယ္၊ အလယ္ပိုင္းရယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ယမ္းပိုင္းရယ္၊ အၿမီးပိုင္းရယ္ ဆိုၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ ခြဲတယ္။

အဲဒီ ခြဲတဲ့အထဲမွာ ေနာက္ဆံုး အၿမီးပိုင္းက ဒီ ဒံုးက်ည္တစ္ခုလံုးကို သယ္ေဆာင္ၿပီးေတာ့မွ လိုရာကိုေရာက္ေအာင္ သယ္ေဆာင္ေပးမယ့္ ကိရိယာေတြ တပ္ဆင္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ ေနာက္ဆံုး အၿမီးဒလက္က အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ ဒလက္က အဲဒီရဲ႕နည္းပညာကို ႐ုရွကလည္း မရဘူး၊ တ႐ုတ္ကလည္း မရဘူး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားကလဲ မရဘူး။ မရတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုး အဲဒီအတြက္ကို က်ေနာ္တို႔က ေျမာက္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံသားေတြကို ေခၚၿပီးမွ လုပ္တာ။ (၁၉၉၈) ခုႏွစ္ကေန စၿပီးေတာ့မွ ေျမာက္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံသားေတြ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္လာတာကို ေတြ႔ရတယ္။



ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ေရာက္လာေတာ့ သူတို႔က လား႐ႈိးကေနတဆင့္ ဒီအေရွ႕ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ အဆင့္ဆင့္ တခါ၊ အလယ္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ တခါ၊ ဆရာႀကီးတို႔ဆီကို ေရာက္လာတာေပါ့။ အဲ့ဒီအခိ်န္က တိုင္းမွဴးေတြက ဘယ္သူေတြပါလဲခင္ဗ်။ အေရွ႕ေျမာက္တိုင္းတို႔ အလယ္ပိုင္းတိုင္းတို႔က။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အဲ့ဒီ အခိ်န္တုန္းက အလယ္ပိုင္းတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္က ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ရဲျမင့္ပါ ခင္ဗ်။ အရင္ ရဲျမင့္ပါ ခင္ဗ်၊ အခု ရဲျမင့္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ အခု အနားယူသြားတဲ့ ရဲျမင့္ႀကီး၊ ဟုတ္ကဲ့။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အဲဒီမွာ အဲဒီ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို သြားေရာက္ၿပီးေတာ့မွ ေခၚေဆာင္တာက က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ေရာက္တဲ့အထိေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ လမ္းေၾကာင္း လံုျခံဳေရးအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔စက္႐ံုက ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္ေရးပစၥည္း ထုတ္လုပ္ေရးညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးက ၀န္ထမ္းေတြ သြားၿပီးေတာ့မွ တပ္ၾကပ္ႀကီးေတြ၊ အရာရွိ၊ အရာခံ၊ အၾကပ္၊ စစ္သည္ေတြ သြားၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုကို ေခၚသြင္းလာတာျဖစ္တယ္။ လမ္းေၾကာင္းလံုၿခံဳေရးကေတာ့ သူတို႔ ေဒသ အပိုင္၊ အပိုင္ အလိုက္၊ အပိုင္းလိုက္ တာ၀န္ယူထားတာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မူဆယ္ဘက္ကေန သြားေခၚၾကတာ ခင္ဗ်။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ အဲဒီေတာ့ မူဆယ္ဘက္ကဆိုေတာ့ အေရွ႕ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ကေရာ မသိဘူးလား ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ သူတို႔ တိုင္းမွဴးေတြက သိေတာ့ သိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ လမ္းေၾကာင္းလံုၿခံဳေရးကို က်ေနာ္တို႔က အကုန္လံုး သူတို႔ကိုေတာ့ message ပို႔ ထားရပါတယ္၊ ပို႔ထားတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ကလည္း အဲ့ဒီ လမ္းေၾကာင္းလံုၿခံဳေရးကိုေတာ့ ယူေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ (ေျမာက္ကိုးရီးယား) ေတြကို သယ္ယူပို႔ ေဆာင္တာက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္းထုတ္လုပ္ေရး အရာရွိခ်ဳပ္႐ံုးကဘဲ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲ့ဒီေတာ့ ေျမာက္ကိုရီးယားေတြ စစခ်င္း လူေပါင္း ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ေရာက္လာပါသလဲ။ မိသားစုေတြေရာ ပါလာေသးလား ခင္ဗ်။ သူတို႔ကေရာ ဘယ္လိုအဆင့္ေတြ လဲ။ အရာရွိေတြလား၊ ပညာရွင္ေတြလား၊ ႐ိုး႐ိုး ဒီ ေျမာက္ကိုရီးယားစစ္တပ္က အျခားအဆင့္ေတြလား၊ ဘယ္ လိုပါလဲ ခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ သူတို႔က ပညာရွင္ေတြလို႔ ေျပာပါတယ္ခင္ဗ်။ မိသားစု မပါဘူး ခင္ဗ်။ သူတို႔ အမ်ိဳးသားေတြခ်ည္းပဲ အားလံုး လိုက္လာၾကတာ အားလံုးလာၾကတာ။ တ႐ုတ္ ျပည္ကေနလို႔ အေယာက္ (၃၀) နီးပါးေလာက္ က်ေနာ္တို႔ ပထမအသုတ္ကို ေရာက္လာတယ္ ခင္ဗ်၊ ဒီ ကပစ (၁၀) ကိုဘဲ။ သူတုိ႔အတြက္ စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔က်ေတာ့ သူတို႔ ေျမာက္ကိုရီးယားကေနလို႔ ႀကိဳပို႔ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ သူတို႔လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ကေန ၀ယ္ေပးရတယ္။ ေျမာက္ကိုရီးယားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဒီ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥေတြက အမ်ားႀကီးေတာ့ မလုပ္ေပးရဘူးခင္ဗ်။ ေတာင္ကိုရီးယားကေတာ့ အမ်ားႀကီး လုပ္ေပးရတယ္။ သူတို႔အတြက္ အဲကြန္းေတြ ဆင္ေပးရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မိလႅာကအစ သူတို႔ကို သန္႔ရွင္းေနေအာင္ လုပ္ေပးထားရတယ္။ ေျမာက္ကိုရီးယားေတြကိုေတာ့ အဲ့ဒီ့ေလာက္ လုပ္ေပးစရာ မလုိဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကလည္း ေတာင္းဆိုတာေတြဘာေတြ မရွိဘူး။ ေနစရာနဲ႔ စားစရာရွိရင္ အဆင္ေျပတယ္။ သူတို႔ကလည္း ခိုး၀ွက္ၿပီး လာၾကေတာ့ သိုသိုသိပ္သိပ္နဲ႔ဘဲ သူတို႔ ေနသြားၾကတယ္။ အားလံုးက။

ဦးေရာနီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲ့ဒီ ေတာင္ကိုရီးယားေတြ ကေရာ ဘယ္ကုမၸဏီက လာတာလဲခင္ဗ်။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ ေဒ၀ူးကုမၸဏီကပါ ခင္ဗ်။ ေဒ၀ူးကုမၸဏီကေနလို႔ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္မွာ လျပတ္နဲ႔ ငွားထားတာရွိတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားကေန ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္ရင္ ေလဆိပ္ကေနလို႔ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္ကို အကုန္ပို႔တယ္။ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ ပညာရွင္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ စက္႐ံုကေန သြားေခၚရတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ေဒ၀ူး….. က်ေနာ္တို႔ ဒီ ေတာင္ကိုရီးယားပညာရွင္ေတြက ေဒ၀ူးကုမၸဏီ ကလာတဲ့ ပညာရွင္ေတြဟာ ကပစ စက္႐ံုေတြမွာ သူတို႔ကေရာ ဘာလုပ္ၾက တာလဲ။ ခုနက ဒံုးက်ည္ ထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ပဲလား။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အဲ့ဒီအတြက္လဲ ဟုတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အျခား က်ေနာ္တို႔ ဒီ လက္နက္ငယ္မ်ိဳးစံု နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔လည္း ေတာင္ကိုးရီးယား အဲဒီ ေဒ၀ူးကုမၸဏီကပဲ အားလံုး ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြ အားလံုးကို သူတို႔ကုမၸဏီကပဲ ၀ယ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သိရသေလာက္ဆိုရင္ ကပစ (၁၁) ကလည္းပဲ အဲဒီ ေဒ၀ူးကုမၸဏီ တစ္ခုလံုးပဲ၊ စက္႐ံုတစ္ခုလံုးကို အဲ့ဒီ ေဒ၀ူးကုမၸဏီကပဲ အကုန္လံုး၀ယ္လိုက္တာ။ ကပစ (၁၁) ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာက က်ေနာ္တို႔ အခု လက္ရွိ G-3/G-4 ေပါ့။ ဘီေအ (၆၃)/(၆၄) ေမာင္းျပန္႐ိုင္ဖယ္ေတြကို အစား ထုိးၿပီးေတာ့မွ MA - 1/2/3/4 ဆိုၿပီးေတာ့မွ အဲဒီေလးမ်ိဳးကို ထုတ္လုပ္တဲ့အခိ်န္မွာ ေတာင္ကိုရီးယား ေဒ၀ူးကုမၸဏီကေနလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီ စက္ပစၥည္းေတြအားလံုးကို ၀ယ္ၿပီးေတာ့မွ ထုတ္လုပ္တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ လုပ္ငန္းအားလံုး ဒီ MA - 1/2/3/4 ေတြ ပစ္ခတ္ႏိုင္သည္ အထိေအာင္ကိုပဲ အဲ့ဒီ ေတာင္ကိုးရီးယား ေဒ၀ူးကုမၸဏီကေန လုပ္ထားတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဒံုးက်ည္ စမလုပ္ခင္ အစ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ 120 (၁၂၀ မီလီမီတာ စက္ႀကီး) ကိုလည္းပဲ ကားေပၚကေနလို႔ တဆင့္ပစ္တဲ့ စီမံခ်က္ေတြ လုပ္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ မေအာင္ျမင္ဘူးခင္ဗ်။

က်ေနာ္တို႔ဆီမွာရွိတဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ပညာရွင္ေတြက အစစ္အမွန္ေတြ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္လည္း ယူဆတယ္ ေပါ့ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ဘာလုပ္ငန္းပဲလုပ္လုပ္ ဒီ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြ အားလံုးဟာ မေအာင္ျမင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာေျပာ မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ 120 ကို လင္ခ႐ူဇာကားေပၚမွာ တင္ၿပီေတာ့မွ၊ ေလးလံုးတင္ၿပီးေတာ့မွ ပစ္ျပလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ စက္ပစ္ကြင္းက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာက မိုင္ (၁၀၀) ေက်ာ္ စက္ပစ္ကြင္းပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီစက္ပစ္ကြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ပစ္ခတ္စမ္းသပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အဲဒီ ေလးလံုးလံုးဟာ တၿပိဳင္တည္းမထြက္သြားဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္သြား လဲဆိုေတာ့ ႏွစ္လံုးက တက္သြားတယ္။ ေနာက္ႏွစ္လံုးမွာ တစ္လံုးက ဂၽြမ္းျပန္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပစ္တဲ့လူေတြဆီကို လွည့္လာတယ္။ ေနာက္တစ္လံုးက ေျမျပင္ေပၚရွပ္ၿပီးပ်ံသြားတာပဲ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ဒီ ဒံုးက်ည္ဆက္လုပ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔က ဘာမွ အေကာင္အထည္ေပၚ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို က်ေနာ္က သံုးသပ္မိပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ခုနက ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ မိုင္ (၁၀၀) ရွိတဲ့ စက္ပစ္ကြင္းဆိုတာ ဘယ္နားမွာ သြားၿပီး သူတို႔ လုပ္ထားတာလဲ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အဲ့ဒါလည္း အဲဒီၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာပဲ။ အထက္မင္းလွၿမိဳ႕နယ္၊ မလြန္ေက်းရြာရဲ႕ အေနာက္ဘက္ မွာပဲ ခင္ဗ်။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ မိုင္ (၁၀၀) ဆိုတာ နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒါ သူတို႔ ဘယ္ကေန ဘယ္အထိ လုပ္ထားတာလဲ။ ဒီ စက္ပစ္ကြင္း၊ စက္ပစ္ကြင္း ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္သူမွ လာလုိ႔ မရဘူးေလ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ အဲဒီ မွာေတာ့ ရြာသားေတြ ရွိတယ္ခင္ဗ်။ အဲ့ဒီနားက ပတ္၀န္းက်င္ရြာေတြ၊ က်ည္လြတ္နယ္ေျမမဟုတ္တဲ့ ေနရာေတြက်ေတာ့ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးတယ္။ အဲ့ဒါကိုေတာ့ စင္ကာပူက ကုမၸဏီတစ္ခုနဲ႔ အဲဒီကုမၸဏီတစ္ခုကေန ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီးေတာ့မွ အဲဒီေက်းရြာသားေတြကို ေရႊ႕ခိုင္းၿပီးေတာ့ ေရႊ႕ခရယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ အိမ္အေဆာက္အဦးအတြက္ သြပ္ျပား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေငြ (၅၀၀၀)၊ အဲဒါေတြေတာ့ စကၤာပူကေန ေလ်ာ္ေပးတာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သိတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒါ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီးေတာ့မွ အဲဒီ ရြာသားေတြအားလံုးကို ေနရာ ေျပာင္းေရႊ႕လုိက္တယ္။ မိုင္ (၁၀၀) ေက်ာ္ဆိုေတာ့ ဧက တစ္သိန္း (၁၀၀၀၀၀) ေက်ာ္၊ က်ေနာ္တို႔ သိမ္းရတယ္။ ဘယ္ကေန စသိမ္းလဲ ဆိုေတာ့ မလြန္ကေန ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ နယ္စပ္ေတြထိေအာင္ က်ေနာ္တို႔ သိမ္းရတယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံကအစိုးရနဲ႔ ဆက္စပ္မႈေတာ့ ရွိမယ္္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္ တို႔ အဲဒီကုမၸဏီမွာ သူတို႔ႏိုင္ငံ ကေန ၀ယ္ထားတဲ့လက္နက္ေတြ 155 (၁၅၅ မီလီမီတာ စက္ႀကီး) တို႔ ပစၥည္းေတြ၊ အဲလိုလက္နက္မ်ိဳးေတြ ပစ္ခတ္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ လာၿပီး ပစ္ခတ္တယ္ စမ္းသပ္တယ္။ သူတို႔ ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းတင္တာေတြ အဲဒီမွာ ရွိတယ္ခင္ဗ်။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ စကၤာပူႏိုင္ငံအတြက္ထုတ္လုပ္တဲ့ လက္နက္ႀကီးေတြကိုလည္း ဗမာျပည္က စက္ပစ္ကြင္းမွာလာၿပီးေတာ့ စမ္းသပ္ပစ္ခတ္တယ္ ဆိုလိုတာလား ဆရာ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံထဲကိုလည္းပဲ ၁၅၅ မီလီမီတာရွိတဲ့ အေျမာက္ေတြ၊ စကၤာပူကပဲ သူတို႔ ပြဲစားလုပ္ၿပီးေတာ့ ေရာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ လာၿပီးေတာ့လည္း ပစ္ျပတယ္။ အဲဒီဟာ အတြက္လည္း သူတို႔ ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းတင္ေတြ လုပ္ၿပီးေတာ့မွ သြားတာ။ အဲဒီ (၁၉၉၃) မွာ က်ေနာ္က ထံုးႀကီးကို ေျပာင္းတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ က်ေနာ္တိ႔ုေတြ စက္ျပင္ကြင္းကို က်ေနာ္လုိက္ခဲ့ဖူးတယ္။ စကၤာပူက တပ္ၾကပ္ႀကီး (Sergeant) ႀကီးေတြ လာၿပီးေတာ့မွ ပစ္ခတ္သြားတာ က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔ရတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ အဲဒီ ကပစ (၁၀) မွာ ဆရာႀကီး ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္အထိ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ပါသလဲ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ က်ေနာ္ အဲဒီကေန (၁၉၉၆) မွာ ကပစ (၁၂) ကို က်ေနာ္ ေျပာင္းေရြ႕ျခင္း ခံရတဲ့အတြက္ ကပစ (၁၂) ကို တစ္ခါ တပ္တည္ေဆာက္ဖို႔ လုပ္ငန္းေတြ က်ေနာ္ စၿပီးေတာ့မွ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ အဲဒီ ကပစ (၁၂) က ဘယ္မွာ တည္ရွိပါသလဲ။

ဦးျမင့္စိုး။ ။ သရက္ၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ (၁၀) မိုင္အကြာမွာ ရွိပါတယ္ခင္ဗ်။ သရက္ -မင္းတုန္း ကားလမ္းမေဘးမွာပါခင္ဗ်။ အဲဒီ ကပစ (၁၂) က လက္နက္ႀကီး က်ည္ဆံထုတ္တဲ့ စက္႐ံုပါခင္ဗ်။ 120/81/105 အစရွိတဲ့ က်ည္ဆံအမ်ိဳးအစားေတြကို က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ကပစ (၁၂) ကေန ထုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔လူႀကီးေတြ ေျပာျပခ်က္အရေပါ့ေလ၊ က်ေနာ့္ နားထဲၾကားေနတာက သူတို႔လူႀကီးေတြ အစည္းေ၀းထိုင္ရင္ က်ေနာ္လည္း အၿမဲတမ္း၀င္ေရာက္ၿပီးေတာ့မွ အစည္းေ၀းမွတ္တမ္းေရးရတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ သူတို႔က ဘာ ေျပာလဲဆိုေတာ့၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းေျပာၾကတာ၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီ ကပစ (၃) ရယ္ ကပစ (၆) ရယ္တဲ့၊ အဲဒါ အင္တာနက္ထဲမွာ ေပၚေနတယ္လို႔ေျပာလို႔ အဲဒီဟာကုိ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တစ္ေနရာကို ေျပာင္းေရႊ႕ဘို႔ အဲဒီ အကယ္၍ ရန္သူက အဲဒီစက္႐ံုေတြကို ၀င္ေရာက္ၿပီးေတာ့မွ သိမ္းၿပီးသြားရင္ တစ္ေနရာ က်ေနာ္တို႔က ရွိေသးတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္၊ ေနာက္ထပ္တစ္ေနရာကို ေျပာင္းလိုက္တာပါ။

ေခတ္မွီနည္းပညာေတြနဲ႔ ထုတ္တဲ့အတြက္ သူကေတာ့ ပိုၿပီး ထုတ္လုပ္အား ေကာင္းတယ္ခင္ဗ်။ တစ္လတစ္လကို က်ည္ဆံကလည္း 120 တစ္မ်ိဳးတည္းကို ေလးေသာင္း (၄၀၀၀၀) ေက်ာ္ ထုတ္တယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္မွာေပါ့ က်ေနာ္ရဲ႕ က်န္းမာေရးက ပန္းနာရင္က်ပ္ေရာဂါစြဲကပ္လာတယ္။ စြဲကပ္လာေတာ့ က်ေနာ္က တပ္မွဴးကိုေျပာၿပီးေတာ့ ေဆး႐ံုတက္ခ်င္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာတယ္။ ေျပာေတာ့ တပ္မွဴးက “မင္း ရပါတယ္ကြာ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး မတက္ပါနဲ႔ကြာ” တဲ့၊ “ငါတို႔ ဒီမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါ” ဆိုၿပီး ေျပာေတာ့၊ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း မတက္ဘဲေနေတာ့ က်ေနာ့္ ေရာဂါက တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္၊ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ဆိုးလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က ဘံုးကနဲ လဲသြားတာမဟုတ္ဘူး။ ပန္းနာရင္က်ပ္က အသက္႐ွဴက်ပ္တဲ့အခါ က်ပ္တယ္။ က်ပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ေဆးေလး၀ယ္စားလိုက္တယ္၊ ရွဴလိုက္တယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္က ေပ်ာက္သြားတယ၊္ ဒါေပမယ့္ အဲလိုနည္းနဲ႔ပဲ၊ က်ေနာ္ေျဖရွင္းတာ ၾကာလာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေနာက္ဆံုး မလုပ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ္ တပ္မွဴးကို အတင္းအဓၶမ ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ကို မိထၳီလာစစ္ေဆး႐ံုကို လႊတ္တယ္။

မိထၳီလာ စစ္ေဆး႐ံုကို လႊတ္ေတာ့ (၃) လၾကာတယ္။ အဲဒီ (၃) လ ၾကာၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ့္ကို ေဆးနား (၃) လ ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီစစ္ေဆး႐ံုံက ေပးလိုက္အခ်ိန္မွာလည္း တပ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ နားခြင့္မရဘူး။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ့္ေရာဂါက မတရားခံစားလာရတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္ မဂၤလာဒံုေဆး႐ံုေရာက္တယ္။ ျပည္၊ အရပ္ဖက္ေဆး႐ံုဆိုလည္း က်ေနာ္ အမ်ားႀကီး ေရာက္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္ ကုသတယ္။ ဘယ္လိုမွ မရဘူး။ က်ေနာ္ အဲဒါနဲ႔ G - 1 ကလာေတာ့ G - 1 ကို က်ေနာ္တင္ျပတယ္။ က်ေနာ္ တပ္က ထြက္ခ်င္တယ္လို႔။ “ေဟ့ေကာင္တဲ့၊ ကပစ မွာတဲ့၊ အရွင္ထြက္ ထြက္တဲ့လူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးတဲ့၊ အေသထြက္ ထြက္တာပဲ ရွိတယ္” လို႔ ေျပာတယ္။

အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္က တပ္ကို ထြက္စာ တရား၀င္ေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ့္နည္း က်ေနာ့္ဟန္နဲ႔ က်ေနာ္ ေလွ်ာက္လႊာတင္တယ္။ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးကေန တဆင့္၊ က်ေနာ္ စက္႐ံုမွဴးဆီတင္တယ္။ စက္႐ံုမွဴးကေန ဒါ႐ိုက္တာကို၊ လူႀကီးခ်င္း သူတို႔ ညႇိၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဗိုလ္မွဴးႀကီး၀င္းၾကည္ပါ။ ညႇိတဲ့ အခ်ိန္မွာ “က်ေနာ့္တပ္က Sergeant က ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္၊ အဲဒါကို ထြက္ခြင့္ေပးပါ” လို႔ ေျပာေတာ့၊ “ေဟ့ေကာင္ မင္းတို႔ဟာ မင္းတို႔ ေအာက္မွာၾကည့္ရွင္းၾက” လို ့ ေျပာတယ္တဲ့။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္က တပ္မွဴးကို က်ေနာ္ သြားေမးတယ္။ “တပ္မွဴး၊ က်ေနာ္ ထြက္ခ်င္တယ္” လို႔ သြားေျပာေတာ့ သူကလည္း က်ေနာ့္ကို ဘာမွျပန္လို႔ မေျပာဘူး။ မေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေျပးေတာ့မယ္လို႔ ေျပာၿပီး က်ေနာ္လည္း တပ္ကေနလို႔ က်ေနာ့္မိသားစုကုိ “မ” ၿပီး က်ေနာ္ က်ေနာ့္ဇာတိက “ေယာ” မွာ၊ က်ေနာ္ အဲဒီ “ေယာ”ကို က်ေနာ္ေျပးလာခဲ့တာ။ အဲဒီမွာ တပ္မွဴးက က်ေနာ္ အဲဒီလို တပ္ေျပးျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ကို လွမ္းၿပီးေတာ့ ျပန္ေခၚတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ တာ၀န္ကို မထမ္းေဆာင္ခ်င္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ သူက “မင္း ဥပေဒေဘာင္ ထဲကေနၿပီး လႈပ္ရွားလို႔ရေအာင္၊ ငါျပန္ လာေခၚတာ” လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ လိုက္သြားလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္မွာပဲဆိုတာ က်ေနာ္သိတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ မလိုက္ဘဲနဲ႔ က်ေနာ္ ဒီအတိုင္းပဲ တပ္ေျပး လုပ္ပစ္လိုက္တယ္။

ဦးေရာ္နီညိမ္း။ ။ တပ္မေတာ္ၾကည္း ကာကြယ္ေရးပစၥည္း စက္႐ံု အမွတ္ (၉)၊ အမွတ္ (၁၀) နဲ႔ အမွတ္ (၁၂) တို႔မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ တပ္ၾကပ္ႀကီး စာေရးေဟာင္း ဦးျမင့္စိုးရဲ႕ ေျပာစကား ဒုတိယပိုင္း (ေနာက္ဆံုးပိုင္း) ကို တင္ဆက္ေပးခဲ့တာပါ ခင္ဗ်ာ။ “တပ္မွဴးတပ္သား ေျပာစကား” အပတ္စဥ္က႑မွာေတာ့ “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား” အင္တာနက္ ၀က္ (ဘ္) ဆိုဒ္ေပၚက ေဆာင္းပါးရွင္ ျမင့္မိုရ္ရဲ႕ “ေလတပ္သားတစ္ဦးရဲ႕ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း အပိုင္း (၁)” ကို တင္ဆက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရာ္နီညိမ္းပါ။


No comments: